Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mutant Year Zero - poradnik do gry

Mutant Year Zero - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój postaci i dobór wyposażenia w Mutant Year Zero Mutant Year Zero poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 11 grudnia 2018

W Mutant Year Zero: Road to Eden musisz rozwijać swoje postacie oraz dbać o to żeby korzystały z dobrych broni i umiejętności, gdyż tylko w taki sposób poradzą sobie w kolejnych, coraz trudniejszych walkach. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak gromadzić punkty doświadczenia oraz jakie decyzje podejmować przy doborze wyposażenia.

Jak zdobywać xp w Mutant Year Zero?

Jedynym sposobem zdobywania punktów doświadczenia w grze jest wygrywanie walk - Rozwój postaci i dobór wyposażenia w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry

Jedynym sposobem zdobywania punktów doświadczenia w grze jest wygrywanie walk. W zależności od liczby przeciwników, którzy byli do pokonania w bitwie, drużyna w momencie odniesienia zwycięstwa może awansować od jednego do kilku poziomów doświadczenia.

  1. Po przyłączeniu nowej osoby do drużyny (Selma, Magnus, Farrow) automatycznie awansuje ona na taki sam poziom jaki mają dotychczasowi towarzysze. Nie musisz rozwijać jej od poziomu 1.
  2. Nie powinieneś pomijać okazji do rozegrania nowej walki, bo w przeciwnym razie w kolejnych lokacjach bohaterowie mogą spotkać przeciwników znacząco przewyższających ich poziomem doświadczenia. Ikona czaszki oznacza, że nie masz szans w bezpośredniej konfrontacji z danym przeciwnikiem.
  3. Finałowi przeciwnicy w grze znajdują się na 60 poziomie doświadczenia. Jeśli rozegrałeś wszystkie bitwy, także te opcjonalne, to członkowie drużyny powinni kończyć grę na poziomie 70+. Nawet po tym jak awansujesz na 60 poziom nie należy poprzestawać, gdyż dodatkowe punkty rozwoju zawsze się przydadzą.

Na co wydawać punkty rozwoju?

Punkty rozwoju możesz przeznaczać na kupowanie mutacji (każdy bohater ma ich 8 dostępnych) oraz permanentnych premii do statystyk - Rozwój postaci i dobór wyposażenia w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry

Punkty rozwoju możesz przeznaczać na kupowanie mutacji (każdy bohater ma ich 8 dostępnych) oraz permanentnych premii do statystyk.

  1. Postaraj się odblokować po jednej umiejętności z każdej kategorii, tzn. jedną główną, jedną pomniejszą i jedną pasywną. Każdy z bohaterów ma w inwentarzu trzy sloty - po jednym dla umiejętności z każdej z wymienionych grup.
  2. Dopiero po tym jak dalej awansujesz w grze rozważ dokupienie innych zdolności z tych samych kategorii. Pozwoli ci to podmieniać je przed walkami w zależności od rodzaju przeciwników do wyeliminowania. Przykładowo Magnusowi bardzo przyda się umiejętność Puppeteer podczas walk z ludźmi, ale już stając do potyczki z robotami będzie ona bezużyteczna i możesz wtedy wybrać np. umiejętność Chain Lightning.
  3. Postaraj się odblokować co najmniej kilka pierwszych permanentnych bonusów do statystyk. Zakupienie dwóch pierwszych premii kosztuje łącznie zaledwie 3 punkty. Kolejne bonusy zakupuj już w zależności od potrzeb. Na pewno bardziej przydadzą się one postaci z dobrymi uniwersalnymi zdolnościami, których nie trzeba już w ogóle podmieniać.
  4. Nie wystarczy ci punktów rozwoju na wszystkie zdolności i wszystkie premie do statystyk i to nawet jeśli rozegrasz wszystkie bitwy w grze. Najlepiej zdecydować się na kompromis i wybrać po kilka pozycji z każdej z tych kategorii.
  5. Wyjątkiem jest sytuacja gdy planujesz zdobyć osiągnięcie Megamutant. Wymusza ono zakupienie wszystkich mutacji (zdolności) i w takiej sytuacji musisz niestety zignorować kolumnę z permanentnymi bonusami do statystyk.

Jak dobierać zdolności i wyposażenie?

Odpowiednie wyposażenie postaci i dobieranie im przydatnych umiejętności jest kluczowym elementem do wygrywania kolejnych walk - Rozwój postaci i dobór wyposażenia w Mutant Year Zero - Mutant Year Zero - poradnik do gry

Odpowiednie wyposażenie postaci i dobieranie im przydatnych umiejętności jest kluczowym elementem do wygrywania kolejnych walk. Oto najważniejsze informacje na ten temat:

  1. Każdy bohater może mieć ustawione jako aktywne dwie bronie. Warto zadbać o ich różnorodność, tj. wybrać jedną broń do walki na krótkim i średnim dystansie (8-12 pól) oraz jedną broń do atakowania wrogów z dużego dystansu (16-20 pól lub nawet więcej).
  2. Pozostałe posiadane bronie cały czas znajdują się w inwentarzu drużyny. Możesz je wyjąć i ustawić jako aktywne jeśli zajdzie taka potrzeba. Warto tak zachowywać się np. w przypadku cichych broni (kusza, pistolet z tłumikiem itp.), które przydają się tylko wtedy gdy trzeba sprytnie wyeliminować pojedynczego przeciwnika.
  3. Ulepszaj bronie przy każdej możliwej okazji, szczególnie te ulubione, których najczęściej używasz. Pozwoli ci to korzystać z nich także w dalszych bitwach, w których pojawiają się silniejsi wrogowie.
  4. Każdy bohater domyślnie może mieć ustawione jako aktywne dwa granaty, aczkolwiek w trakcie pobytu na Arce możesz poświęcić jeden zebrany artefakt żeby zakupić permanentne ulepszenie Mule i odblokować trzeci slot na granat. Nie jest to priorytetowy zakup, ale przyda się w dalszej części gry.
  5. Koniecznie wyposażaj bohaterów w różne granaty - najlepiej żeby każda osoba miała 1-2 granaty odłamkowe, 1 granat EMP oraz opcjonalnie 1 granat dymny (głównie do walk z piroghulami i mechami).
  6. Zdolności ustawiaj w zależności od specyfiki bitwy. Przykładowo jeśli po wykonaniu zwiadu zauważysz, że do zniszczenia są roboty, to zaopatrz się w zdolność Circuit Breaker. Do rozegrania bitwy z udziałem silnych wrogów takich jak Tank przyda się z kolei umiejętność Puppeteer, która pozwoli któregoś z nich opętać.

Aktywnych broni, granatów i zdolności nie możesz już podmieniać po rozpoczęciu walk. Najlepiej utworzyć manualny sejw przed przystąpieniem do bitwy. Możesz wtedy łatwo powrócić do momentu sprzed jej rozpoczęcia jeśli o czymś zapomniałeś lub gdy bitwa czymś Cię zaskoczyła (np. pojawieniem się nowych rodzajów mutantów).