Island (5-3) - ruiny z Krauserem | Solucja Resident Evil 4 poradnik Resident Evil 4 - PC
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Idź przed siebie do momentu, w którym będziesz musiał zeskoczyć na teren położony nieco niżej. |
Zrób to, a staniesz pomiędzy ruinami starego miasta/kompleksu świątyń(?). Przechodząc pomiędzy szeroko rozstawionymi ścianami ...
... dotrzesz do miejsca, w którym załączy się scenka z udziałem Jacka Krausera. Jeśli masz już go dość to wiedz, że za chwilę będziesz mieć okazję, by definitywnie unicestwić go. Na razie jednak dojdzie do serii pomniejszych starć, w których za zadanie masz nie tylko obronić siebie, ale zadać większą lub mniejszą ilość obrażeń napastnikowi.
Pierwsza walka odbędzie się na odległość. Komandos, biegając i chowając się za murkiem oddalonym o kilka metrów (po prawej), atakować Cię będzie trzema rodzajami broni: granatami (unik wciskając wskazane przez grę guziki - lewy + prawy Shift), eksplodującymi strzałkami wbijającymi się do ścian (gdy spostrzeżesz, że któraś jest blisko Ciebie, uciekaj) oraz karabinem (podczas oddawania serii schowaj się za jakimś elementem otoczenia). Ty zaś, podczas tej potyczki, atakuj go za pomocą karabinu snajperskiego z lunetą wykrywającą temperaturę, dzięki temu będziesz bardzo wyraźnie widział jego kryjówkę.
Po każdym ataku komandos zmienia pozycję przebiegając skulonym, tak byś miał problemy ze zlokalizowaniem jego położenia. Najlepiej jest zadawać mu obrażenia na chwilę przed tym, jak sam Cię zaatakuje.
Jeśli uda Ci się odebrać mu określoną liczbę punktów życia (kilka strzałów ze snajperki), ten przybiegnie do Ciebie i nastąpi pierwsze starcie z bliska. Jest ono diametralnie inne, a podstawową czynnością, którą wykonaj, to zmiana broni. Karabin snajperski w walce "oko w oko" będzie co najmniej nieudolny - strzelba wydaje się być idealna.
Krauser jest diabelnie szybki, będzie odskakiwał na boki i dodatkowo chował się za elementami otoczenia. Atakuj go wyłącznie podczas biegu w Twoim kierunku, w chwili gdy jest blisko, w ten sposób odepchniesz go i przerwiesz mu atak. Jeśli jednak dotrze do Ciebie będą dwie możliwości: albo zwyczajnie Cię ciachnie nożem (by uniknąć obrażeń musisz "ręcznie" się odsunąć), albo kamera zmieni ułożenie i będziesz mieć możliwość uników, wciskając wskazane przez grę guziki (dwa razy, jeden po drugim).
Po "wygranym" starciu napastnik rzuci granatem oślepiającym, co spowoduje pojawienie się białego ekranu i jego zniknięcie. W dalszą drogę udaj się do pomieszczenia za krótkim odcinkiem schodów.
Wewnątrz możesz wejść po drabinie na górę (pozbieraj wszystkie przedmioty) oraz wyjść przez kratę z niewielkim niebieskim światełkiem. Gdy to uczynisz dojdzie do kolejnego pomniejszego starcia z komandosem. Atakuj go podobnie jak przez momentem, nie dopuszczając, by udało mu się dotrzeć blisko Ciebie.
Po walce zejdź na dół po schodach i skręć w prawo (w lewo dotrzesz do drzwi końcowych, ale nie mając trzech fragmentów ornamentu, nic z nimi nie zrobisz).
Na następnej prostej dojdzie do kolejnego starcia na odległość. Wróg będzie na dachu budynku oddalonego kilkanaście metrów na wprost. Po pokonaniu go (karabinem snajperskim) udaj się w tamto miejsce. |
Wejdź do pomieszczenia i podnieś leżącą tam apteczkę (możesz wejść po drabinie na górę). Następnie wyjdź na zewnątrz i obejdź budynek. Przy zamkniętej bramie, za rogiem budynku, widać będzie Cień stojącej postaci (zgadnij, kto to? :). Uważaj na granaty, gdyż tymi początkowo Cię zasypie. W miejscu tym starcie nie będzie długie, wystarczą dwa, trzy strzały i po wszystkim.
Dalsza droga prowadzi po schodach na górny poziom (idąc tam miniesz zioło , nie omieszkaj go podnieść). |
Na górze załączy się filmik, w którym Leon zdobędzie pierwszy ornament. Dojdzie również do kolejnego spotkania z Krauserem i walki. Początkowo będzie biegał na podwyższeniu rzucając w Twoim kierunku granaty - unikaj ich, bądź zaatakuj napastnika i przerwij mu jego akcję. Po chwili ten zeskoczy na dół i dojdzie do normalnej potyczki, takiej samej jak przed momentem.
Po walce, obok miejsca, w którym się znajdujesz, pojawi się figura. Musisz ją tak przesunąć, by znalazła się na kwadratowym guziku w ziemi, dzięki temu odsłonisz sobie dźwignie otwierające kraty i będziesz mógł kontynuować przygodę.
Wróć się do przejścia przy którym wcześniej komandos atakował Cię rzucając zza rogu ściany granatami. Teraz możesz otworzyć pobliską kratę i zejść na dół. Będąc tam napotkasz nowych przeciwników - malutkie roboty, do których pod żadnym pozorem się nie zbliżaj, a gdy Cię zauważą i zaczną podążać w Twoim kierunku, uciekaj. Ich wyeliminowanie jest banalnie proste, wystarczy nawet jeden strzał z najsłabszej broni, by eksplodowały.
Przejdź przez korytarz, w którym stacjonują dwa roboty. U jego wyjścia załączy się scenka z Jackiem, lecz nie dojdzie do kolejnej walki z nim, a jedynie z maszynami. Tak więc wycofaj się i poczekaj, aż te wejdą na Twój celownik i pozbądź się ich.
Następnie wejdź do wieży (zamknie się za Tobą) i idąc po schodach dotrzesz na jej pierwszy poziom. Stamtąd, korzystając z drabiny, wejdź na szczyt.
Jest to arena ostatecznej walki z bossem - Jackiem Krauserem. W okolicy znajdują się trzy przedmioty: amunicja , zioło i drugi ornament. Ten ostatni podnieś na końcu, bowiem w chwili, gdy to uczynisz ...
... załączy się filmik i rozpocznie walka (opis jej jest w osobnym dziale "Boss (5-3) - Jack Krauser"). Po zwycięstwie szybko uciekaj, nim ładunki eksplodują. Nie wystarczy, że zejdziesz na dół, aby przeżyć musisz całkowicie opuścić tę lokację.
Zeskocz na pierwszy poziom wieży. Tam, skręcając w bok, wejdź na drewniany podest. Przejdź do jego końca i zeskocz na ziemię. Dzięki temu w bardzo szybki sposób dotarłeś do drzwi końcowych.
Powkładaj zebrane części ornamentu w należyte miejsca, by otworzyć przejście. Następnie szybko podejdź do nich i zadziałaj. Kończąc ten etap, doprowadzasz również do końca podrozdział "5-3", co pozwoli Ci na zapisanie gry - nie czyń jednak tego, ponieważ na samym początku kolejnej rundy jest maszyna zapisująca.