Arboretum | Dodatkowe zadania Prey Poradnik Prey
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Na stronie znajdują się opisy dodatkowych zadań gry Prey, które możesz odblokować podczas eksploracji Arboretum, czyli jednego z wielu obszarów stacji Talos I. Zaliczenie tych misji jest w pełni opcjonalne, ale możesz dzięki nim wejść w posiadanie wartościowych przedmiotów.
- Problemy z windą (Lift Interference)
- Porady ogrodnicze (Gardening Tips)
- Demaskacja (Whistleblower)
- Złota spluwa (The Golden Gun)
Problemy z windą (Lift Interference)
Zadanie to powinno zostać automatycznie dodane do dziennika niedługo po tym jak po raz pierwszy dotrzesz do Arboretum. January podeśle ci przypomnienie o problemach z główną windą z Holu Talosa i zasugeruje ustalenia przyczyny jej nieprawidłowego działania.
Przejście prowadzące do głównej windy znajduje się w centralnej części Arboretum i jest to korytarz z powyższego obrazka. Możesz tam dotrzeć podążając utwardzoną ścieżką (od strony pomieszczenia z fabrykatorem i recyklerem) i zatrzymując się przy napisie Lobby. Jeśli odblokowałeś jakieś moce obcych to musisz się tu bardzo pilnować, gdyż dwie wieżyczki rozstawione obok windy automatycznie zaatakują bohatera. W takiej sytuacji postaraj się zniszczyć je atakami z dużej odległości. Oprócz tego musisz liczyć się z tym, że w lokacji tej możesz spotkać co najmniej jednego Eterycznego fantoma. Bitwę z fantomem i opcjonalną z wieżyczkami dobrze jest niezależnie od siebie rozegrać żeby nie męczyć się na raz ze zbyt wieloma zagrożeniami.
Po dotarciu do przejścia do głównej windy skorzystaj z niego. Przeniesiesz się do niedostępnego wcześniej obszaru na poziomie 4 Holu Talosa I (Talos I Lobby). Nie śpiesz się ze zbadaniem tej lokacji, bo w dużym pomieszczeniu przebywa odpowiedzialny za całe "zamieszanie" Tyfon technopata i jest ponadto wspierany przez dwóch spaczonych operatorów. Pojedynek z technopatą najlepiej jest rozegrać pozostając przez cały czas blisko miejsca startu, gdyż do tego obszaru technopacie z racji na swoje rozmiary trudniej będzie się przedostać. Do atakowania potwora najlepiej jest używać promienia Q, przy czym możesz się też wspierać mocami obcych czy ładunkami recyklingowymi. Jeśli dojdzie do sytuacji gdy operatorzy odnotują obecność bohatera i wyruszą w jego stronę przełącz się na strzelbę i dodatkowo sparaliżuj ich podrzucając ładunki EM.
Wyeliminowanie technopaty zakończy tę misję. Od tego momentu możesz używać głównej windy do podróżowania pomiędzy Arboretum, Holem Talosa I i Podtrzymywaniem życia (Life Support).
Porady ogrodnicze (Gardening Tips)
Okazja do odblokowania tego pobocznego zadania pojawia się po odwiedzeniu małego ogrodu w Arboretum. Znajduje się on w południowo-zachodniej części mapy, na zachód od dużej szklarni. Po dotarciu na miejsce zajmij się zlokalizowaniem pokazanej na obrazku notatki, która przyczepiona jest do maszyny systemu zraszaczy. Zapoznaj się z jej treścią.
Otrzymasz zadanie odnalezienia botanika Juliena Howarda. Na jego poszukiwania możesz wyruszyć od razu lub najpierw odwiedzić lokalną stację ochrony i użyć jej komputera do zlokalizowania wspomnianej osoby. Biuro ochrony znajduje się w południowo-wschodniej części mapy, przy korytarzu prowadzącym do Kwater załogi. Wejście do stacji ochrony jest zamknięte i chcąc dostać się do środka musisz użyć Hakowania II. Dodatkowo konieczne jest pokonanie spaczonego operatora. Po znalezieniu się wewnątrz posterunku ochrony użyj komputera, odszukaj na liście Juliena Howarda i rozpocznij jego śledzenie. Ustalisz dzięki temu, że należy go szukać w centralnej części mapy, niedaleko biura Alexa Yu.
Zlokalizowanie zwłok Juliena Howarda jest dość kłopotliwe, bo są one w trudno dostępnym miejscu. Zajmij się zbadaniem zachodniej części mapy i dotrzyj do pokazanej na obrazku 1 stacji Zwierciadła, do której prowadzi ścieżka mijająca mały wodospad. Zauważ, że możesz w tym miejscu rozpocząć wspinaczkę po skałach (obrazek 2). Doskakuj do wyższych skał i pozwalaj bohaterowi się na nie wdrapywać.
Zaliczenie niezbyt wymagającej wspinaczki doprowadzi Cię na skały sąsiadujące z biurem Alexa Yu. Ciało Juliena Howarda jest w miejscu pokazanym na obrazku. Zbadaj je i zabierz urządzenie TranScribe oraz projekt nawozu dr. Howarda (Dr. Howard's Growth Formula).
Uwaga - Do zwłok Howarda możesz też dotrzeć od strony biura Alexa jeśli odblokowałeś sobie już podróżujący do niego szyb grawitacyjny.
