Wydostań się | Opis przejścia Prey Poradnik Prey
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Wydostań się gry Prey. To jedno z zadań głównego wątku fabularnego i przystępuje się do niego tuż po rozegraniu prologu. W trakcie zaliczania tego zadania ustalisz, że tak naprawdę znajdujesz się na stacji Talos I. Konieczne będzie przedostanie się do głównego holu już po wydostaniu się z mieszkania, które było jedynie atrapą. w drodze do holu główny bohater spotka pierwszych Mima, jak również wejdzie w posiadanie kilku podstawowych broni.
Wydostanie się z mieszkania
Możesz ponownie zbadać apartament (uwaga - utraciłeś wszystkie przedmioty i notatki zebrane podczas zaliczania prologu!) lub od razu założyć strój i wyjść z mieszkania. W korytarzu odnajdziesz martwą Patricię. Koniecznie zainteresuj się pokazanym na obrazku 1 kluczem francuskim. Przedmiot ten stanie się Twoją podstawową bronią i nie straci na swojej przydatności nawet po odnalezieniu strzelby czy pistoletu w dalszej części gry.
Z mieszkania możesz wydostać się na wiele sposobów, np. niszcząc akwarium w korytarzu czy okna w apartamencie (obrazek 2). Opuszczenie startowego obszaru pozwoli ci znaleźć się w laboratorium symulacyjnym (Simulation Labs) działu neuromodów (Neuromod Division).
Dotarcie do głównego holu
Począwszy od tego miejsca możesz skupiać się jedynie na kolejnych celach misji lub poświęcać odpowiednio dużo czasu także na eksplorację. Musisz też liczyć się z tym, że regularnie będziesz wpadał na nowych Mimów i podpowiedzi do walk z tymi potworami zamieszczone zostały w rozdziale Walka.
W celu kontynuowania opisywanego zadania konieczne jest dotarcie na wyższy poziom laboratorium symulacyjnego. Możesz tego dokonać zaliczając wspinaczkę po okolicznych obiektach lub przechodząc przez pomieszczenie ze śmigłowcem. W tym drugim przypadku niedługo po wyjściu z sali z symulacją lotu śmigłowcem dotrzesz do schodów prowadzących na górne piętro.
Podążaj za strzałkami wskazującymi drogę do holu (Lobby). Po zbliżeniu się do rozsuwanych drzwi pomieszczenia dekontaminacji obejrzysz atak Mima na jednego z pracowników stacji. Wejdź do sekcji badawczej (Research and Design). Okoliczne drzwi są zamknięte i w celu przejścia do kolejnego obszaru możesz zachować się na dwa sposoby:
- Zbadać okolicę w poszukiwaniu karty dostępu (Simulation Lab). Leży ona na biurku w pokazanym na powyższym obrazku biurze Sylvaina Bellamy'ego. Zachowaj tu duże środki ostrożności, bo po zabraniu karty mogą zaatakować Cię Mimy.
- Skorzystać z szybu wentylacyjnego. Wejście do niego znajduje się wysoko na ścianie na prawo od zamkniętych drzwi.
Niedługo po wkroczeniu do nowego obszaru zauważysz pierwszego Fantoma, ale nie musisz już teraz walczyć z tym potworem. Podążaj głównym korytarzem i zatrzymaj się po drodze na korytarzu z powyższego obrazka. Na ziemi leży działko LEPIK, które zdecydowanie warto ze sobą zabrać. Okazja do przetestowania tej broni pojawi się po wkroczeniu do holu działu neuromodów, gdyż sterowaną postać zaatakuje w tym miejscu kilka Mimów. Najlepiej jest zatrzymywać te potwory dzięki używaniu działka i następnie dobijać kluczem francuskim.
Zanim dokończysz opisywaną misję możesz zająć się dodatkowym zadaniem odblokowanym dzięki rozmowie z January - Wszystko, co znasz, zaraz się odmieni. Po załatwieniu wszystkich spraw w okolicy dotrzyj do drzwi prowadzących do holu Talosa I (Talos I Lobby).