The Ark - Atlas świata Mutant Year Zero Mutant Year Zero poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 7 grudnia 2018
Na tej stronie atlasu świata do gry Mutant Year Zero: Road to Eden znajduje się szczegółowy opis lokacji The Ark. Jest to centralny hub, który pełni rolę bazy wypadowej w grze. Nasz poradnik informuje z jakimi postaciami można spotkać się w trakcie wizyty w Arce i jakie rodzaje usług oferują przebywające tam osoby.
Podstawowe informacje o lokacji The Ark
Przeciwnicy - Brak. To jedyna w pełni bezpieczna lokacja w grze.
Przejścia do innych lokacji - The Ark Outskirts (zawsze dostępne). Możesz też używać szybkiej podróży żeby szybko przenosić się do innych lokacji z mapy świata.
Unikalne skarby - Brak.
Unikalne miejsca w The Ark
The Elder - To najmniej ważna lokacja na terenie Arki. Z Elderem możesz odbywać kolejne rozmowy. Niektóre z nich będą automatycznie załączały się po tym jak powrócisz do Arki po zaliczeniu jakiegoś ważnego zadania.
Delta's Fix Pit - Możesz tu rozwijać, modyfikować oraz rozmontowywać posiadanie broni:
- Rozwijanie broni podnosi jej statystyki. Awansowanie jej na II poziom kosztuje 30 części broni (Weapon Parts), a awansowanie na III poziom 60 części. Najlepiej jest na początek rozwinąć na II poziom kilka najczęściej używanych broni. Na wydanie 60 punktów na awans na III poziom zdecyduj się dopiero w trakcie jednej z późniejszych wizyt w Arce.
- Modyfikowanie broni polega na instalowaniu ulepszeń, które odnalazłeś w świecie gry lub zakupiłeś w sklepie Iridii. Każde zainstalowanie ulepszenie możesz w dowolnej chwili zdjąć. Na taki krok decyduj się jeśli znajdziesz ciekawsze ulepszenie lub jeśli uznasz, że posiadany przedmiot bardziej przyda się po zainstalowaniu go na innej broni.
- Rozmontowywanie broni pozwala odzyskać trochę części Weapon Parts. Możesz rozmontować tylko te bronie, których nie ma w inwentarzu członków drużyny (także tych nieaktywnych). W grze nie możesz sprzedawać zebranego sprzętu, tak więc rozmontowanie jest jedyną alternatywą. Pozbywaj się w ten sposób jedynie najsłabszych broni, które nie są ci w ogóle potrzebne.
Pripp's Place - Możesz tu poświęcać odnajdywane w świecie gry unikalne artefakty (znajdźki) na permanentne ulepszenia. Najważniejsze ulepszenie do odblokowania to Deal Maker i jeśli zebrałeś pierwszy artefakt w East Outpost to możesz je zakupić już podczas pierwszej wizyty w Arce. Obniża ono o 20% ceny w sklepie Iridii (opis w dalszej części strony). Będziesz mógł dzięki niemu kupować więcej zapasów.
Inne bardzo przydatne ulepszenia to:
- Medic - Zwiększa ono skuteczność apteczek - każde leczenie regeneruje o 3 punkty zdrowia więcej. Obowiązkowo zaopatrz się w nie przy pierwszej okazji, bo domyślnie apteczki są mało wydajne.
- Blaster Master - Zwiększa ono obrażenia od granatów o 4 punkty. Sprawia to dla przykładu, że granat odłamkowy może zadać aż 8 punktów obrażeń wszystkim przeciwnikom, którzy znaleźli się w zasięgu eksplozji. To ogromna różnica w stosunkowo do początkowej siły granatów.
- Zapper - Wydłuża ono czas ogłuszenia bota po użyciu granatu EMP o 1 turę. Ulepszenie to docenisz szczególnie w dalszej części gry gdy napotyka się więcej robotów, a także ich silniejsze odmiany.
Iridia's Shop - Możesz tu kupować przedmioty jednorazowego użytku, ulepszenia broni oraz nowe bronie i pancerze. Na zakupy przeznacza się złom (Scrap), który gromadzisz dzięki eksploracji świata gry. Polecamy na bieżąco uzupełniać zapasy granatów (zwłaszcza odłamkowych i EMP) oraz apteczek. Są to przedmioty, które zużywa się najczęściej i które mogą najbardziej pomagać w przetrwaniu większości bitew.
Ulepszenia broni oraz nowe pancerze i bronie są niestety zazwyczaj bardzo drogie. Z kupowaniem ich lepiej wstrzymać się, bo przedmiotów tych nie możesz później sprzedawać, a możesz je odnajdywać w świecie gry. Wyjątek możesz zrobić dla kuszy jeśli zależy ci na posiadaniu trzeciej cichej broni. Lista oferowanych przedmiotów rozrasta się w miarę rozwoju drużyny i postępów w grze. Otrzymasz zawsze na ekranie komunikat, że w sklepie Iridii pojawiły się nowe przedmioty.