Kim jest December (Who is December)? | Dodatkowe zadania Prey Poradnik Prey
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Na stronie znajduje się opis pobocznego zadania "Kim jest December?" gry Prey. To jedno z bardziej rozbudowanych opcjonalnych zadań i odblokowuje się je podczas jednej z wizyt w Holu Talosa I. Dotyczy ono wykonania czynności zasugerowanych przez December i dotarcia do tajnej kapsuły ratunkowej Alexa Yu z zamiarem przedwczesnej ucieczki ze stacji Talos I. Skorzystanie z promu Alexa jest powiązane z trofeum Opuścić statek (Abandon Ship).
Zadanie to powinno automatycznie odblokować się dzięki dostatecznemu awansowaniu w głównym wątku fabularnym gry. Po tym jak rozpoczniesz główne zadanie Droga naokoło w Holu Talosa I (Talos I Lobby) i wyruszysz w stronę przejścia do Działu psychotronicznego ze sterowaną postacią powinien skontaktować się operator skrywający się pod pseudonimem December. Poprosi on o spotkanie w sprawie pozyskania karty dostępu do prywatnej kapsuły ratunkowej Alexa Yu, której będzie można użyć do ucieczki ze stacji Talos I.
Wyznaczone miejsce spotkania to hol Działu neuromodów (Neuromod Division) i po dotarciu na miejsce będziesz świadkiem zniszczenia Decembera przez operatora kontrolowanego przez January. Możesz wysłuchać krótkiego komentarza January. Najważniejsze jest jednak to żeby zbadać zniszczonego Decembera. Odnajdziesz neuromoda oraz notatkę z losowym kodem do otwarcia sejfu.
Zadanie to możesz wznowić dopiero po tym jak w dalszej części gry dotrzesz do części stacji o nazwie Arboretum i skorzystaj z jednej z metod (aktywacja szybu grawitacyjnego, wspinaczka po skołach) przedostania się do biura Alexa Yu. W biurze zainteresuj się pokazaną na obrazku skrzynią. Do jej przesunięcia użyj umiejętności Siła II lub np. umieść w tym miejscu wybuchowy obiekt i go zdetonuj. Alternatywnie możesz też rozbić szklaną ścianę Zwierciadła. W małym pomieszczeniu jest sejf i do otwarcia go użyj kombinacji zdobytej z zabranej wcześniej notatki (jest to losowo generowany kod). W sejfie odnajdziesz m.in. 2 neuromody i TranScribe, ale najważniejsze znalezisko to karta dostępu do apartamentu Alexa Yu w Kwaterach załogi.
Zadanie to możesz kontynuować dopiero po zjawieniu się w Kwaterach załogi (Crew Quarters). Oczyść główny hol na poziomie 1 z pracowników stacji z zawładniętymi umysłami oraz z obcych. Na jego końcu znajduje się pokazany na obrazku szyb grawitacyjny, który podróżuje do apartamentów kierownictwa. Szyb jest niestety nieaktywny i musisz jakoś rozwiązać ten problem.
Pierwsze rozwiązanie to włamanie się do panelu kontrolnego szybu, ale ma on trzeci poziom zabezpieczeń i musiałbyś w rezultacie użyć Hakowania III.
Drugie rozwiązanie to wejście w posiadanie informacji na temat kombinacji odblokowującej szyb. Jest ona niestety losowo generowana, ale notatki z zapisanymi kodami są łatwo dostępne i odnajduje się je w kilku miejscach w Kwaterach załogi. Najlepiej jest dotrzeć do małego pomieszczenia w zachodniej części poziomu 2 gdzie znajduje się recykler. Prowadzą tam schody zlokalizowane niedaleko miejsca startu, ale uważaj, bo w środku wpadniesz na Fantoma i być może również na Mimy. Rozejrzyj się po pomieszczeniu za notatką z zapisanym losowym kodem (przykład na powyższym obrazku).
Po dotarciu do apartamentów kierownictwa na poziomie 3 udaj się do apartamentu Alexa Yu (ma numer 303) i użyj karty dostępu znalezionej wcześniej w sejfie do jego otwarcia. Uważaj na większego Mima przebywającego w apartamencie (oraz na Fantoma z sąsiedniego zniszczonego mieszkania). Po zabezpieczeniu okolicy zainteresuj się szafką nocną zlokalizowaną na lewo od łóżka. Podnieś pokazany na obrazku globus, pod którym znajduje się poszukiwana karta dostępu EP101.
Musisz teraz powrócić do biura Alexa Yu znajdującego się w Arboretum (możesz użyć panelu przy szybie grawitacyjnym lub ponownie wdrapać się po skałach). Po dotarciu na miejsce wejdź w interakcję z komputerem Alexa Yu. Ma on zabezpieczenie czwartego stopnia i musisz niestety użyć umiejętności Hakowanie IV żeby go odblokować (powróć tu w dalszej części gry jeśli nie rozwinąłeś dostatecznie tej zdolności).
Po tym jak uda ci się włamać do systemu przejdź do ostatniej zakładki (Utilities) i wybierz pokazaną na obrazku opcję rozwinięcia pomostu do kapsuły ratunkowej.
Wyjdź z biura i skorzystaj ze schodów żeby przedostać się na dach. Możesz już przejść po pokazanym na obrazku pomoście do promu Alexa. Użyj karty dostępu z apartamentu Alexa Yu żeby otworzyć kapsułę ratunkową. Po wejściu do promu zamknij za sobą drzwi i skorzystaj z terminalu. Potwierdź chęć odpalenia promu i obejrzyj krótki filmik. Zostaniesz nagrodzony trofeum Opuścić statek.
Uwaga - Gra po wyświetleniu tego "zakończenia" pokaże ekran podobny do tego, który pojawia się w przypadku zgonu. Będziesz mógł powrócić do ostatniego zapisanego punktu gry (lub "ręcznie" wybrać sejwa) i ponownie znaleźć się w ten sposób na Talosie I by kontynuować przeprawę do miejsca odblokowania głównego zakończenia gry.