Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Prey - poradnik do gry

Prey - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Droga naokoło | Opis przejścia Prey Poradnik Prey

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Droga naokoło gry Prey. To jedno z zadań głównego wątku fabularnego i otrzymasz je po zaliczeniu spotkania z January w Holu Talosa I (lub po przeszukaniu zniszczonego operatora jeśli zignorowałeś rozmowę z January). Czeka Cię długa misja i dotyczy ona odbycia podróży do archiwum zlokalizowanego niedaleko arboretum. Z racji tego, iż główna winda w holu Talosa I jest nieaktywna konieczne okaże się zaliczenie przeprawy przez dwie inne lokacje stacji - Dział psychotroniczy i GUTS.

Zbadanie windy w Holu Talosa I

Windy nie możesz niestety używać na wczesnym stadium gry - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Windy nie możesz niestety używać na wczesnym stadium gry

Cel ten pojawi się na liście tylko jeśli nie sprawdziłeś głównej windy podczas wcześniejszej eksploracji Holu Talosa I (Talos I Lobby). Zejdź na najniższy poziom i zbadaj windę zlokalizowaną obok recepcji, czyli tę, która podróżuje do Arboretum i poziomu Podtrzymywania życia. Z rozmowy z January dowiesz się, że niestety jest ona nieaktywna (będziesz mógł później przywrócić jej działanie docierając do niej od strony Arboretum).

Dotarcie do działu psychotronicznego

Otrzymaną wcześniej kartę dostępu ogólnego możesz użyć na poziomie 1 Holu Talosa I w jego północno-wschodniej części - drzwi nadające się do otwarcia prezentuje powyższy obrazek - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry

Otrzymaną wcześniej kartę dostępu ogólnego możesz użyć na poziomie 1 Holu Talosa I w jego północno-wschodniej części - drzwi nadające się do otwarcia prezentuje powyższy obrazek. Nie śpiesz się przesadnie z dotarciem w to miejsce, bo w międzyczasie mogły się tu pojawić Fantomy oraz Mimy. Do przejścia do nowej lokacji prowadzą schody i musisz pilnować się, bo na dole może przebywać nowy silny potwór. Zabij Fantoma w bezpośredniej konfrontacji lub postaraj się przejść ostrożnie po metalowych elementach konstrukcji przy suficie żeby go ominąć. Użyj drzwi prowadzących do Działu psychotronicznego (Psychotronics).

Odnalezienie psychoskopu

Niedługo po rozpoczęciu eksploracji Działu psychotronicznego miniesz stację ochrony i dotrzesz do małego rozwidlenia - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry

Niedługo po rozpoczęciu eksploracji Działu psychotronicznego miniesz stację ochrony i dotrzesz do małego rozwidlenia. Lewe przejście prowadzi do toalety dla kobiet i musisz spodziewać się tego, że wpadniesz tam na Fantoma i Mimy. Prawe przejście prowadzi do toalety dla mężczyzn. Nie ma tam żadnych potworów, ale dostępu do niego bronią skrzynie, które trzeba byłoby przesunąć dzięki skorzystaniu z Siły.

Niezależnie od wybranego przejścia dotrzesz do wejścia do pomieszczenia dekontaminacji i dowiesz się, że aby przejść dalej konieczne będzie posiadanie psychoskopu. Raz jeszcze udaj się do toalety dla mężczyzn i odszukaj pokazaną na obrazku dziurę w podłodze, dzięki której dotrzesz do tunelu przebiegającego pod działem psychotronicznym.