Nie możesz od razu użyć nawozu, bo musisz wyprodukować go w oparciu o pozyskany przed chwilą projekt. Powróć do miejsca gdzie rozpoczynałeś eksplorację Arboretum i skorzystaj z tutejszego fabrykatora. Wyprodukowanie nawozu wymaga zużycia 3 jednostek materiałów organicznych oraz po 1 jednostce materiałów mineralnych, syntetycznych i egzotycznych.
Z pozyskanym nawozem powróć do ogrodu, w którym rozpocząłeś zadanie. Wejdź w interakcję z maszyną i przenieś nawóz do jej pojemnika (powyższy obrazek). Możesz już wcisnąć przycisk żeby uruchomić system zraszaczy. Na sam koniec musisz odczekać 10 minut żeby cykl wzrostowy dobiegł końca (zajmij się oczywiście w międzyczasie innymi sprawami). Po powrocie do ogrodu będziesz mógł zerwać superowoc Dr. Howarda (Dr. Howard's Superfruit) i akcja ta zakończy misję.
Demaskacja (Whistleblower)
Okazja do odblokowania tego questu pojawi się po raz pierwszy po dotarciu w pobliże biura Alexa Yu w Arboretum. Możesz się do niego przedostać używając szybu grawitacyjnego lub wspinając się po skałach na zachód od biura. Niezależnie od wybranej metody działania zajmij się zbadaniem metalowych elementów konstrukcji POD balkonikami otaczającymi biuro. W słabo oświetlonym miejscu odnajdziesz zaznaczone na powyższym obrazku zwłoki Marietty Kyrkos.
Zaklej z pomocą działka LEPIK okoliczne uszkodzone złącze elektryczne (możesz je też naprawić jeśli posiadasz umiejętność Naprawa) i zbadaj zwłoki. Zabierz kartę dostępu do kajuty Jady Marks i urządzenie TranScribe. Wysłuchaj nagrania Annalise Gallegos. Dowiesz się o ukrytych przez Annalise dowodach obciążających firmę.
Zadanie to możesz kontynuować po dotarciu do Kwater załogi (Crew Quarters). Jeśli chcesz to zajrzyj napierw do kapsuł mieszkalnych załogi na poziomie 1. Do odnalezienia są tam zwłoki Maliah Fowles i jest przy nich nowe urządzenie TranScribe.
Kluczowy krok do wykonania w Kwaterach załogi to odwiedzenie konsjerż w głównym holu na poziomie 1. Znajduje się tu komputer ochrony, z którym należy wejść w interakcję. Otwórz konkretnie ostatnią zakładkę (Utilities) i przeczytaj raport (Surveillance Raport). Dowiesz się z niego, że konieczne będzie przeszukanie Ładowni w celu odnalezienia tajnego kontenera przewozowego.
Zadanie to możesz dokończyć dopiero po zaliczeniu głównej misji Wysyłka i odbiór (Shipping and Receiving), a więc po dotarciu do Ładowni (Cargo Hold) i pozbyciu się wszystkich tyfonów, które przebywały w ładowni B. Przejdź przez nowo odblokowaną ładownię B i dotrzyj do zlokalizowanej na południowy-zachód od niej strefy załadunku GUTS (G.U.T.S. Loading Bay). Możesz tu otworzyć pokazany na obrazku 1 kontener 3232 (użyj Hakowania II). W celu zaliczenia zadania musisz odnaleźć w kontenerze dysk Annalise (Annalise Gallegos' Thumb Drive). Pozyskasz go dzięki zbadaniu zwłok pokazanego na obrazku 2 Quentina Purvisa. Oprócz tego z kontenera możesz zabrać m.in. 2 neuromody.
Złota spluwa (The Golden Gun)
Okazja do odblokowania tego questu pojawia się po dotarciu w pobliże biura Alexa Yu w Arboretum. Możesz się do niego przedostać używając szybu grawitacyjnego lub wspinając się po skałach na zachód od biura. Niezależnie od wybranej metody działania zajmij się zbadaniem metalowych elementów konstrukcji POD balkonikami otaczającymi biuro. W słabo oświetlonym miejscu odnajdziesz zaznaczone na powyższym obrazku zwłoki Marietty Kyrkos.
Zaklej z pomocą działka LEPIK okoliczne uszkodzone złącze elektryczne (możesz je też naprawić jeśli posiadasz umiejętność Naprawa) i zbadaj zwłoki. Zabierz kartę dostępu do kajuty Jady Marks i urządzenie TranScribe. Otwórz inwentarz, przejdź do zakładki nagrań audio i wybierz zaznaczone nagranie z powyższego obrazka. Dowiesz się dzięki niemu o istnieniu tytułowego złotego pistoletu, poznasz hasło dostępu do sejfu Jady Marks (jest ono losowe) i odblokujesz opisywaną misję.
Zadaniem możesz zająć się dopiero po dotarciu do Kwater załogi (Crew Quarters). Skieruj się do Kajut załogi A na poziomie 1 i użyj karty dostępu odnalezionej na początku przy zwłokach do otwarcia kajuty Jady Marks. W kajucie odnajdziesz pokazany na obrazku sejf. Do jego otwarcia użyj (losowego) kodu, o którym dowiedziałeś się z nagrania audio (lub skorzystaj z Hakowania IV jeśli pominąłeś cały początek). W sejfie jest upragniony złoty pistolet Artemis (Artemis Golden Pistolet) i oprócz unikalnej kolorystyki cechuje się on lepszymi parametrami od zwykłych pistoletów z tłumikiem.