Opcjonalne powroty do starych lokacji | Solucja Mutant Year Zero Seed of Evil Mutant Year Zero poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Na tej stronie atlasu świata do Mutant Year Zero zamieściliśmy opisy powtórnych wizyt w lokacjach w ramach rozgrywania kampanii dodatku Seed of Evil. Powracanie do znanych już map ma na celu pokonywanie nowo dodanych przeciwników. To świetna okazja do zdobycia XP oraz odnalezienia nowego lootu.
Informację o możliwym powrocie do starej lokacji możesz otrzymać w trakcie przechodzenia kampanii dodatku Seed of Evil.
Po otrzymaniu informacji możesz podświetlić daną lokację na mapie świata i otrzymać potwierdzenie, że dostępna jest na niej nowa aktywność.
- Powrót do lokacji Trakt (The High Road)
- Powrót do lokacji Morscy tytani (The Sea Titans)
- Powrót do lokacji Dom Kości (House of Bones)
- Powrót do lokacji Metalowe pola (Metal Fields)
- Powrót do lokacji Włócznia Niebios (Spear of Heaven)
Powrót do lokacji Trakt (The High Road)
Przeciwnicy - Hunter (poziom 65), Zone Dog (poziomy 50 i 65), Shaman (poziom 65), Butcher (poziom 50).
Sugerowany poziom doświadczenia - 65.
Unikalny loot w skrzyni - GJP X93 - To broń o średniej sile rażenia, ale z doskonałymi dodatkowymi cechami. Może ona niszczyć zasłony oraz wystrzeliwuje pociski EMP, a więc doskonale sprawdzi się w trakcie walk z mechanicznymi przeciwnikami.
Po powrocie na tę mapę od razu znajdziesz się w pobliżu obozowiska okupowanego przez nowych wysokopoziomowych przeciwników. Rozstaw drużynę w średniej odległości od obozowiska i postaraj się już w pierwszej turze zabić szamana. Jeśli ci się to nie uda, to będzie on wzywał regularnie nowych przeciwników i już w skład pierwszej grupy wejdą pies (Zone Dog) oraz dwóch rzeźników (Butcher).
Po rozprawieniu się z szamanem wycofaj się w stronę lasu i po kolei zabijaj pojawiające się tu zmutowane psy. Nie zapomnij zbadać obozowiska po wygranej bitwie i zabrać ze skrzyni wartościową broń.
Powrót do lokacji Morscy tytani (The Sea Titans)
Przeciwnicy - Bot Lover (poziom 65), Polis-Bot (poziom 65), Polis-Bot Enforcer (poziom 65), Med-Bot (poziom 65).
Sugerowany poziom doświadczenia - 65.
Unikalny loot w skrzyni - Zjawa (Wraith) - To odmiana broni Rambino i cechą wyróżniającą ją jest to, że ma zainstalowany tłumik. To jedna z silniejszych broni do cichego eliminowania pojedynczych przeciwników bez alarmowania reszty wrogów.
Po powrocie do tej lokacji dotrzyj raz jeszcze do przystani. Nie przesuwaj się jednak zbyt daleko w stronę wrogów, a jest szansa, że nie wszczyscy zostaną zaalarmowani już po rozpoczęciu walk. Może ci to ułatwić odniesienie zwycięstwa. Jedyna żywa osoba w tej lokacji to Bot Lover. Nie jest on na szczęście żadnym mini-bossem, a po prostu Hunterem z inną nazwą.
Bot Loverowi towarzyszą rózne odmiany robotów. Najwięcej uwagi przywiązuj do działań Polis-Bot Enforcerów. Polegaj na umiejętności Circuit Breaker, granatach EMP lub innych technikach żeby je paraliżować i uniemożliwiać im "skakanie" po planszy. Po tym jak Bot Lover zginie do akcji przystąpi Med-Bot, który czuwał na pokładzie promu. Zatrzymaj go i zniszcz zanim zdoła dotrzeć do Bot Lovera i go wskrzesić.