Po znalezieniu się w tunelu podejdź do dużego otworu, który został zaklejony z pomocą działka LEPIK - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry

Po znalezieniu się w tunelu podejdź do dużego otworu, który został zaklejony z pomocą działka LEPIK. Przez otwór ten przebije się kilka Mimów i konieczne okaże się ich pokonanie (pomagaj sobie latarką, bo w okolicy jest dość ciemno). Po wyeliminowaniu Mimów zbadaj obszar, w którym przebywały. Musisz zlokalizować pokazane na obrazku zwłoki Janosa Jozsefa. Odnajdziesz przy nich m.in. 2 neuromody oraz poszukiwany psychoskop. Od tej pory możesz korzystać z tego urządzenia żeby skanować przeciwników, ludzi oraz maszyny. Pozwoli ci to poznać ich mocne i słabe strony oraz posłuży do odblokowywania dostępu do mocy obcych (bliżej zapoznasz się z tą mechaniką gry już za kilka chwil). Dodatkowo możesz od tej pory instalować układy psychoskopu (na początek maksymalnie dwa, kolejne sloty odblokowują umiejętności z kategorii Psychotronika), które funkcjonują na identycznych zasadach do układów kombinezonu.

Możesz wyruszyć w drogę powrotną, ale pilnuj się, bo w toalecie dla mężczyzn pojawi się najprawdopodobniej Fantom. Nie daj mu się zaskoczyć podczas wspinaczki do wyjścia. Możesz już przejść przez pomieszczenie dekontaminacji i skorzystać z szybu grawitacyjnego żeby dotrzeć na poziom 2.

Skalibrowanie psychoskopu

Przykładowy Fantom do zeksanowania - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Przykładowy Fantom do zeksanowania

Po wkroczeniu do atrium ze sterowaną postacią skontaktuje się Alex Yu. Dowiesz się o konieczności skalibrowania psychoskopu i będzie to częścią samouczka związanego z używaniem psychoskopu do odblokowywania nowych mocy obcych. Zainteresuj się kapsułami w centralnej części atrium. Odsłaniaj kolejne kapsuły i skanuj przetrzymywane w nich Fantomy. Po dwóch takich skanowaniach odblokowany zostanie dostęp do bazowej mocy Uderzenie kinetyczne I. Od Alexa otrzymasz też kod do sejfu w biurze dyrektora Kelstrupa, aczkolwiek zbadanie tej lokacji jest w pełni opcjonalne (jest to częścią pobocznego zadania Neuromody doktora Kelstrupa).

Ważna uwaga - Używanie psychoskopu doprowadza jedynie do odblokowywania mocy obcych do zakupu. W celu wejścia w ich posiadanie musisz wydać na nie posiadane neuromody. Nie przejmuj się więc koniecznością wykonania skanowań na potrzeby opisywanej misji, gdyż nie przeszkodzi ci to w rozgrywce prowadzonej pod kątem całkowitego ignorowania mocy obcych.

Zakończenie procedury obserwacji żywego obiektu

Użyj konsoli w sali z dużą klatką i przygotuj się na pojedynek z elitarnym Fantomem - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Użyj konsoli w sali z dużą klatką i przygotuj się na pojedynek z "elitarnym" Fantomem

Możesz już przejść przez punkt kontrolny zlokalizowany w południowej części atrium. Po dotarciu do rozwidlenia warto zeskanować Splatacza z dużego okrągłego pomieszczenia. Wybierz następnie prawą (zachodnią) odnogę. Prowadzi ona do sali badań żywych obiektów. Po dotarciu na miejsce wysłuchaj komentarza January i podejdź do terminalu zlokalizowanego przy dużej szklanej klatce.

Wybierz drugą zakładkę z menu komputera (Live Exam Controls) i rozpocznij eksperyment, w wyniku którego w sali pojawi się Fantom elektryczny. Musisz pokonać tego potwora i pojedynek z nim warto rozpocząć od podrzucenia granatu EM lub wyzwolenia fali negacyjnej (użyj gadżetu lub wybierz opcję aktywacji fali z terminalu klatki). Możesz następnie zacząć używać np. strzelby albo mocy obcych do osłabiania kreatury.

Dotarcie do przejścia do GUTS

Przejście do GUTS - nie śpiesz się ze skorzystaniem z niego jeśli zakupiłeś już jakieś moce obcych - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Przejście do GUTS - nie śpiesz się ze skorzystaniem z niego jeśli zakupiłeś już jakieś moce obcych

Wyeliminowanie fantoma odblokowało południowe przejście prowadzące do kolejnej części stacji. Skorzystaj z niego. Przy drzwiach prowadzących do GUTS (G.U.T.S.) rozstawione są dwie wieżyczki. Jeśli nie odblokowałeś jeszcze żadnych mocy obcych to będziesz mógł bezpiecznie obok nich przejść. W przeciwnym razie mogą one potraktować sterowaną postać jako wroga i rozpocząć zmasowany ostrzał. W takiej sytuacji pomóż sobie ładunkami EM i atakami dystansowymi w celu zniszczenia wieżyczek. Niezależnie od rozwoju wydarzeń przenieś się do GUTS.

