Castle (4-1) - mechaniczne smoki | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Po przejęciu kontroli nad bohaterem nie kontynuuj przygody, tylko wróć się do miejsca, gdzie nie mogłeś dostać się do skarbu. Teraz, gdy jesteś z Ashley wejście do niego nie stanowi problemu.
Wracając zostaniesz zaatakowany przez kilku oponentów z kosami (rzucają nimi) w komnacie z klatką (walczyłeś tam z niewidomym przeciwnikiem). W momencie dotarcia na miejsce podsadź dziewczynę, by weszła przez okna do pomieszczenia i otworzyła drzwi od drugiej strony.
Wewnątrz znajduje się kilka skrzyneczek, w których znajdziesz sporo złota , czerwone zioło i przede wszystkim nową broń . Nie zapomnij również o skarbie .
Gdy pomieszczenie zostanie "opróżnione" wróć się do miejsca, gdzie zginą Luis.
Stamtąd udaj się w dalszą drogę przez jedyne nieużywane drzwi, na końcu korytarza. Za nimi znów zmuszony jesteś opuścić dziewczynę, lecz tym razem tylko na chwilę.
Skorzystaj z dziwnego urządzenia, by przedostać się na drugi koniec pomieszczenia. Następnie przejdź przez drzwi tam ulokowane.
Za nimi znajduje się większa przestrzeń, której spora część wypełniona jest lawą. Ona sama w sobie nie stanowi problemu, gdyż jest wyłącznie "biernym" otoczeniem. Źródłem zagrożenia są machiny przypominające smoki, którymi sterować będą przeciwnicy. Będąc w pobliżu któregoś z nich, zostaniesz zaatakowany podmuchem ognia.
Balkon, na którym obecnie się znajdujesz, jest częściowo bezpieczny. Częściowo, gdyż podjedzie tu jedna z machin. Stojąc odpowiednio daleko nie otrzymasz obrażenia - ogień nie dotrze do Ciebie. Smok ziać będzie z przerwami, które to wykorzystaj, by dostać się dalej.
Gdy spostrzeżesz, że zrobił przerwę szybko pobiegnij w jego kierunku i zejdź krętymi schodami na dół. Tam będziesz bezpieczny, ponieważ osłaniać Cię będzie ściana. By zagrożenie minęło musisz zabić operatora maszyny, który stoi za szyją smoka.
Problemem może być odpowiednie ustawienie się, gdyż oponent jest słabo lub w ogóle niewidoczny. Biegaj z jednego końca schodów, w pobliże obrotowej platformy tak, by machina nie mogła za Tobą nadążyć, dzięki temu będziesz mógł strzelić w operatora z boku. Gdy ten spłonie w lawie na arenie pojawi się skrzyneczka ze złotem , opróżnij ją.
Potem skieruj się do kolejnego przeciwnika. Droga prowadzi przez obracającą się platformę z kratą dookoła. Po drugiej stronie znów znajdziesz się w zasięgu ataku ogniem, lecz jest tam mała wieżyczka, która Cię osłoni. Ponadto pojawią się tam zwykli przeciwnicy.
Jeśli chciałbyś pokonać drugiego operatora maszyny biegając tak jak przed chwilą, będzie to częściowo niemożliwe, gdyż idąc w głąb lokacji uaktywni się kolejny "smok". |
Najwygodniej jest wrócić się na początkowy balkon i stamtąd przy pomocy karabinu snajperskiego strącić wroga (będzie widoczne jego prawe ramię i głowa). Gdy druga machina przejdzie do historii na arenie pojawi się skrzyneczka ze skarbem (mapa).
Trzeci, i jednocześnie ostatni, "potwór" jest stosunkowo łatwy. Będąc blisko niego osłaniać Cię będą dwie ściany. Biegaj między nimi do momentu, aż maszyna znajdować będzie się za inną ścianą.
Wówczas zestrzelenie nadjeżdżającego napastnika będzie jak najbardziej możliwe, a gdy oberwie kulkę wpadnie do lawy wraz z całą maszyną.
Wówczas wysuną się schody prowadzące do skrzyni z ostatnim ornamentem. Gdy ten będzie już w Twoim posiadaniu wróć się do Ashley...
... znów używając dziwnego urządzenia. Po połączeniu się zapisz stan gry i skieruj się po schodkach na dół ...
... do wózka. Ten przetransportuje Cię do początkowej części zamku. Przechodząc przez wcześniej zamknięte drzwi znajdziesz się w miejscu, gdzie po raz pierwszy spotkałeś Salazara.
Tam używając trzech zdobytych części ornamentu uzupełnij braki w płaskorzeźbie na ścianie.
Gdy wszystkie trafią na swoje miejsce otworzy się przejście, którym udaj się w dalszą drogę. Nieco dalej dojdziesz do pomieszczenia, gdzie wchodząc po kilku schodkach staniesz u żółtych drzwi. Za nim się do nich skierujesz skręć w prawo i wchodząc po dłuższych schodach dotrzesz do miejsca, gdzie znaleźć można za obrazem złoto i w wazie granat .
Dopiero wtedy przejdź przez wspomniane wcześniej drzwi i skorzystaj z kolejnego wagonika (wcześniej obszukując pomieszczenie - przeskocz niską barierkę).
Dojedziesz do kolejnej sali, którą szybko opuść, gdyż nic specjalnego w niej nie ma. |