Przywróć z kopii zapasowej | Opis przejścia Prey Poradnik Prey
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Przywróć z kopii zapasowej gry Prey. To jedno z zadań głównego wątku fabularnego i otrzymasz je automatycznie po skompletowaniu wymaganej liczby próbek głosu Danielle Sho. Misja ta zakłada odwiedzenie archiwum w celu odnalezienia dysku i umieszczenia go w komputerze. W końcowej części zadania będziesz z kolei musiał wydostać się z archiwum po tym Alex zablokuje wszystkie główne przejścia.
- Wkroczenie do Archiwum
- Znalezienie Głównego Repozytorium
- Odblokowanie drzwi
- Znalezienie dysku w Głównym Repozytorium
- Zamontowanie dysku
- Pobranie projektu
- Otwarcie magazynu
- Ucieczka z Archiwum
Wkroczenie do Archiwum
Powróć do lokacji Arboretum i udaj się do zamkniętych drzwi do Archiwum (Deep Storage), które miałeś już okazję wcześniej zbadać. Z racji tego, że pozyskałeś próbki głosu Danielle Sho będziesz mógł teraz oszukać zamek biometryczny i odblokować sobie przejście do nowej lokacji. Po wkroczeniu do niej załączy się krótka rozmowa z Alexem Yu, który uwięzi sterowaną postać w tej lokacji (wydostaniem się z Archiwum zajmiesz się w końcowej części misji).
Znalezienie Głównego Repozytorium
Po znalezieniu się w Archiwum wyrusz prosto, przy czym licz się z tym, że będziesz napotykał po drodze kolejnych tyfonów. Najpoważniejszym zagrożeniem jest Tyfon technopata przebywający w dużej sali z zamkniętym wejściem do Głównego Repozytorium. Podobnie jak w innych tego typu walkach dobrze jest rozpocząć od użycia ładunku recyklingowego i dopiero po tym jak zassa on technopatę i go znacząco osłabi przystąpić do właściwego atakowania potwora. Jeśli rozwinałeś umiejętność skradania się to jeszcze przed zaatakowaniem technopaty możesz dotrzeć do jednej z uszkodzonych wieżyczek i dzięki naprawieniu jej pozyskać dodatkową pomoc w osłabianiu technopaty i odwracaniu jego uwagi.
Odblokowanie drzwi
W celu odblokowania dużych drzwi musisz skierować się do małego pomieszczenia ochrony zlokalizowanego po lewej stronie. Jest ono zamknięte. Karta dostępu jest w centrum dowodzenia na piętrze (obszaru tego pilnują potwory), ale możesz bezproblemowo przeskoczyć przez jedną ze zniszczonych okiennic z powyższego obrazka i od razu kontynuować dzięki temu misję. Po znalezieniu się w kabinie ochrony skorzystaj z komputera i wydaj polecenia odblokowania Głównego Repozytorium (przy okazji możesz też przeszukać pokój ochrony żeby zdobyć cenne zapasy czy pobrać mapę Archiwum).
Znalezienie dysku w Głównym Repozytorium
Odblokuj wyjście z biura ochrony i skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia do Głównego Repozytorium. Wkrótce wkroczysz do obszaru z zerową grawitacją i musisz się tu bardzo pilnować, gdyż w Repozytorium znajduje się mnóstwo gniazd cystoidów. Możesz niszczyć je polegając na mocach obcych, broni palnej czy wybuchowych kanistrach odnajdywanych w otoczeniu. Oprócz tego musisz liczyć się z koniecznością rozegrania pojedynku z nowym splataczem. W tym przypadku pamiętaj o konieczności pozbawienia go tarczy i szybkiego niszczenia nasyłanych przez niego cystoidów.
Po wstępnym zabezpieczeniu repozytorium odszukaj dysk (Backup Drive). Będzie on we wskazanym przez grę miejscu.
Zamontowanie dysku
Oczyszczenie Głównego Repozytorium z tyfonów jest bardzo ważnym krokiem, albowiem odnaleziony dysk nie zostanie automatycznie umieszczony w inwentarzu głównego bohatera. Zamiast tego z racji rozmiarów dysku sterowana postać zacznie go przenosić w taki sam sposób jak każdy inny duży obiekt. Musisz podlecieć z tym dyskiem do dużego komputera zlokalizowanego w innej części repozytorium, dzięki czemu zostanie automatycznie zamontowany. Wejdź w interakcję z terminalem i potwierdź chęć zainstalowania nowego twardego dysku.
Pobranie projektu
Musisz teraz dotrzeć do centrum dowodzenia zlokalizowanego na poziomie 2 Archiwum. Zacznij od opuszczenia Głównego Repozytorium i licz się z tym, że w głównym obszarze możesz zostać "przywitany" przez nowe potwory. Na poziom 2 możesz dotrzeć zaliczając wspinaczkę w centralnym obszarze Archiwum lub korzystając z bocznych drzwi prowadzących do klatki schodowej. Drzwi te są zamknięte, ale (losowy) kod do nich możesz łatwo zdobyć. Odszukaj w tym celu notatkę przyklejoną do pokazanego na obrazku komputera Zachary'ego Westa. Stanowisko to znajduje się niedaleko miejsca, w którym rozpocząłeś eksplorację Archiwum.
Nie śpiesz się z wkroczeniem do centrum dowodzenia, bo przebywają w nim wrogie wrogie kreatury i powinien być wśród nich m.in. Fantom termiczny. Dodatkowo musisz uważać na liczne "pułapki" na podłodze. Po zabezpieczeniu centrum podejdź do stacji pobrań (Download Station) i wybierz z niej zakładkę plików (Files). Pobierz projekt klucza uzbrajającego Morgan. Załączy się rozmowa z Danielle Sho, w wyniku której gra odblokuje nową główną misję Klucze do królestwa (The Keys to the Kingdom). Możesz się zająć już tera jej pierwszą częścią (w centrum dowodzenia jest fabrykator) lub odłożyć ją sobie na później.
Otwarcie magazynu
Pozostań w centrum dowodzenia i skorzystaj z komputera Danielle Sho. Wybierz z niego opcję otwarcia magazynu danych B (Data Vault B).
Ucieczka z Archiwum
Magazyny znajdują się w południowej części mapy na poziomie 2 i musisz się tam teraz udać. W nowym dużym pomieszczeniu uważaj na uszkodzone złącze elektryczne, które możesz ominąć lub zakleić z pomocą działka LEPIK. Oprócz tego w lokacji tej powinien przebywać nowy splatacz. Możesz rozegrać z nim pojedynek lub spróbować przekraść się obok potwora.
Udaj się do prawego magazynu danych B (Data Vault B) i wejdź do środka. Odszukaj tu mały właz, który doprowadzi Cię do przycisku. Jego wciśnięcie katapultuje magazyn i znajdziesz się w przestrzeni kosmicznej Na zewnątrz Talosa I. Gra wkrótce odblokuje zupełnie nowe główne zadanie Tą stroną do góry (This Side Up) (główna misja Klucze do królestwa też pozostanie aktywna).