NiOh: Ocean znów ryczy (The Ocean Roars Again) - solucja, opis przejścia Poradnik NiOh
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2021
Poniższy rozdział poradnika do gry NiOh zawiera dokładny opis przejścia głównego zadania Ocean znów ryczy. W zadaniu tym odwiedza się między innymi kilka latarni oraz Chramów. Sterowana postać musi też przystąpić do walki z bossem Umibozu.
- Początek zadania
- Pierwsza latarnia
- Druga latarnia
- Drugi Chram
- Trzeci Chram
- Trzecia latarnia
- Kodamy i gorące źródło
Początek zadania
Po rozpoczęciu misji skieruj się do Chramu. Porozmawiaj z Fuku, która przekaże ci amulet ognia i krzesiwo. Zanim rozpoczniesz misję warto odwiedzić statek, którego strzeże kilku wojowników. Gdy zbierzesz wszystkie skarby skieruj się w stronę zabudowań. Uważnie stąpaj po belkach, bo wpadnięcie do wody w dowolnym miejscu skończy się twoją śmiercią.
Gdy dojdziesz do końca pierwszego pomostu to zaatakuje cię łucznik. Przydatna jest wszelka broń dystansowa, która pozwoli go unieszkodliwić możliwie szybko. Po wyjściu za pomost skręć w lewo. Za skrzyniami ukrywa się Kodama [1]. Zaraz obok niego zaczyna się długi korytarz [2]. Z daleka widać wojownika szperającego przy zwłokach, ale nie daj się nabrać, jest to tylko wabik. Gdy spróbujesz zajść go od tyło to natychmiast zostaniesz zaatakowany przez przeciwnika, który wyskoczy z lewej. Pokonaj ich ale nie spuszczaj gardy, za ołtarzem ukrył się kolejny wojownik.
Pierwsza latarnia
Z kolei po prawej od końca pierwszego pomostu znajdziesz latarnię [1] widoczną na obrazku. Zapal ją i przygotuj się na starcie z miniaturową wersją bossa obszaru. Po pokonaniu go podążaj przed siebie jedyną dostępną drogą. W budynku przed sobą [2] znajdziesz skrzynię, której pilnuje diabeł. Zanim dotrzesz do niego, możesz zostać zaatakowany przez samuraja po prawej [3]. Postaraj się szybko zejść z wąskiego pomostu.
Po pokonaniu diabła i zebraniu skarbów rusz w kierunku pomostu z którego zaatakował cię samuraj. Za drewnianymi skrzyniami kryje się wojownik, a obok niego drugi Kodama w tej lokacji. Patrząc z perspektywy powyższego obrazka, po prawej masz łucznika, którego należy wyeliminować. Podążaj dalej tą drogą, żeby kontynuować zadanie. Błyskawicznie zostaniesz zaatakowany przez wojownika, który leżał na pomoście.
Po prawo możesz zauważyć Chram, ale jeszcze nie można się do niego dostać. Kieruj się w stronę skrzyń oznaczonych na obrazku. Za rogiem po lewej czeka kolejny wojownik.
Ostatecznie znajdziesz się w miejscu widocznym na powyższym obrazku. Po prawej stacjonuje dwóch wojowników. Widocznym fragmentem pomostu możesz dostać się do dalszej części lokacji, a korzystając z wejścia na górę możesz przejść po dachu. Przed tobą starcie z dwoma ślimakami, które będzie utrudnione przez łucznika po lewej za rogiem. Wywab ślimaki na zaznaczoną część pomostu. Pamiętaj, że są bardzo podatne na ogień.
Przed sobą za widocznym na obrazku tarasem znajdziesz kolejnego Kodamę.
Druga latarnia
Dalsza droga wiedzie w prawo [1]. W miejscu w którym stał szkielet będziesz musiał walczyć z następnym ślimakiem [2]. Tuż obok widać wrota [3], które prowadzą do wcześniej widzianego przez ciebie Chramu. Nie możesz ich otworzyć od tej strony. Poza tym jest tu jeszcze iluzoryczna ściana [4]. Jeśli ją zniszczysz, to będziesz mógł szybko dostać się do kolejnej latarni [5]. Po lewej obu stronach ołtarza z latarnią znajdziesz drzwi. Te po prawej mogą być otwarte z drugiej strony, ale za tymi po lewej poza dwoma szkieletami znajdziesz też skrzynię ze skarbem.
Co więcej za ołtarzem możesz znaleźć jeszcze jednego Kodamę.
