NiOh: Tachibana Muneshige - jak pokonać bossa? Poradnik NiOh
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2021
W poniższym rozdziale poradnika do gry NiOh znajdziesz szczegółowy opis pojedynku z bossem Tachibana Muneshige. Dowiesz się gdzie odnajduje się bossa, jak przygotować się do walki z nim, oraz jakim wachlarzem ataków dysponuje Tachibana. Opisaliśmy także drugie możliwe starcie z tym bossem.
Misja: Uśpiony kamień dusz
W niniejszej sekcji znajdziesz wskazówki dotyczące pierwszego starcia z omawianym bossem.
Na wstępie warto zaznaczyć, że w omawianej misji walka z bossem ma charakter symboliczny, gdyż nie jest on w pełni sił. Korzysta z bardzo ograniczonej gamy ataków i jest bardzo podatny na ataki fizyczne. Nie powinieneś mieć problemu z pokonaniem go nawet przy pierwszej próbie, jeśli tylko będziesz szczegółowo obserwował jego zachowanie i potraktujesz go jak standardowego przeciwnika.
W czasie starcia ważną rolę pełnią kolumny, które znajdziesz w centralnej części areny. Dzięki nim możesz łatwo osłonić się przed ciosami bossa, co pozwoli ci zakląć broń żywiołem, użyć eliksiru czy zregenerować Ki. Boss pod żadnym warunkiem nie przebije kolumny, ani też nie obiegnie jej błyskawicznie.
Przed walką
Koniecznie wyposaż się w zbroję o niezłym współczynniku obrony, ale postaraj się nie wykroczyć poza średnie przeciążenie bohatera. W czasie tej walki jest istotna przede wszystkim obrona przeciw obrażeniom fizycznym.
Warto wyposażyć się w petardy, talizman chwili i talizmany pozwalające zakląć broń żywiołami. Większość ciosów przeciwnika opiera się o dzierżony przez niego miecz. O ile specjalne ataki będą trudne do odparcia czy uniknięcia, to warto sięgnąć po włócznię, która zapewni ci większy zasięg w stosunku do podstawowych ataków bossa.
Z uwagi na fakt, że w tym starciu nie masz do czynienia z demonem z krainy Yokai warto skorzystać z butelek z wodą Yokai, żeby bardzo osłabić regenerację Ki bossa. Bardzo rzadko używa on impulsu Ki, więc jest spora szansa, że uda ci się go osłabić i łatwo wykończyć. Podstawą jest też wskaźnik Żywej Broni.
Walka
Starcie odbędzie się w jednej z komnat katakumb. Jak już wspomniałem arenę przecinają dwie kolumny, które możesz umiejętnie wykorzystać dla własnych korzyści np. tworząc portal Yokai pomiędzy nimi i wabiąc bossa w ten obszar.
Większość kombinacji, które stosuje boss w omawianym starciu nie odbiega od podstawowych ciosów, których może nauczyć się nasz protagonista. Z tego względu bardzo ważne jest obserwowanie postawy jaką przyjmuje i odpowiednia reakcja na nią. Boss jest podatny na każdy rodzaj obrażeń, więc możesz wspomagać się dowolnym żywiołem. Ważne jest kontrolowanie Ki i skuteczne unikanie ciosów. W chwili gdy boss jest lekko zmęczony łatwo wytrącić go z równowagi i uderzyć przy pomocy silnego ataku.
Odbiegając od standardowych ciosów, boss dysponuje kilkoma atakami specjalnymi, których dosyć rzadko używa.
1. Strzał z łuku - gdy pasek Ki bossa jest poniżej średniej wartości, to Tachibana Muneshige sięgnie po łuk, żeby zadać ci obrażenia i cię spowolnić. Jednocześnie da sobie chwilę na zregenerowanie Ki. Atak wykorzysta jedynie gdy będziesz w średnim zasięgu. Jeśli zdążysz to postaraj się skoczyć do przodu. Prawdopodobnie nie unikniesz strzał, ale skrócisz dystans i zmusisz go do zmiany taktyki. Maksymalnie 2 wystrzały podczas jednego użycia.
2. Szarża - Muneshige zarysuje okrąg ostrzem miecza i schowa go do pochwy. Po chwili wykona szarżę i zada cios z dobycia. Bardzo ciężko go uniknąć. Jest to możliwe tylko gdy zrobisz unik w prawo w ostatniej chwili, co wymaga dużej wprawy. Trzymaj się blisko kolumn i jak zobaczysz, że boss rysuje mieczem w powietrzu to schowaj się za kolumną. Muneshige wykona szarżę mimo wszystko, ale trafi ona w kolumnę. Przez chwilę będzie mocno wyczerpany co daje idealną okazję do kontrataku.
3. Cios z dobycia - efekt podobny do poprzedniej pozycji, ale w tej sytuacji zauważysz jedynie jak boss szybko chowa miecz i biegnie na ciebie. Różnica polega na tym, że w poprzedniej kombinacji w końcowym stadium ciosu wykonywał długi sus, teraz jedynie biegnie w twoją stronę. Do obrony możesz wykorzystać kolumny lub uskok w tył, jeśli uda ci się trafić w końcowy moment kombinacji.
