NiOh: Interfejs i sterowanie Poradnik NiOh
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2021
W poniższym rozdziale poradnika do NiOh znajdziesz omówienie podstawowych elementów interfejsu, które będą nieodłącznym elementem twojej przygody z grą. Poza tym znajdziesz tutaj też opis sterowania bohaterem i elementami interfejsu.
NiOh - Interfejs
1. Paski zdrowia i kondycji - niebieski pasek przedstawia siły witalne bohatera. Zielony pasek oznacza jego kondycję (ki).
2. Ikona Ducha Opiekuna - w tym miejscu możesz zobaczyć symbol Ducha, który towarzyszy naszemu bohaterowi. Miejsce to może być puste jeśli bohater zginął, a duch pilnuje grobu i zebranego tam doświadczenia (Amrity). Wskaźnik Ducha Opiekuna napełnia się w trakcie zadawania obrażeń wrogom. Gdy osiągnie maksymalną wartość gracz może użyć specjalnego trybu walki - Żywej Broni.
3. Radar - ikona radaru podświetli się na chwilę czerwonym kolorem, jeśli zostaniesz wykryty przez przeciwnika. Towarzyszy temu charakterystyczny ostrzegawczy dźwięk. Biała linia w okręgu wskazuje na kierunek w którym powinieneś się udać, żeby realizować główne cele misji.
4. Podręczne przedmioty - ich ustawienie możesz sprecyzować z pomocą ekranu ekwipunku. Łącznie dysponujesz ośmioma slotami pod które możesz podporządkować przedmioty. Zmiana pomiędzy menu skrótów następuje przy użyciu R2. Użycie przedmiotów odbywa się przy użyciu przycisków kierunkowych kontrolera.
5. Postawy bojowe - w tym miejscu interfejsu widzisz wszystkie dostępne postawy bojowe. Aktualnie używana postawa jest oznaczona dodatkowym białym obramowaniem. Jeśli przez dłuższy czas nie używasz broni to bohater chowa ją, ale nie oznacza to przejścia na inną postawę.
6. Złoto - podczas rozgrywki w rozmaity sposób będziesz powiększać stan swojego portfela. W dowolnym momencie możesz kontrolować ilość złota w tym miejscu.
7. Amrita - każdy pokonany przeciwnik lub źródło Amrity zwiększa jej ilość, którą masz aktualnie przy sobie. Zdobytą Amritę możesz wykorzystać do rozwijania bohatera. Więcej informacji znajdziesz w dedykowanym jej rozdziale.
8. Aktualnie używana broń w zwarciu - okno ekwipunku pozwala na ustawienie dwóch broni, które możesz następnie zmieniać w trakcie walki, bez otwierania panelu ekwipunku. W tym miejscu widoczna jest aktualnie używana broń. Po naciśnięciu przycisku R1 możesz zobaczyć alternatywny oręż.
9. Aktualnie używana broń dystansowa - tak jak w powyższym przypadku, okno ekwipunku pozwala na ustawienie dwóch broni dystansowych, które możesz następnie zmieniać w trakcie walki, bez otwierania panelu ekwipunku. W tym miejscu widoczna jest aktualnie używana broń. Po naciśnięciu przycisku R1 możesz zobaczyć zawartość drugiego slotu.
10. Punkty umiejętności - w tym miejscu pojawiają się zwoje, które symbolizują zdobyte punkty umiejętności. Mogą być związane z umiejętnościami samuraja, nindży lub magią. Cyfra na zwoju wyraża liczbę punktów, którą możesz rozdysponować na określone umiejętności.
Sterowanie
Ikona | Funkcja |
Menu główne gry | |
Poruszanie się bohaterem | |
Zmiana położenia kamery Celowanie podczas walki bronią dystansową | |
Zablokowanie kamery na przeciwniku | |
Korzystanie z przedmiotów podręcznych | |
Podstawowy atak | |
Silny atak | |
Unik | |
Interakcja z otoczeniem | |
Blokowanie ciosów | |
Przytrzymanie - tryb walki dystansowej | |
Przytrzymanie + guziki figur - zmiana postawy Przytrzymanie + guziki kierunkowe - zmiana broni w zwarciu / dystansowej Pojedyncze naciśnięcie po serii ciosów - Impuls Ki | |
Pojedyncze naciśnięcie - zmiana palety przedmiotów podręcznych Pojedyncze naciśnięcie w trakcie walki na dystans - oddanie strzału |