Przeprawa przez GUTS i dotarcie do Arboretum

Utrzymuj się w bezpiecznej odległości od pojedynczych cystoidów oraz ich gniazd - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Utrzymuj się w bezpiecznej odległości od pojedynczych cystoidów oraz ich gniazd

W GUTS czeka Cię dosyć liniowa przeprawa do Arboretum, która będzie przedzielona drobnymi zagadkami. Jest to lokacja, w której w większości tuneli panuje zerowa grawitacja i doświadczysz tego już po przejściu przez śluzę. Podczas lotu pamiętaj o tym żeby nie zderzać się przy zbyt dużej szybkości z obiektami z otoczenia, bo możesz uszkadzać w ten sposób kombinezon i tracić punkty zdrowia.

W jednym z kolejnych tuneli po raz pierwszy zaczniesz wpadać na Cystoidy oraz na Gniazda cystoidów. Do niszczenia gniazd (możesz je też próbować omijać) dobrze sprawdzają się moce obcych (np. podstawowa wersja Uderzenia kinetycznego), aczkolwiek możesz też np. niszczyć je z pomocą broni palnej czy rzucając w nie odnajdywanymi wybuchowymi kanistrami. Co do samych Cystoidów, reagują one na ruch i warto rzuacać w pobliże ich dowolnymi przedmiotami z otoczenia. Istnieje duża szansa, że zaczną ścigać rzucony obiekt i przedwcześnie eksplodują. W obu przypadkach staraj się unikać bezpośredniego kontaktu z cystoidami, bo oprócz utraty części punktów zdrowia i kombinezonu możesz zwiększyć procentowy stan choroby popromiennej.

Kontynuuj przelot aż dotrzesz do zamkniętej śluzy - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry

Kontynuuj przelot aż dotrzesz do zamkniętej śluzy. Rozejrzyj się w pobliżu za granatem EM (powinien znajdować się w jednej ze skrzynek) lub wybierz taki przedmiot z inwentarza jeśli go już posiadasz. Użyj ładunku EM na pokazanym na powyższym obrazku dużym wentylatorze. Pozwoli ci to zatrzymać go i przelecieć bezpiecznie do kolejnego obszaru.

Alternatywnym rozwiązaniem jest podlecenie do zamkniętej śluzy i włamanie się do jej systemu poprzez skorzystanie z ludzkiej umiejętności Hakowania II.

Najłatwiej jest zakleić uszkodzone złącze elektryczne działkiem LEPIK - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Najłatwiej jest zakleić uszkodzone złącze elektryczne działkiem LEPIK

Po znalezieniu się przy kolejnej śluzie czeka Cię ponownie decyzja odnośnie wyboru ścieżki. Pierwszy wariant zakłada pozbycie się wyładowań przy uszkodzonym złączu elektrycznym, które uniemożliwiają bezpieczny przelot i możesz do tego celu użyć działka LEPIK (samo skorzystanie ze zdolności Naprawa jest już opcjonalne). Drugi wariant zakłada zainteresowanie się nowym dużym wentylatorem, przy którym są gniazda cystoidów. Musiałbyś się ich w dowolny sposób pozbyć i dopiero wtedy możliwy byłby bezpieczny przelot przez boczny korytarz.

Otwór prowadzący do sterowni magnetosfery - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Otwór prowadzący do sterowni magnetosfery

Wkrótce otrzymasz informację od January o tym, że w pobliżu znajduje się aktywna magnetosfera. Zignoruj nową śluzę na poziomie badawczym GUTS (do czytnika nie można się włamać) i podleć do bocznego obszaru, w którym obowiązuje normalna grawitacja. Wejdź do sterowni magnetosfery, która będzie pracowała za ogromną szybą. Przejdź do sąsiedniego pomieszczenia i skorzystaj ze schodów. Na górze musisz zniszczyć kolejne gniazda cystoidów, gdyż z racji na małe rozmiary pomieszczenia nie można ich ominąć.

