Jak odblokować moce obcych w Prey? Poradnik Prey
Na stronie znajdują się informacje jak odblokować dostęp do mocy obcych – tyfonów w grze Prey. Na początku strony są wskazówki jak odnaleźć psychoskop, a następnie podpowiedzi jak skanować tyfonów i kiedy dokładnie odblokowywane są poszczególne moce obcych.
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Moce obcych (tyfonów) to druga kategoria zdolności w Prey, których odblokowywaniem możesz zajmować się podczas przechodzenia gry. W przeciwieństwie do umiejętności ludzkich, które są dostępne do zakupu w zamian za neuromody od samego początku gry, moce obcych stają się dostępne dopiero po rozwiązaniu kilku początkowych głównych zadań i odwiedzeniu kilku dużych obszarów stacji. Poniżej zamieściliśmy informacje na temat momentu uzyskania dostępu do mocy obcych oraz zasad, na których poszczególne moce mogą być przez grę odblokowywane (także i tu obowiązuje inny mechanizm działania niż w umiejętnościach ludzkich).
- Zdobycie psychoskopu
- Skanowanie tyfonów
- Przeznaczanie neuromodów na zakup mocy
- Negatywne skutki używania mocy obcych
Zdobycie psychoskopu
Z mocami obcych po raz pierwszy będziesz mógł zapoznać się po dotarciu do Działu psychotronicznego (Psychotronics) stacji Talos I i będzie to miało miejsce w ramach zaliczania głównego zadania Droga naokoło. Niedługo po rozpoczęciu eksploracji tej części stacji dotrzesz do pomieszczenia dekontaminacji i zostaniesz powiadomiony o konieczności dysponowania psychoskopem żeby przejść dalej.
Zajmij się zbadaniem toalet dla mężczyzn. Musisz zlokalizować pokazaną na obrazku dziurę w podłodze (jest ona obok skrzyń) i wskoczyć do niej.
Po znalezieniu się w tunelach podejdź do dużej ściany z kleju. Zostanie ona przebita przez kilka Mimów i konieczne okaże się pokonanie ich. Po wygranej bitwie zbadaj obszar za zburzoną ścianą i zainteresuj się pokazanymi na obrazku zwłokami Janosa Jozsefa. Zbadaj je, a odnajdziesz m.in. psychoskop (Psychoscope). Sterowana postać automatycznie go założy. Możesz już powrócić na górę (uwaga na nowego Fantoma!) i zaliczyć procedurę dekontaminacji.
Skanowanie tyfonów
Nowa część "samouczka" z odblokowywania mocy obcych załączy się po skorzystaniu z szybu grawitacyjnego i dotarciu do dużego atrium. Ze sterowaną postacią skontaktuje się tu Alex Yu i omówi całą procedurę.
Domyślnie moce obcych są zablokowane pomimo dodania nowych pozycji do zakładki wydawania posiadanych neuromodów. W celu ich odkrycia i odblokowania musisz skanować różne odmiany tyfonów (obcych). Możesz to przetestować na tyfonach z kapsuł znajdujących się w atrium. Musisz uaktywnić psychoskop, namierzyć tyfona i zaczekać aż procedura skanowania dobiegnie końca.
Nie jest oczywiście tak, że pojedyncze skanowanie odblokuje od razu wszystkie moce. Obowiązuje tu kilka ważnych ograniczeń:
- Skanowane potwory muszą być żywe - nie możesz skanować ich pozostałości! Jeśli chcesz na poważnie zająć się tematem korzystania z mocy obcych to warto zainwestować w umiejętności skradania się, gdyż pozwoli ci to bezpieczniej zbliżyć się do danego typu potwora i go zeskanować. Psychoskopu teoretycznie możesz próbować używać w trakcie bitwy, ale trudniej może ci być wtedy jednocześnie pilnować obu typów czynności (bronienia się i dbania o to żeby skanowanie dobiegło końca). Problem ten w pewnym stopniu możesz rozwiązać montując układy psychoskopu, które przyśpieszają proces skanowania.
- Większość odmian Tyfonów (np. Mimy) musisz zeskanować kilka razy zanim odblokujesz wszystkie moce, które są z nimi powiązane. Gra poinformuje Cię o odblokowaniu opcji zakupu nowej mocy po udanym skanowaniu (przykład na obrazku).
- Skanowane potwory muszą być z różnych gatunków - Możesz sprawdzać zakładkę badań w urządzeniu TranScribe, by dowiadywać się o ich odmianach oraz o tym ile skanowań pozostało do pełnego poznania danego typu tyfona. Po zakończeniu badań nad danym gatunkiem potwora możesz go ignorować przy kolejnych skanowaniach.
Uwaga - Nawet jeśli nie masz w planach korzystania z mocy obcych to mimo wszystko warto przeskanować każdą odmianę przeciwnika co najmniej jeden raz (oprócz tyfonów możesz zeskanować również ludzi i operatorów). Zaletą tego rozwiązania jest to, że możesz dowiedzieć się o mocnych i słabych stronach danego oponenta (np. słabość na ataki bronią palną i odporność na eksplozje ładunków EMP) i lepiej przygotować się do kolejnych potyczek.
Przeznaczanie neuromodów na zakup mocy
Wykonanie wymaganej liczby skanowań odblokowuje daną moc obcych do zakupu (przykład na obrazku 1). Dopiero w tym momencie możesz przeznaczyć na nią posiadane neuromody. Moce obcych bywają niestety dość kosztowne i musisz liczyć się z tym, że na pozyskanie nawet bazowych wersji wielu z nich trzeba przeznaczyć co najmniej 3-4 neuromody.
Uwaga - Moce obcych to w większości umiejętności aktywne. Wybieraj je z rozwijanego menu (przykład na obrazku 2) i dopiero wtedy wciskaj lub przytrzymuj przycisk powiązany z odpalaniem ich (ataki zużywają punkty PSI i dokładniej to zostało opisane na stronach o walce).
Negatywne skutki używania mocy obcych
Najpoważniejszy problem związany z nabywaniem kolejnych mocy obcych polega na tym, że po przekroczeniu ich określonego limitu zaczniesz być traktowany jako wróg przez systemy obronne stacji. Objawia się to w szczególności tym, że możesz zostać automatycznie ostrzelany przez wieżyczki obronne. Musisz być na to przygotowany i starać się obchodzić wieżyczki lub polegać na mocach, broniach i gadżetach (ładunki EM) pomocnych w ich neutralizowaniu.