NiOh: Człowiek z Duchem Opiekuńczym - solucja, opis przejścia Poradnik NiOh
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2021
Poniższy rozdział poradnika do gry NiOh stanowi kompletny opis przejścia głównego zadania Człowiek z Duchem Opiekuńczym. W trakcie rozgrywania tej misji główny bohater musi między innymi wydostać się z lochu. Dojdzie też do odnalezienia pierwszego ołtarza.
Wszelkie elementy wyposażenia, które uda ci się zebrać w trakcie misji wrócą do ciebie w dalszym etapie rozgrywki. Warto poświęcić trochę czasu na zbieranie pancerzy i oręża.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Ucieknij z lochu
Rozgrywkę rozpoczynamy w celi Tower w Londynie. Pierwsze minuty gry to przede wszystkim krótka sekwencja tutorialowa podczas której nieustannie na ekranie pojawiają się informacje dotyczące sterowania w grze. W celi znajduje się też nasz duch opiekuńczy, którego zadaniem w tej misji jest wskazywanie nam właściwego kierunku eksploracji.
Drzwi celi są zamknięte, ale łatwo zauważyć, że jedna ze ścian celi jest mocno osłabiona. Wykonaj na niej silny atak, a ściana runie. Możesz teraz przejść do sąsiedniej celi, a z niej bezpośrednio na korytarz. Postaraj się, żeby zaistniała sytuacja nie została zauważona przez strażnika. Jeśli rozbijesz ścianę i zostaniesz w celi to szybko zorientuje się on w sytuacji i zacznie cię atakować. Możesz na tym etapie zmierzyć się z nim przy użyciu gołych rąk, ale łatwiej będzie gdy już zdobędziesz broń.
Punktem orientacyjnym będzie krata celi. Rozbij ścianę i poczekaj aż strażnik będzie zbliżał się z prawej strony. Wtedy przejdź do pomieszczenia obok i wyjdź na korytarz. Strażnik nie będzie zwracał na ciebie uwagi, więc spokojnie dasz radę ruszyć w prawo i dojść do pomieszczenia na końcu korytarza. Tam znajdziesz skrzynię w której ukryto miecz i buty strażnika.
Wyekwipuj znalezione elementy wyposażenia i wróć na korytarz, żeby zmierzyć się z przeciwnikiem. Przeciwnicy w tej lokacji są dosyć powolni, więc nie musisz korzystać z uników, żeby wyjść ze starcia bez szwanku. Za pomocą analogów kontroluj dystans i dokładnie zapoznaj się z zasięgiem swoim i przeciwnika. Po wygranej potyczce przeszukaj pozostałe cele otwierając przejście znalezionym przy zwłokach strażnika kluczem.
Dalsza droga prowadzi na górne poziomy więzienia. Udaj się do przejścia na końcu korytarza i rusz schodami na górę. Po wejściu do pierwszej komnaty, po prawej stronie znajdziesz skrzynię w której ukryto Lekarstwo. Zabierz przedmiot i skorzystaj z menu ekwipunku, żeby podpiąć go pod skrót, dzięki czemu będziesz mógł z niego korzystać bez wywoływania panelu ekwipunku. Pod krętymi schodami jest kolejna skrzynia, a w niej znajdziesz następny element zbroi strażnika. Skorzystaj ze wspomnianej klatki schodowej, żeby kontynuować zadanie.
Ołtarz i skrót
Klatka schodowa prowadzi bezpośrednio na widoczny na obrazku most. Spotkasz na nim dwóch przeciwników. Jeden z nich patroluje most, więc bardzo szybko cię zauważy i zacznie atakować. Drugi przeciwnik walczy na dystans i nie zbliży się do ciebie z własnej woli. Gdy znajdziesz się w jego zasięgu zacznie strzelać do ciebie z kuszy, ale jeśli tylko zbliżysz się na odległość kontaktową, to sięgnie po miecz. Warto zauważyć, że przeciwnicy walczący na dystans są wyjątkowo podatni na obrażenia fizyczne, więc postaraj się jak najszybciej skrócić dzielący was dystans.
Dalsza droga prowadzi do pomieszczenia widocznego na obrazku. Po prawej stronie znajdziesz stróżówkę, a w niej dwóch przeciwników. Jeden ze strażników patroluje korytarz, więc wystarczy poczekać aż opuści stróżówkę i rozprawić się ze strażnikiem, który pozostanie w pomieszczeniu. Pamiętaj, żeby nie przenosić walki w kierunku drugiego strażnika, gdyż szybko będziesz musiał walczyć z dwoma przeciwnikami jednocześnie. W pokoju znajdziesz skrzynię, a w niej dalsze elementy zbroi strażnika. Po wszystkim wykorzystaj wyłom w murze i wejdź po schodach na wyższy poziom lochu.
Możesz pokonać od razu dwa piętra, ale zatrzymaj się przy pierwszym przejściu i udaj się w głąb komnaty. Powinieneś zauważyć widoczny na obrazku ołtarz. Jest to punkt kontrolny, który oznacza miejsce z którego ponowisz zmagania jeśli polegniesz w trakcie zadania. Wiedz jednak, że każde użycie ołtarza wskrzesza wszystkich pokonanych wcześniej przeciwników, więc nie opuszczaj gardy. Wykonaj interakcję na ołtarzu i udaj się w głąb poziomu.
