Lair of the Horned Devil - Atlas świata Mutant Year Zero Mutant Year Zero poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 grudnia 2018
Na tej stronie atlasu świata do gry Mutant Year Zero: Road to Eden znajduje się szczegółowy opis lokacji Lair of the Horned Devil. To opcjonalna lokacja, w której możesz przystąpić do dużej bitwy mającej na celu rozprawienie się z jednym z mini-bossów gry - Szarą. Nasz poradnik informuje jacy wrogowie mogą zaatakować drużynę w Lair of the Horned Devil oraz jakie skarby czekają tam na odkrycie.
- Podstawowe informacje o lokacji Lair of the Horned Devil
- Walki i unikalne miejsca w Lair of the Horned Devil
Podstawowe informacje o lokacji Lair of the Horned Devil
Przeciwnicy - Shaman (poziom 35), Marauder (poziom 35), Tank (poziom 45), Chief Grey One (poziom 45), MIMIR Z600 (poziom 45), Hunter (poziom 45), Marauder (poziom 45), Pyro (poziom 45), .
Sugerowany poziom doświadczenia - 45.
Przejścia do innych lokacji - The Rot Warren (zawsze dostępne).
Unikalny loot w skrzyniach - Rambino - To wszechstronny półautomatyczny karabin z niezłymi parametrami obrażeń i zasięgu rażenia. Borg Band - To nakrycie głowy, które zwiększa zasięg ruchu o 4 pola. Ghoul Armor - To ciężki pancerz, który dodaje 4 punkty zdrowia i 3 punkty pancerza.
Pozostałe skarby - Artefakt - El Generator. Zabranie generatora nagradzane jest aż czterema punktami artefaktów (zamiast standardowego jednego). Możesz dzięki temu szybciej zakupić nowe permanentne ulepszenia.
Notatka x2 - Mimir Z600 Manual - Page 319, Extreme Survival Weekends.
Walki i unikalne miejsca w Lair of the Horned Devil
Jeszcze w drodze do głównej bazy sił wroga natrafisz na znacznie mniejsze obozowisko, które pokazuje dołączony obrazek. W lokacji tej do pokonania są Shaman oraz Marauder z 35 poziomu doświadczenia. Najlepiej jest po zainicjowaniu ataku z zaskoczenia już w pierwszej turze ostrzelać szamana wszystkimi bohaterami, dzięki czemu nie będzie miał szansy żeby wezwać żadnych pomocników.
W okolicy możesz też odnaleźć zniszczoną maszynę i billboard do zbadania oraz pierwsze unikalne skarby - skrzynię (z karabinem) oraz dwie różne notatki.
Do głównej bazy możesz zbliżyć się z dwóch różnych stron. Pierwszy wariant to wybranie głównego mostu. W lokacji tej powinien domyślnie przebywać przeciwnik Tank i dobrym pomysłem na rozpoczęcie walk jest podjęcie próby użycia zdolności Puppeteer po to żeby przejąć nad nim kontrolę.
W dalszej części bitwy na moście będą pojawiali się po kolei pozostali wrogowie. Gra pozwoli ci atakować ich z dużej odległości i możesz sobie wtedy dodatkowo pomagać rozstawieniem jednej osoby przy bocznym drzewie (ataki od flanki) oraz podrzucaniem granatów i koktajli Mołotowa gdy kilku wrogów zatrzyma się blisko siebie. Musisz jednak w taki sposób kontrolować przebieg bitwy żeby nie udało się zbyt wielu wrogom zbliżyć do bohaterów. Trudniej będzie wtedy się obronić przed ich atakami.
Alternatywny sposób na dotarcie do wrogiej bazy i rozpoczęcie walk to zlokalizowanie pokazanego na obrazku bocznego mostu. Przejście to ma dwa główne zastosowania. Pierwszym z nich jest zaatakowanie przeciwników z innej strony. W tym przypadku najlepiej jest rozstawić się za zasłonami przed mostem i zachęcić wrogów strzałem z dużej odległości do "zainteresowania się" drużyną. W okolicy nie ma aż tak dużej liczby dobrych zasłon, ale wrogom trudniej będzie zbliżyć się do drużyny i po małym moście nie może też przejść biorący udział w walkach ogromny mech.
Drugie zastosowanie to możliwość zakradnięcia się do budynku z mechem celem jego przeprogramowania. W tym przypadku musisz załączyć tryb skradania się i podążać w stronę budynku omijając czerwone okręgi otaczające wrogów (obrazek 1). Po dotarciu do dużego budynku odszukaj drabinę żeby przedostać się na górne balkoniki. Dotrzyj do pokazanej na obrazku 2 konsoli sterowania. Wejście w interakcję z nią zresetuje mecha Mimir Z600.
Możesz już normalnie rozstawić swoich ludzi za zasłonami i rozpocząć bitwę. Zasadniczą różnicą jest to, że przeprogramowany mech będzie atakował wszystkich bez wyjątku. Najlepiej jest trzymać się drużyną w dużej odległości od niego i atakować tylko tych wrogów, którzy zbliżą się do bohaterów. Pozwól na to żeby Szara, Czołg czy inne silne mutanty byli zajęci wymianą ognia z mechem. Możesz w ten osłabić ich bez ponoszenia ryzyka i/lub odwrócić na pewien czas ich uwagę.
Niezależnie jaki wybrałeś warianty bitwy po zakończonych walkach dokładnie przeszukaj całą bazę. Odnajdziesz przede wszystkim artefakt El-Generator, który przydziela aż 4 punkty artefaktów (zamiast standardowego jednego). Oprócz tego znajdziesz nową notatkę oraz dwie nowe skrzynie z unikalnymi skarbami.