NiOh: Amrita i poziomy doświadczenia Poradnik NiOh
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2021
Poniższy rozdział poradnika do gry NiOh poświęcono punktom doświadczenia i formom rozwijania bohatera z ich pomocą. Dowiesz się tutaj jak i kiedy wykorzystać zbierane doświadczenie, a także przeczytasz o jego unikalnych właściwościach.
Czym jest Amrita?
Z perspektywy świata gry Amrita to szczególny rodzaj surowca o który walczą światowe mocarstwa, ale nas interesuje jedynie jego wpływ na głównego bohatera gry. Najpopularniejszym źródłem pozyskiwania Amrity jest zabijanie przeciwników. W zależności od typu przeciwnika, za jego pokonanie bohater otrzyma ustaloną liczbę punktów doświadczenia. Poza tym źródłem Armity mogą być specjalne przedmioty, a także specjalna nagroda za pierwsze użycie nowego Chramu.
Amritę możesz wykorzystać jedynie do podniesienia podstawowych statystyk bohatera, takich jak umiejętność czy siła. Możesz dokonać tego jedynie w Chramie, pod warunkiem, że dysponujesz odpowiednią liczbą punktów, która jest inna dla każdego kolejnego poziomu bohatera.
Zdobywanie doświadczenia jest też ściśle powiązane z Duchem Opiekunem bohatera. W toku rozgrywki będziesz zdobywał kolejne punkty Amrity, co jest jednoznaczne z ładowaniem wskaźnika Żywej Broni. W zależności od siły wspomnianego trybu musisz zebrać odpowiednią ilość doświadczenia, żeby móc z niego skorzystać. Dla ułatwienia możesz zauważyć jak umieszczony w lewym górnym rogu ekranu wskaźnik ducha się zapełnia. Po osiągnięciu maksymalnego progu ikona ducha zyska specyficzną animację, co będzie jednoznaczne z możliwością skorzystania z Żywej Broni, gdy tylko użyjesz odpowiedniej kombinacji klawiszy.
Jeśli w czasie potyczki polegniesz, to twój duch opiekun pozostanie w miejscu śmierci, żeby pilnować zebranej Amrity i ładunków Żywej Broni. Jeśli nie uda ci się dotrzeć do niego i odebrać ładunków (zginiesz po drodze) to duch wróci do Chramu co będzie jednoznaczne z utratą wcześniejszego doświadczenia i ładunków Żywej Broni. W dowolnym momencie możesz też wezwać ducha do Chramu, jeśli np. nie zależy ci na punktach Amrity, a bardzo ważne jest dla ciebie użycie Żywej Broni.
O Żywej Broni dowiesz się więcej w rozdziale niniejszego poradnika poświęconemu walce z przeciwnikami.
Progi poziomów doświadczenia
Każdy poziom doświadczenia pozwala rozwinąć jeden punkt podstawowych atrybutów bohatera. Poniżej znajdziesz tabelkę wyrażającą liczbę punktów doświadczenia niezbędną do awansu na kolejne poziomy.
Awans na poziom | Potrzebna Amrita |
2 | 250 |
3 | 500 |
4 | 1000 |
5 | 1500 |
6 | 2000 |
7 | 2500 |
8 | 2600 |
9 | 2700 |
10 | 2800 |
11 | 2850 |
12 | 2900 |
13 | 2950 |
14 | 3000 |
15 | 3050 |
16 | 3100 |
17 | 3150 |
18 | 3200 |
19 | 4000 |
20 | 4400 |
21 | 4800 |
22 | 5200 |
23 | 5600 |
24 | 6000 |
25 | 6400 |
26 | 7000 |
27 | 8000 |
28 | 8500 |
29 | 9000 |
30 | 9500 |
31 | 10000 |
32 | 10500 |
33 | 11000 |
34 | 12000 |
35 | 13000 |
36 | 14000 |
37 | 15000 |
38 | 16000 |
39 | 17000 |
40 | 19000 |
41 | 21000 |
42 | 22000 |
43 | 23000 |
44 | 24000 |
45 | 26000 |
46 | 28000 |
47 | 29000 |
48 | 30000 |
49 | 31000 |
50 | 33000 |