Znajdziesz tam duże wrota, a po ich prawej stronie skrzynię. Wewnątrz niej znajdziesz broń drzewcową, która jest bardzo przydatna w dalszych etapach rozgrywki, ale możesz wyekwipować ją od razu. Drzwi pozostaną póki co zamknięte, więc je zignoruj. W sąsiedniej komnacie jest dwóch przeciwników. Podobnie jak w poprzednich konfiguracjach, jeden z nich patroluje komnatę, a drugi pozostaje cały czas w tym samym miejscu. Postaraj się wywabić ich pojedynczo w dowolnej kolejności i wykończ ich. W komnacie z kolumnami znajdziesz skrzynię, a w niej topór i medykamenty. Dalsza droga prowadzi na wyższe piętro. Skorzystaj z klatki schodowej, która zaprowadziła cię na poziom z Ołtarzem.
Po wejściu na wyższy poziom zauważysz stróżówkę po lewej stronie. Pomieszczenie będzie puste, ale znajdziesz tam skrzynię, którą warto przeszukać. W tym samym momencie powinieneś usłyszeć fragment rozmowy. Głosy dochodzą z komnaty, do której nie masz dostępu. Możesz poczekać do końca dialogu lub od razu udać się w głąb eksplorowanego poziomu.
W ramach tego piętra musisz stawić czoła tylko jednemu strażnikowi. Poza tym warto przeszukać pobliskie kąty, gdyż ukryto tam dwie skrzynie. Następnie skorzystaj z przeciwległej klatki schodowej, by dostać się do obszaru za dużą bramą koło Ołtarza. Na niższym piętrze będzie rozległa komnata, której pilnuje pojedynczy strażnik. Pokonaj go, otwórz bramę i wróć na schody. Kieruj się na niższy poziom więzienia.
Dziedziniec i wieża
Zaraz przy wejściu na niższy poziom znajdziesz skrzynię po prawej stronie, a w niej kolejny element stroju strażnika. Możesz udać się bezpośrednio na dziedziniec więzienia, albo pokonać przeciwników zebranych w komnacie i przeszukać dwie skrzynie, których pilnują. Ostatecznie skieruj się na zewnątrz.
Po wyjściu pokonaj patrolującego gwardzistę i przeszukaj skrzynię, która znajduje się pod drewnianymi schodami z których właśnie zszedłeś. Następnie udaj się w prawo patrząc z perspektywy powyższego obrazka. Będzie tam dwóch przeciwników. Walczący w zwarciu rzuci się na ciebie, więc wywab go w takie miejsce, gdzie ten walczący na dystans nie będzie mógł cię dosięgnąć. Pokonaj ich i przeszukaj skrzynię której strzegli.
Skieruj się teraz w przeciwną stronę dziedzińca i zejdź po schodach. Tam spotkasz kolejnego gwardzistę. Po zabiciu go masz dwie drogi. Za bramą po lewej [1] trafisz na dwóch zbrojnych z którymi póki co możesz nie dać sobie rady. Udaj się więc prosto i pokonaj strażnika, którego spotkasz w widocznym na obrazku korytarzu [2]. Przed korytarzem warto zbadać zawartość skrzyni [3].
Po pokonaniu strażnika znajdziesz się w kolejnej otwartej przestrzeni. Pilnuje jej tylko jeden strażnik, którego z łatwością powinieneś wyeliminować. Po przejściu przez korytarz, po lewej stronie znajdziesz drewniane rusztowanie, które zaprowadzi cię do dalszego etapu misji. Po prawej stronie są dwa dodatkowe segmenty murów obronnych, których pilnują rycerze w ciężkich zbrojach. W pierwszej kolejności skieruj się na rusztowanie i wejdź do wnętrza niewysokiej wieży.
Wewnątrz wieży od razu w oczy rzuci ci się kolejny Ołtarz. Skorzystaj z niego, żeby zachować postępy z ostatnich minut rozgrywki. Na tym etapie musisz zdecydować, czy kierujesz się w kierunku bossa obszaru, czy spędzisz jeszcze trochę czasu na walce z pomniejszymi przeciwnikami.
Możesz jeszcze skorzystać z klatki schodowej wewnątrz wieży, żeby wejść dwa piętra wyżej, lub zejść jeden poziom niżej. Na niższym piętrze znajdziesz trochę Amrity i drobne wyposażenia. Piętro wyżej w stosunku do tego z ołtarzem, to arena z dwoma przeciwnikami, wśród których jeden jest zbrojnym. Z tego piętra dalsza droga prowadzi na mur obronny, który prowadzi bezpośrednio do bossa. Możesz jeszcze wejść jedno piętro wyżej, znajdziesz tam drobne wyposażenie i będziesz mógł wykonać atak z powietrza na strażniku muru obronnego, jeśli ten wciąż żyje.
Bossem obszaru jest Kat Derek, a wskazówki dotyczące potyczki z nim znajdziesz w dedykowanym rozdziale poradnika.