Spotkania z Tyfonem Koszmarem | Dodatkowe zadania Prey Poradnik Prey
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Na stronie znajdują się opisy dwóch dodatkowych zadań gry Prey, które powiązane są z unikalną odmianą obcego nazywanego Tyfonem Koszmarem (Typhon Nightmare). Tego ogromnego potwora możesz zacząć spotykać w dalszej części gry i zawsze pojawia się możliwość wyboru czy chcesz przystąpić do walki czy też uniknąć za wszelką cenę konfrontacji.
Koszmar poluje na Ciebie (The Nightmare is Hunting You)
Spotkania z Tyfonem Koszmarem (Typhon Nightmare) mają charakter losowy i do pierwszego z nich dojdzie po tym jak awansujesz dostatecznie daleko w grze (w naszym przypadku miało to miejsce po powrocie do Holu Talosa I po złożeniu pierwszej wizyty w Arboretum). O pojawieniu się potężnego potwora zostaniesz zawsze ostrzeżony i po kilku chwilach rozpocznie on polowanie na sterowaną postać.
Niezależnie od tego jak zamierzasz się zachować dobrym pomysłem jest zeskanowanie kreatury przynajmniej jeden raz, dzięki czemu poznasz jej mocne i słabe strony oraz przybliżysz się do odblokowania powiązanych z nią mocy obcych. Samo skanowanie musi być oczywiście odpowiednio szybko i bezpiecznie wykonane żeby mieć czas na przystąpienie do dalszych działań.
W trakcie każdego ze spotkań z Tyfonem Koszmarem możesz zachować się na dwa różne sposoby. Pierwszy wariant jest o wiele bardziej oczywisty i zakłada ucieczkę przed Tyfonem Koszmarem. Musisz wiedzieć, że potwór będzie polował na głównego bohatera tak długo jak widoczny będzie na ekranie licznik upływu czasu, a więc przez ponad 2 minuty.
Nie próbuj chaotycznego biegania po całej mapie, bo nie doprowadziłoby to do niczego dobrego. Zamiast tego tuż po uaktywnieniu się zadania postaraj się szybko odnaleźć w okolicy jakiś szyb wentylacyjny czy boczne pomieszczenie, do którego Koszmar z racji swoich rozmiarów nie będzie mógł wkroczyć. Ważne jest to, że nie może to być kryjówka znajdująca się na otwartej przestrzeni (np. dach dużej konstrukcji), bo potwór nadal mógłby używać swoich ataków dystansowych. Po tym jak znajdziesz dobre schronienie nie ruszaj się i poczekaj aż licznik zniknie, dzięki czemu Koszmar zakończy poszukiwania i opuści lokację.
Wybór drugiego wariantu jest wskazany jeśli zainwestowałeś w zakup psychicznych mocy obcych i zakłada on wyeliminowanie potwora poprzez przystąpienie do pojedynku z nim. Także i w tym przypadku powinieneś rozpocząć od odnalezienia jakiegoś małego pomieszczenia lub innego dobrego miejsca, które dobrze sprawdzi się do odczekiwania na regenerację mocy lub na dobry moment do wznowienia atakowania potwora.
Do zadawania obrażeń Tyfonowi Koszmarowi używaj przede wszystkim mocy obcych. Może to być np. rozwinięta moc Kinetyczne uderzenie, przy czym pamiętaj o dobrym jej wycelowaniu z zamiarem zadania przez nią jak największych obrażeń.
W tych momentach, w których moce ładują się możesz przełączać się na broń palną i w taki sposób kontynuować osłabianie potwora. Sprawdzą się tu między innymi strzelba czy promień Q. Bardzo ważne jest jednak to żeby nie pozwalać Koszmarowi zbliżyć się do sterowanej postaci, gdyż oznaczałoby to najprawdopodobniej jej natychmiastową śmierć. Oprócz tego wypatruj momentów, w których bestia przygotowuje się do odpalenia potężnego ataku energetycznego. Szybko skrywaj się wtedy w upatrzonym wcześniej pomieszczeniu lub za dużą zasłoną.
Używanie na przemian mocy obcych i broni palnej w połączeniu z unikaniem głównych ataków potwora zagwarantuje ci odniesienie zwycięstwa. Nie powinno ono być takie trudne do osiągnięcia nawet na wyższych stopniach trudności. Pozbawienie kreatury całego paska energii zajmie wtedy po prostu więcej czasu.
Ważna uwaga - Nawet jeśli zdecydujesz się na pokonanie Tyfona Koszmaru w bezpośredniej walce i uda ci się tego dokonać to nadal możesz być nękany przez tego potwora w losowych momentach w dalszej części gry. Jedyną "zachętą" do stoczenia pojedynku z Koszmarem jest więc możliwość pozyskania pozostawionych przez niego przedmiotów.
Sprzeczne sygnały (Mixed Signals)
Zadanie to powinno pojawić się w Twoim dzienniku po zakończonym drugim spotkaniu z Tyfonem Koszmarem w ramach opisanej wyżej misji Koszmar poluje na Ciebie. Z głównym bohaterem skontaktuje się wtedy January i zasugeruje wykorzystanie satelity orbitującego wokół stacji jako pomocy w konfrontacjach z potworem. Satelita po dokonanej naprawie będzie mianowicie mógł wysyłać sygnały psychotroniczne z zamiarem odsyłania Koszmaru po tym jak pojawi się w okolicy (lub przywoływania go jeśli przyjdzie ci ochota stawienia mu czoła w bezpośredniej potyczce).
Twoje pierwsze zadanie to zdobycie części komunikacyjnej satelity. Udaj się do Laboratoriów sprzętowych (Hardware Labs). Konkretnie musisz dotrzeć do warsztatu mechanicznego zlokalizowanego w ich zachodniej części. Oczyść okolicę z obcych oraz ze spaczonych operatorów i następnie odszukaj pokazany na obrazku 1 interaktywny terminal. Zanim możesz z niego skorzystać musisz użyć umiejętności ludzkiej Naprawa III żeby go podrepeerować. Po naprawieniu i skorzystaniu z terminalu podejdź do pokazanego na obrazku 2 obiektu, który zostanie wysunięty ze skrytki w podłodze. Zabierz ze sobą tranzystor psychotronicznego satelity.
Skorzystaj teraz z pobliskiej śluzy żeby przenieść się Na zewnątrz Talosa I. Musisz podlecieć do oznaczonego przez grę komunikacyjnego satelity i wejść z nim w interakcję z zamiarem zamontowania pozyskanego tranzystora.
Powróć na stację. Od tego momentu możesz wysyłać sygnały psychotroniczne i dokonuje się tego z poziomu urządzenia TranScribe. Sygnały znajdują się w zakładce z nagraniami audio i są one zaznaczone na powyższym obrazku. Pierwszy sygnał odsyła potwora w sytuacji gdy pojawi się w najbliższym otoczeniu, a drugi może być używany do przyzywania go jeśli masz zamiar stoczyć z nim pojedynek.
Uwaga - Pierwsze użycie jednego z sygnałów odblokuje trofeum Dzwoniłeś?.
Uwaga - Sygnały psychotroniczne mogą być wysłane tylko cztery razy. Dobrze jest więc pozostawić je sobie na później i wykorzystać je gdy będą najbardziej potrzebne (np. gdy Tyfon Koszmar pojawi się w lokacji, w której trudno będzie ci się przed nim bronić).