Island (5-1) - laboratorium i lodówka | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Etap rozpoczynasz na parterze, gdzie po prawej znajduje się małe pomieszczenie. Możesz zapisać w nim stan gry oraz zdobyć skarb (niszcząc drewnianą skrzynię).
W następnej kolejności skieruj się schodami na piętro. Dotrzesz dzięki temu do większej plątaniny korytarzy, lecz część z nich prowadzi do chwilowo zamkniętych drzwi. Po wyjściu na górę najpierw pójdź w lewo do laboratorium.
Prowadzą do niego drzwi z czerwonym światłem zawieszonym powyżej (zerknij na mapę, by nie zabłądzić). Po drodze miniesz czerwoną szafeczkę, w której znajdziesz przydatny przedmiot.
Wewnątrz laboratorium znajduje się przeszklona kabina, w której najazd kamery obnaży nowego potwora. Jest on niezwykle silny i wytrzymały, a do starcia z nim dojdzie za chwilę, ...
... lecz najpierw podejdź do śluzy, a dokładnie do panelu obok niej, ... |
... by móc rozpracować zamek. Będzie to niezwykle prosta łamigłówka, w której obracając kolorowe strzałki musisz połączyć wskaźniki z obudowy ekranu. Aby to wykonać wciśnij kolejno: Blue, Yellow, Green, Green, Red, Red, Red.
Po prawidłowym ustawieniu śluza stanie otworem i wejście do pomieszczenia obok będzie jak najbardziej możliwe.
Wewnątrz, po lewej znajdziesz dokumenty (opisują potwora, którego widziałeś przed chwilą - regenerator) oraz pierwszą kartę, za pomocą której dostaniesz się do "lodówki" (pomieszczenia zamrażarki).
Pojawi się niestety jeden problem - podczas powrotu zostaniesz zaatakowany przez stwora z kabiny. Pokonanie go jest możliwe, wymaga jednak zużycia ogromnej ilości amunicji. Nieważne jest w którą część ciała będziesz strzelać, on i tak ją odtworzy (odradzam w nogi, gdyż po ich ich odstrzeleniu ten przewróci się, po czym rzuci się na Ciebie). Masz do wyboru, albo pokonać go i podnieść kryształ z komory, w której się przed chwilą znajdował (za szybą), lub uciec (strzel mu w głowę, a następnie w nogi - dzięki takiemu połączeniu ucieczka jest w miarę bezpieczna). Pierwszą opcję wybierz, gdy posiadasz większą ilość amunicji. Pamiętaj jednak, by atakować za pomocą strzelby, bo ta go rozrywa.
Jeśli uciekłeś, bądź spokojnie (po walce) wyszedłeś, wiedz, że to nie koniec kłopotów. Za pierwszym zakrętem zaatakuje Cię kolejny Regenerator. Postaraj się wyminąć go (w identyczny sposób, co tego poprzedniego) i przejdź przez drzwi (z siatką, zdjęcie prawe) na prawo od schodów.
Znajdziesz za nimi wybuchową beczkę, lecz radzę jak najszybciej udać się do pobliskiej lodówki (zerknij na mapę i dokładnie zlokalizuj jej położenie).
Wewnątrz udaj się do pierwszego pomieszczenia po prawej. W środku korzystając z urządzenia na końcu wyłącz chłodzenie oraz...
... używając umieszczonej tam maszyny zdobądź żółtą kartę.
Następnie przejdź do drugiego pomieszczenia po prawej, na końcu którego, za szybą, znajdziesz lunetę .
Po jej podniesieniu dojdzie do ataku kolejnego potwora. Ucieczka będzie niemożliwa przed zwycięstwem (drzwi zostaną automatycznie zamknięte), więc przygotuj się na walkę. Od tej chwili nowi nieprzyjaciele są jak najbardziej zniszczalni, gdyż nakładając przed chwilą zdobytą lunetę na karabin snajperski możesz dostrzec trzy pasożyty na ich ciele (źródła gorąca - czerwone plamki). Odstrzelenie ich doprowadza do eksplozji całego organizmu.
Po wyjściu z lodówki udaj się do ślepego korytarza nieco po prawej. Na jego końcu leży walizka, a w niej kryształ . Jest to również idealne miejsce do wykończenia pozostałych Regeneratorów. Jeśli nie pokonałeś jednego osobnika wcześniej, teraz musisz zniszczyć dwóch. Jest to możliwe, chociaż trzeba się spieszyć.
Po wyeliminowaniu zagrożenia udaj się do korytarza oświetlonego czerwonym światłem. Wcześniej znajdujące się tam drzwi były zamknięte, jednakże mając żółtą kartę możesz z nich skorzystać. Za nimi znajduje się kolejny etap.