Skrzynia z unikalnym lootem jest na środku ulicy. Przed opuszczeniem tego miejsca sprawdź też prawe wzgórze oraz prom. Mogą znajdować się tam dodatkowe boty, które nie dołączyły do głównych walk.
Powrót do lokacji Dom Kości (House of Bones)
Przeciwnicy - Hotsauce (poziom 80), Torchjob (poziom 80), Marauder (poziom 80), Med-Bot (poziom 80), Hunter (poziom 80), Pyro (poziom 80).
Sugerowany poziom doświadczenia - 80.
Unikalny loot w skrzyni - Flamer - To unikalny model pistoletu, którego cechą jest wystrzeliwanie płonących pocisków. Jest to świetna broń na potrzeby podpalania przeciwników czy kokonów odnajdywanych na nowych mapach dodatku.
Wrogowie rozstawieni są wokół dużego zniszczonego budynku, czyli w obszarze, gdzie w głównej kampanii ratowało się Magnusa. Wygranie bitwy będzie trudne, gdyż oprócz "zwykłych" przeciwników do pokonania jest też dwóch mini-bossów - Hotsauce i Torchjob. Każda z tych postaci to silniejsza odmiana Tanka, a więc mogą oni przeprowadzać szarże i ogłuszać tych członków drużyny, których nie chronią specjalne zbroje. Jest na szczęście szansa, że Torchjob początkowo nie zauważy drużyny i będziesz walczył "tylko" z Hotsaucem.
Jeżeli twoja drużyna posiada dobre ciche bronie, to możesz podjąć próbę pozbycia się kilku pojedynczych przeciwników z ukrycia, np. Huntera czy Maraudera. Docelowo proponujemy zakraść się na piętro głównego zrujnowanego budynku (jest kilka drabin do wyboru). Piętro patroluje m.in. Med-Bot i zniszczenie go jest dobrym sposobem na rozpoczęcie bitwy.
Rozstaw swoich ludzi na piętrze i przygotuj się do obrony. Może ona przebiegać na kilka sposobów - jeśli pojawi się tu Hotsauce, to spróbuj użyć na nim umiejętności Puppeteer Magnusa po to, żeby przejąć nad nim kontrolę. Możesz także pomagać sobie granatami odłamkowymi i rzucać nimi we wrogów, którzy dostali się na piętro. Dodatkową zaletą tej metody jest to, że zawali się pod nimi podłoga. Przeciwnicy nie tylko otrzymają obrażenia w wyniku upadku z dużej wysokości, ale też utracą możliwość ponownego zbliżenia się do twojej drużyny z tej samej strony.
Na koniec postaraj się zostawić sobie bardziej oddalonych wrogów, w tym Torchjoba. Z racji okupowania piętra budynku twoi podwładni będą dysponowali świetnym polem widzenia i będą mogli ostrzeliwać zbliżających się wrogów z dużej odległości. Po walkach nie zapomnij zbadać obozowiska. Niedaleko miejsca gdzie przebywał Torchjob jest m.in. skrzynia z unikalnym pistoletem Ogniarz.
Powrót do lokacji Metalowe pola (Metal Fields)
Przeciwnicy - Trainspotter (poziom 80), Railfan (poziom 80), Med-Bot (poziom 80), Hunter (poziom 80), Marauder (poziom 80), Pyro (poziom 80),
Sugerowany poziom doświadczenia - 80.
Unikalny loot w skrzyniach - Noatun - LP50 - Taka sama broń do odnalezienia była w "głównej" lokacji Mauzoleum Przedmieścia. To ciężki pistolet, który może niszczyć zasłony i odrzucać przeciwników (ze 100% szansą).
Trainspotter oraz Railfan to mini-bossowie, którzy pojawili się na stacji kolejowej. Ułatwieniem jest to, że są oni od siebie wyraźnie oddaleni. Jest szansa, że po zaatakowaniu jednego z nich drugi z mini-bossów nie zjawi się od razu w miejscu staczania walk. Musisz jedynie pamiętać o tym, żeby nie przesuwać się za bardzo w stronę oddalonych wrogów. Każdy z mini-bossów może razić członków drużyny prądem i w rezultacie ważne jest to, żeby rozstawiać swoich podwładnych daleko od siebie. Wrogowie ci mogą też zablokować pierwszy ostrzał, generując tarczę. Na szczęście kolejne ataki będą już pomyślne.