Po zabezpieczeniu górnego poziomu ustaw się przy otworze prowadzącym do komory magnetosfery - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry

Po zabezpieczeniu górnego poziomu ustaw się przy otworze prowadzącym do komory magnetosfery. ZACZEKAJ aż zakończy ona cykl, tj. aż dobiegnie do końca odliczanie i nastąpi fala uderzeniowa. Szybko wejdź do komory i podleć do pokazanych na obrazku zwłok Andersa Kline'a. Zbadaj je żeby pozyskać kartę dostępu do tunelu technicznego (i przy okazji też m.in. 2 neuromody). Uwaga - Jeśli nie zdążysz z wydostaniem się z komory przed jej kolejną aktywacją to jej uaktywnienie doprowadzi do natychmiastowej śmierci bohatera!

Wyrusz z powrotem do głównego tunelu i pilnuj się, bo na drodze sterowanej postaci mogą stanąć m.in. spaczeni operatorzy. Podleć do śluzy i użyj na niej pozyskanej przed chwilą karty dostępu.

Używaj konwencjonalnych ataków po tym jak splatacz utraci żółtą tarczę - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Używaj konwencjonalnych ataków po tym jak splatacz utraci żółtą tarczę

Kontynuuj eksplorację tuneli z zerową grawitacją aż dotrzesz do rozwidlenia. Jako że aktualnym celem podrózy jest Arboretum wybierz lewy tunel. W osiągnięciu celu podróży będą ci przede wszystkim przeszkadzały cystoidy, ale możesz też wpaść na Tyfona splatacza. Pojedynek z tym potworem może okazać się dość wymagający. Warto używać w trakcie pojedynku ze splataczem transmiterów fali negacyjnej, dzięki którym będzie on tracił na pewien czas swoją tarczę ochronną. Możesz następnie używać dowolnej silnej broni do zadawania właściwych obrażeń. Podczas walk uważaj na nasyłane przez potwora cystoidy, uciekając im lub rozprawiając się z nimi zanim zbliżą się do głównego bohatera.

Po wygranej bitwie dokończ przelot do obszaru z normalną grawitacją. Znajdziesz tam drzwi prowadzące do Arboretum.

Dotarcie do wejścia do Archiwum

To już końcowa część tej długiej misji, ale mimo wszystko czeka Cię jeszcze wędrówka do północnej części Arboretum - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry

To już końcowa część tej długiej misji, ale mimo wszystko czeka Cię jeszcze wędrówka do północnej części Arboretum. Podczas przemarszu warto pozostawać na głównej ścieżce i nie śpieszyć się, bo główny bohater będzie regularnie atakowany przez Mimów (zwykłych i większych), różne odmiany Fantomów (m.in. termiczne i eteryczne) oraz spaczonych operatorów. Dodatkowo jeśli odblokowałeś już sporo mocy obcych to licz się z tym, że napotkane wieżyczki również mogą rozpocząć ostrzał.

Celem podróży jest pokazany na powyższym obrazku szyb grawitacyjny zlokalizowany w północnej części mapy. Znajduje się on obok nieaktywnego szybu podróżującego do biura Alexa Yu.

Zabierz TranScribea z podłogi - Droga naokoło | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Zabierz TranScribe'a z podłogi

Po skorzystaniu z szybu grawitacyjnego podejmij próbę otwarcia drzwi prowadzących do Archiwum, która zakończy się niepowodzeniem. Zbadaj następnie zwłoki Zachary'ego Westa i odszukaj przy nich TranScribe'a. Odsłuchaj nagrania audio, a dowiesz się o konieczności zdobycia próbek głosu Danielle Sho, które pozwolą na zdjęcie blokady z zamka biometrycznego. Z pozysiwaniem próbek głosu będzie już powiązane kolejne główne zadanie - Szukanie echa (Gathering Echoes).