Drugi Chram
Zanim udasz się do dalszej części lokacji warto wejść na dach za pomocą przejścia, które wcześniej wskazałem. Będąc na dachu udaj się w lewo i zabij szkielet, który tam się czai. Ostatecznie dojdziesz do dziury w dachu. Jeśli pójdziesz w lewo, to trafisz nad komnatę do której wskakuje diabeł (początek lokacji). Pokonaj diabła i użyj drabiny, żeby dotrzeć do widocznego na obrazku Kodamy.
Jeśli skręcisz w prawo to musisz stawić czoła szkieletowi, który patroluje tą część dachu. Gdy go pokonasz idź na skraj ścieżki, a pod sobą zobaczysz Chram.
Zeskocz do niego, skorzystaj z niego i udaj się jedyną dostępną drogą do drzwi. Otwórz je, a znajdziesz się w punkcie wyjścia. Droga prosto wiedzie do dalszej części lokacji, po lewej jest zapalona latarnia, a po prawo ścieżka prowadząca bezpośrednio do bossa obszaru.
Trzeci Chram
Przejdź przez drzwi prowadzące do dalszej części lokacji.
Droga naprzód wiedzie w lewo, ale jeśli dojdziesz na skraj ściany po prawej i wejdziesz za nią, to na pomoście trafisz na kolejnego Kodamę. Wyślij go do Chramu i skieruj się w stronę wywróconego okrętu. Zaraz po prawej znajdziesz ślimaka. Po wyjściu z wraku okrętu idź przed siebie. Pokonaj szkielet, a znajdziesz się na rozstaju dróg.
Skręć w lewo i idź do końca pomostu. Widocznego tam skarbu strzeże ślimak. Gdy go pokonasz zawróć i idź przed siebie. Na końcu ścieżki jest budynek z Chramem, ale strzeże go ukryty we mgle diabeł. Żeby dotrzeć do pomieszczenia musisz też pokonać dwa szkielety. Ostatecznie skorzystaj z Chramu i obejdź budynek, żeby dostać się do drabiny, która prowadzi na jego dach.
Trzecia latarnia
Już przy Chramie mogłeś zobaczyć diabła, który przechadza się w obszarze tuż obok ciebie, ale oddzielonym przez głęboką wodę. Po wejściu na dach idź w lewo, a po chwili będziesz przy drabinie, która prowadzi do tego obszaru. Przy schodzeniu z drabiny uważaj, bo jeden dodatkowy ruch może skończyć się w wodzie.
Podczas walki z diabłem uważaj jedynie na dziury w pomoście, poza tym nie powinieneś mieć większych problemów z pokonaniem go. Po wszystkim zapal ostatnią latarnię w obszarze.
Dalsza droga prowadzi z powrotem na dach, więc podejdź do drabiny którą się tu dostałeś. Po wejściu na nią kieruj się dalej w lewo.
Kodamy i gorące źródło
Po drugiej stronie dachu trafisz na kilka dziur, a zaraz za nimi na twojej drodze stanie szkielet. Przed sobą zauważysz barkę wbitą w budynek do której można wejść z dachu. W jej okolicy kręci się wielki szkielet.
Jeśli planujesz z nim walczyć to wiedz, że na barce jest jeden mały szkielet, który szybko włączy się do walki. Po wszystkim zejdź po drabinie na niższy poziom statku, a znajdziesz tam jednego Kodamę, drugi Kodama jest pod kładką, która prowadzi na dach z pokładu barki.
Możesz zbadać obszar którego strzegł wielki szkielet, ale ostatecznie musisz udać się po dachu w lewo od widocznej na obrazku kładki. Tą drogą wejdziesz na wrak przewróconego okrętu, przez który wcześniej przechodziłeś. Na nim czai się po prawej jeden szkielet z łukiem. Zabij go i dojdź na skraj barki po prawej stronie. Zobaczysz pod sobą ślimaka. Zeskocz na niego i uderz go w locie.
Tym samym dostałeś się na niedostępny zwyczajną ścieżką teren. Zaraz w miejscu wali ze ślimakiem jest Kodama. Ścieżka po prawej wiedzie do gorącego źródła, ale na drodze staną ci dwa diabły. Ostatecznie wykąpiesz się w źródle.
Bezpośrednio w jego obszarze jest też ostatni Kodama w lokacji. Wystarczy że idąc w kierunku gorącego źródła odbijesz maksymalnie w lewo.
Wyjście z obszaru stanowią drzwi, które zaprowadzą cię do domu z drugą latarnią. Korzystając z przejścia możesz łatwo dostać się do drugiego Chramu, który leży najbliżej bossa. Przed tobą starcie z Umibozu. Wszelkie wskazówki dotyczące walki znajdziesz w dedykowanym rozdziale poradnika.