Spośród "zwykłych" przeciwników musisz mieć na uwadze Pyro (ponownie radzimy nie ustawiać członków drużyny blisko siebie) oraz zniszczyć lub zatrzymać Med-Bota, gdy tylko wyruszy z "misją" wskrzeszenia któregoś z polegych wrogów. W okolicy są budynki i duże zasłony (np. wagony), dzięki którym z łatwością będziesz mógł ustawiać swoich ludzi w dogodnych miejscach i reagować na bieżąco na poczynania przeciwników. Po bitwie zbadaj obozowisko gdzie był Railfan, gdyż to tam jest skrzynia z pistoletem Noatun LP50.
Powrót do lokacji Włócznia Niebios (Spear of Heaven)
Przeciwnicy - Polis-Bot (poziom 80), Polis-Bot Enforcer (poziom 80), Long Witch (poziom 80), Granny Grey (poziom 80), Butcher (poziom 80), Med-Bot (poziom 80), Hunter (poziom 80), Sect Zealot (poziom 80), Marauder (poziom 80)
Sugerowany poziom doświadczenia - 80.
Unikalny loot w skrzyniach - Helm of the Speaker - To nakrycie głowy gwarantujące 100% szansę zadania obrażeń krytycznych podczas atakowania wrogów z wyższego poziomu. Przedmiot ten przyda ci się na tych mapach, które pozwalają np. przedostać się na piętro jakiegoś budynku i z takiego miejsca ostrzeliwać przeciwników.
Po powrocie do Włóczni Niebios staniesz przed szansą pokonania jednego lub dwóch małych patroli przeciwników, jeszcze zanim dotrzesz do zrujnowanego kościoła, który okupuje największa grupa. Możesz wpaść na dwa roboty oraz na kilku zwykłych przeciwników. W trakcie walk nie przesuwaj się dalej do przodu, jeśli nie chcesz przedwcześnie zaalarmować pozostałych wrogów.
W kościele oraz wokół niego czekają cię główne walki. Oprócz nowych "zwykłych" przeciwników jest tu też dwóch mini-bossów. Long Witch to kobieta-snajper, która powinna domyślnie okupować piętro kościoła. Rozstaw swoją drużynę przy pełnych zasłonach. Jest duża szansa, że mini-boss będzie ciągle próbował ostrzału z tej samej okolicy i za każdym razem pudłował lub przechodził w tryb czuwania. Warto dodać, że jeśli masz problemy z atakowaniem Long Witch, to możesz podrzucić jej granat, dzięki czemu zawali się piętro. Straci ona wtedy zasłonę i odniesie obrażenia po spadnięciu na parter.
Drugi mini-boss to Granny Grey. Może ona przede wszystkim podobnie jak szamani przyzywać na pomoc nowych zwykłych zbirów. Warto rozważyć zakradnięcie się w pobliże kościoła i użycie na Granny Grey umiejętności Puppeteer Magnusa. Jeśli powiedzie się kontrola umysłu, to nie tylko powstrzymasz dalsze pojawianie się posiłków, ale też będziesz mógł wystawić Grey na ataki innych wrogów.
Nie ignoruj podrzędnych przeciwników. Postaraj się sabotować lub zniszczyć Med-Bota, gdy tylko pojawi się w twoim polu widzenia. Uważaj też na Sect Zealota. Może on odpalać ataki elektryczne i wyładowania będą przeskakiwały pomiędzy twoimi podwładnymi, jeśli będą stali zbyt blisko siebie. Skup się na szybkim zabiciu Zealota lub po prostu odsuń od siebie podwładnych. Skrzynię z unikalnym Hełmem Mówcy znajdziesz obok ambony w kościele, gdzie przebywała Granny Grey.