4. Chwyt za serce - boss podnosi do góry prawą rękę. Po chwili zaczyna ona emanować czerwonym światłem. Jest to cios bliskiego zasięgu, który domyślnie trafi w klatkę piersiową bohatera. Jest on jednak mocno sygnalizowany. Ważne jest, abyś nie próbował go blokować, a zamiast tego uskocz dwukrotnie w tył.
Pamiętaj, że unikanie ciosów jest równie dobrym sposobem na zmęczenie przeciwnika jak zasypywanie go gradem ciosów w postawie niskiej. W ostateczności możesz używać talizmanu chwili, żeby posiłkować się mocą ducha opiekuna. Reaguj zmianą postawy na standardowe kombinacje bossa tak, żeby nie był w stanie przełamać twojej gardy.
Misja: Zaproszenie od Wojownika Zachodu
W niniejszej sekcji znajdziesz wskazówki dotyczące drugiego starcia z omawianym bossem. O ile pierwsza potyczka z omawianym bossem jest obowiązkowa, to drugie starcie z czystym sumieniem można pominąć, o ile oczywiście pozwalacie sobie na pomijanie dowolnego z wątków w grze.
Tak jak w przypadku pierwszej walki, podczas drugiego starcia na arenie możesz znaleźć element otoczenia, który odpowiednio wykorzystany zapewni ci sporą przewagę. Jest nim spory kamień, który leży po lewo od punktu startowego misji. Odległość pomiędzy nim a końcem areny jest bardzo mała, co pozwala na efektywne wykorzystanie Dzbanów na wodę Yokai w tym obszarze. Pamiętaj, że boss jest człowiekiem, więc kraina Yokai działa na niego identycznie jak na ciebie. Jeśli osłabisz jego Ki to z łatwością wyeliminujesz go w kilku ciosach kończących.
Kamień jest też użyteczny to omijania ducha opiekuna, którego boss przyzywa dość często podczas całego starcia. Kamień pozwala też zablokować większość najsilniejszych i wcześniej sygnalizowanych ciosów przeciwnika. W ostateczności da ci chwilę na zregenerowanie ki, życia, czy zaklęcie broni żywiołami.
Dobrym sposobem na zredukowanie sił bossa jeszcze przed walką jest strzał z dystansu w jego głowę. Po celnym strzale padnie na ziemię, a tym będziesz mógł do niego podbiec i uderzyć go ciosem kończącym. Jeśli zabraknie ci pocisków z powodu dużej ilości prób, to uruchom dowolne zadanie, zbierz ich komplet i opuść misję przy użyciu Fragmentu himorogi.
Przed walką
Koniecznie wyposaż się w ekwipunek o dużym mnożniku współczynnika obrony i możliwie jak największej odporności na błyskawice. Boss zaklina broń żywiołem, a jego duch opiekun nakłada na ciebie efekt oparty o siłę błyskawic. Postaraj się dobrać taką kompozycję, która nie obciąży cię powyżej średniego zakresu. Boss jest dosyć szybki więc powolne ruchy mogą wyeliminować cię na starcie.
Tak jak wspomniałem wcześniej warto przygotować sporą ilość pocisków, które będą bardzo przydatne dla inicjacji. W moim przypadku najlepszym rozwiązaniem było sięgnięcie po włócznię, bo przewyższa zasięgiem pchnięć ciosy miecza, ale wszystko zależy tu od stylu gry. Nie mniej jednak jeśli nie idzie wam najlepiej, to warto sięgnąć po dowolną broń drzewcową.
Walka
Na tym etapie powtarzają się wszystkie ataki, które mogłeś uświadczyć ze strony bossa w przypadku poprzedniego starcia. Nie będę kopiował treści, a zamiast tego skupię się na fortelach z których boss nie korzystał wcześniej. Pomijam oczywiście wszystkie standardowe ciosy, które oparte są o miecz.
Przywołanie ducha - boss wzywa swojego ducha opiekuna, który po kilku sekundach uderza w ciebie rażąc cię błyskawicami i uszczuplając zasoby Ki. Jeśli boss cię trafi to pozostawia na tobie aurę, która sprawia, że otrzymywane przez ciebie obrażenia od błyskawic są większe. Unikniesz ciosu, jeśli uskoczysz w bok gdy duch będzie już do ciebie leciał.
Cios błyskawicy - boss podnosi miecz nad prawe ramię. Po chwili zostaje on zaklęty błyskawicami, a boss wykonuje podwójny młynek przed siebie machając mieczem w pionie. Cios ma niewielki zasięg, więc wystarczy uskoczyć w tył.
Trzy ciosy z dobycia - boss rysuje znak mieczem i chowa go. Następnie biegnie do ciebie i wyciągając miecz wykonuje serię trzech ciosów. Koniecznie uskocz przed nią, bo blokowanie może wyczerpać cały pasek Ki.
Nawet jeśli nie będziesz korzystał z osłony kamienia, to najważniejsze jest, abyś nie stawał plecami do krawędzi areny. Niektóre ciosy najłatwiej uniknąć wycofując się poza ich zasięg. Jeśli nie będziesz miał gdzie się cofnąć, to szybko przyjmiesz kilka mocniejszych uderzeń, które znacznie zredukują zasoby eliksirów.