NiOh: Błogosławieństwa Kodamy Poradnik NiOh
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2021
Poniższy rozdział poradnika do gry NiOh poświęcono charakterystycznym zielonym duchom, które spotkasz w czasie misji. Wysyłając je do Chramu możesz uzyskać rozmaite korzyści, o których dowiesz się więcej z treści tego rozdziału.
Kodama
W czasie każdej z głównych misji fabularnych będziesz spotykał na swojej drodze zielone istoty, które mogłeś już zauważyć przy Chramie. Wystarczy, że wejdziesz z nimi w interakcję, a przeniosą się do twojego Chramu, co pozwoli ci korzystać z ich wsparcia.
Duchy Kodamy są trudne do znalezienia na pierwszy rzut oka, dlatego w solucji do każdej z misji niniejszego poradnika znajdziesz adnotacje dotyczące położenia wszystkich duchów na wskazanym obszarze. Po przywołaniu wszystkich duchów zobaczysz stosowny komunikat, więc jeśli go nie widziałeś, to warto sięgnąć do opisu danej misji i zweryfikować obszary, które oznaczono zielonym kolorem. Jak łatwo zauważyć duchy Kodamy nie są jednakowe, a wyróżniają je naczynia, które noszą na głowach.
Poszukiwania duchów ułatwia fakt, że po wejściu w panel błogosławieństwa podczas misji wskazuje na liczbę duchów, które ukrywają się na jej obszarze. Widoczna jest również liczba znalezionych duchów.
Istnieje pięć rodzajów duchów, a każdy z nich wspomaga bohatera w innym zakresie. W zależności od tego, jak dużą liczbę istot uda ci się zebrać w Chramie, zwiększa się wymiar błogosławieństwa i wynikające z tego korzyści.
Poza tym przywołanie duchów do Chramu przekłada się też na zwiększoną ilość eliksirów, z którymi będziesz odradzał się w przypadku niepowodzenia. Może się wydawać, że pojedynczy eliksir to nic wielkiego, ale zapewne niejednokrotnie uratuje ci życie podczas trudniejszych starć.
Rodzaje błogosławieństw
Jak wcześniej wspomniałem, duchy różnią się między sobą. Każdy rodzaj ducha odpowiada za jedno z pięciu rodzajów wzmocnień, z których możemy korzystać podczas eksploracji. Na każde wzmocnienie możemy zebrać maksymalnie 5 duchów.
Za każdą zmianę aury musimy uiścić stosowną opłatę (100 sztuk złota), która jest symboliczna, biorąc pod uwagę ilość gotówki, którą zbieramy na każdym kroku.
Rodzaj | Korzyści |
Wyroczni | Więcej Amrity o 5/10/15/20/25% |
Opcja szczególnie przydatna, jeśli chcemy szybko dobić wyższy poziom doświadczenia bohatera. Oczywiście większa ilość zdobywanej Amrity przyspiesza też moment, w którym będziemy mogli wykorzystać Żywą Broń, więc tym samym zwiększamy częstotliwość używania tego typu ataków. Współczynnik wzmocnienia wzrasta o 5% wraz z każdym zebranym duchem Kodamy.
Rodzaj | Korzyści |
Szermierza | Więcej broni o 1/2/3/4/5% |
Łatwo zauważyć, że współczynnik procentowy dla maksymalnego wzmocnienia jest tu znacznie niższy niż w przypadku innych błogosławieństw. Ma to oczywiście związek z zachowaniem równowagi rozgrywki. Jeśli odnosisz wrażenie, że mimo całkowitej znajomości broni jest ona dosyć nieskuteczna, a zbliża się walka z bossem, to warto skorzystać ze wzmocnienia. Wszystkie nadliczbowe egzemplarze możesz potem rozebrać u kowala lub sprzedać, a co najważniejsze, poświęcić w Chramie, co pozwoli odblokować dodatkowe korzyści, które będziesz czerpać podczas każdej z misji.
Rodzaj | Korzyści |
Wojownika | Więcej pancerzy o 1/2/3/4/5% |
Sytuacja podobna jak powyżej. Pamiętaj, że wzmocnienie odnosi się do zdobytych egzemplarzy wyposażenia, a nie jego rzadkości czy statystyk.
Rodzaj | Korzyści |
Uzdrowiciela | Więcej eliksirów o 5/10/15/20/25% |
Wzmocnienie szczególnie przydatne przed walką z bossem, gdy ścieżka od punktu kontrolnego do areny najeżona jest przeciwnikami, a zależy nam, żeby zachować zapasy eliksirów nienaruszone. Wzmocnienie traci na znaczeniu wraz z ofiarowaniem coraz większej liczby przedmiotów w Chramie, co przekłada się na większą liczbę eliksirów, z którymi odradza się bohater.
Rodzaj | Korzyści |
Myśliwego | Więcej materiałów o 5/10/15/20/25% |
Uniwersalne wzmocnienie, które nie przydaje się szczególnie podczas konkretnych misji, ale za to pozwala nam rozpoczynać kolejne zadania z silniejszym wyposażeniem. Pamiętaj, że możesz rozpocząć misję i zebrać wymaganą ilość materiałów, a w dowolnie wybranym momencie wrócić do punktu startowego tracąc jedynie niewykorzystaną Amritę. Duże znaczenie ma też rzadkość znalezionych materiałów, aczkolwiek zależy to jedynie od czynnika losowego.