Castle (4-1) - mechaniczne smoki | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019

![]() | ![]() |
Po przejęciu kontroli nad bohaterem nie kontynuuj przygody, tylko wróć się do miejsca, gdzie nie mogłeś dostać się do skarbu. Teraz, gdy jesteś z Ashley wejście do niego nie stanowi problemu.
Wracając zostaniesz zaatakowany przez kilku oponentów z kosami (rzucają nimi) w komnacie z klatką (walczyłeś tam z niewidomym przeciwnikiem). W momencie dotarcia na miejsce podsadź dziewczynę, by weszła przez okna do pomieszczenia i otworzyła drzwi od drugiej strony.
![]() | ![]() |
Wewnątrz znajduje się kilka skrzyneczek, w których znajdziesz sporo złota , czerwone zioło i przede wszystkim nową broń . Nie zapomnij również o skarbie .
Gdy pomieszczenie zostanie "opróżnione" wróć się do miejsca, gdzie zginą Luis.
![]() | ![]() |
Stamtąd udaj się w dalszą drogę przez jedyne nieużywane drzwi, na końcu korytarza. Za nimi znów zmuszony jesteś opuścić dziewczynę, lecz tym razem tylko na chwilę.
![]() | ![]() |
Skorzystaj z dziwnego urządzenia, by przedostać się na drugi koniec pomieszczenia. Następnie przejdź przez drzwi tam ulokowane.
![]() | ![]() |
Za nimi znajduje się większa przestrzeń, której spora część wypełniona jest lawą. Ona sama w sobie nie stanowi problemu, gdyż jest wyłącznie "biernym" otoczeniem. Źródłem zagrożenia są machiny przypominające smoki, którymi sterować będą przeciwnicy. Będąc w pobliżu któregoś z nich, zostaniesz zaatakowany podmuchem ognia.
Balkon, na którym obecnie się znajdujesz, jest częściowo bezpieczny. Częściowo, gdyż podjedzie tu jedna z machin. Stojąc odpowiednio daleko nie otrzymasz obrażenia - ogień nie dotrze do Ciebie. Smok ziać będzie z przerwami, które to wykorzystaj, by dostać się dalej.
![]() | ![]() |
Gdy spostrzeżesz, że zrobił przerwę szybko pobiegnij w jego kierunku i zejdź krętymi schodami na dół. Tam będziesz bezpieczny, ponieważ osłaniać Cię będzie ściana. By zagrożenie minęło musisz zabić operatora maszyny, który stoi za szyją smoka.
![]() | ![]() |
Problemem może być odpowiednie ustawienie się, gdyż oponent jest słabo lub w ogóle niewidoczny. Biegaj z jednego końca schodów, w pobliże obrotowej platformy tak, by machina nie mogła za Tobą nadążyć, dzięki temu będziesz mógł strzelić w operatora z boku. Gdy ten spłonie w lawie na arenie pojawi się skrzyneczka ze złotem , opróżnij ją.
![]() | ![]() |
Potem skieruj się do kolejnego przeciwnika. Droga prowadzi przez obracającą się platformę z kratą dookoła. Po drugiej stronie znów znajdziesz się w zasięgu ataku ogniem, lecz jest tam mała wieżyczka, która Cię osłoni. Ponadto pojawią się tam zwykli przeciwnicy.
![]() | Jeśli chciałbyś pokonać drugiego operatora maszyny biegając tak jak przed chwilą, będzie to częściowo niemożliwe, gdyż idąc w głąb lokacji uaktywni się kolejny "smok". |
![]() | ![]() |
Najwygodniej jest wrócić się na początkowy balkon i stamtąd przy pomocy karabinu snajperskiego strącić wroga (będzie widoczne jego prawe ramię i głowa). Gdy druga machina przejdzie do historii na arenie pojawi się skrzyneczka ze skarbem (mapa).
![]() | ![]() |
Trzeci, i jednocześnie ostatni, "potwór" jest stosunkowo łatwy. Będąc blisko niego osłaniać Cię będą dwie ściany. Biegaj między nimi do momentu, aż maszyna znajdować będzie się za inną ścianą.
![]() | ![]() |
Wówczas zestrzelenie nadjeżdżającego napastnika będzie jak najbardziej możliwe, a gdy oberwie kulkę wpadnie do lawy wraz z całą maszyną.
![]() | ![]() |
Wówczas wysuną się schody prowadzące do skrzyni z ostatnim ornamentem. Gdy ten będzie już w Twoim posiadaniu wróć się do Ashley...
![]() | ![]() |
... znów używając dziwnego urządzenia. Po połączeniu się zapisz stan gry i skieruj się po schodkach na dół ...
![]() | ![]() |
... do wózka. Ten przetransportuje Cię do początkowej części zamku. Przechodząc przez wcześniej zamknięte drzwi znajdziesz się w miejscu, gdzie po raz pierwszy spotkałeś Salazara.
![]() | ![]() |
Tam używając trzech zdobytych części ornamentu uzupełnij braki w płaskorzeźbie na ścianie.
![]() | ![]() |
Gdy wszystkie trafią na swoje miejsce otworzy się przejście, którym udaj się w dalszą drogę. Nieco dalej dojdziesz do pomieszczenia, gdzie wchodząc po kilku schodkach staniesz u żółtych drzwi. Za nim się do nich skierujesz skręć w prawo i wchodząc po dłuższych schodach dotrzesz do miejsca, gdzie znaleźć można za obrazem złoto i w wazie granat .
![]() | ![]() |
Dopiero wtedy przejdź przez wspomniane wcześniej drzwi i skorzystaj z kolejnego wagonika (wcześniej obszukując pomieszczenie - przeskocz niską barierkę).
![]() | Dojedziesz do kolejnej sali, którą szybko opuść, gdyż nic specjalnego w niej nie ma. |