The Castle of Light - Atlas świata Mutant Year Zero Mutant Year Zero poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 grudnia 2018
Na tej stronie atlasu świata do gry Mutant Year Zero: Road to Eden znajduje się szczegółowy opis lokacji The Castle of Light. Jest to pierwotnie bezpieczny obszar, ale w wyniku podjętych decyzji może tu później dojść do ogromnej bitwy. Nasz poradnik informuje jacy mutanci mogą zaatakować drużynę w The Castle of Light oraz jakie skarby czekają tam na odkrycie.
Podstawowe informacje o lokacji The Castle of Light
Przeciwnicy - Lux (poziom 35), Sect Pyro (poziom 35), Marauder (poziom 35), Butcher (poziom 35), Hunter (poziom 35), Tank (poziom 35). Do walk dojdzie tylko jeśli użyłeś klucza z lokacji The Unenlightened do otwarcia drzwi do piwnicy.
Sugerowany poziom doświadczenia - 35
Przejścia do innych lokacji - Metal Fields (zawsze dostepne), The Unenlightened (zawsze dostępne), Grave of the Ancients (musisz najpierw uwolnić Hammona w lokacji The World Ender).
Unikalny loot w skrzyni - Lucia Armour - To zbroja i żeby ją zdobyć musisz zaliczyć poboczny quest Luksa (zdobyć klucz w sasiedniej lokacji) lub odnaleźć skrzynię po wygranej bitwie z Luksem i jego ludźmi. Pancerz dodaje 3 punkty zdrowia i pancerza, a także uodparnia na obrażenia od elektryczności.
Pozostałe skarby - Artefakt - Lux's Lights - możesz go zdobyć tylko jeśli użyjesz klucza do otwarcia drzwi do piwnicy.
Walki i unikalne miejsca w The Castle of Light
The Castle of Light to bardzo nietypowa lokacja, bo domyślnie nie spotkasz tu żadnych przeciwników. Przy pierwszej wizycie w zamku drużyna spotka przyjaźnie nastawionego Luxa, który poprosi bohaterów o odzyskanie skradzionego przez bandytów klucza. Musisz w tej sprawie udać się do sąsiedniej lokacji The Unenlightened.
Po zdobyciu klucza możesz powrócić do obszaru The Castle of Light i wejść na teren ogrodzonego kompleksu.
Opcjonalne zadanie otrzymane od Luxa można zaliczyć na dwa sposoby, które wzajemnie się wykluczają. Jeśli nie chcesz problemów to możesz odnaleźć Luxa na piętrze budynku i zwrócić mu klucz. Otrzymasz od niego nagrodę, która jest w znajdującej się obok niego skrzyni.
Alternatywny wariant zachowania to dotarcie do pokazanych na obrazku zamkniętych drzwi na tyłach bazy. Drużyna może użyć klucza i otworzyć je, a następnie zejść do piwnicy ze sługami. Ten wariant to jedyny sposób na zdobycie artefaktu Lux's Lights, ale po wyjściu z piwnicy drużynę zaatakują wtedy Lux i jego podwładni.
Jeżeli zdecydowałeś się na splądrowanie piwnicy to walka z Luxem automatycznie załączy się niedługo po tym jak drużyna wyjdzie z budynku. Warto szybko rozstawić swoich ludzi, bo jest szansa, że będziesz mógł wtedy aktywować bitwę i przejąć inicjatywę w pierwszej turze. W przeciwnym razie to wrogowie wykonają swoje ruchy jako pierwsi.
Luks to zdecydowanie najsilniejszy i najbardziej problematyczny przeciwnik - posiada on zdolność kontroli umysłu i może zwracać pojedynczych bohaterów przeciwko reszcie drużyny (działa to identycznie jak zdolność Puppeteer Magnusa). Zabezpieczaj się lepiej przed tym rozstawiając swoich ludzi w większej odległości od siebie. Dodatkowo próbuj polegać na zdolnościach mogących zatrzymać lub spowolnić członka drużyny, który padł ofiarą kontroli umysłu, dzięki czemu nie straci punktów zdrowia w wyniku standardowych ataków.
W miarę możliwości atakuj Luksa więcej niż jednym bohaterem w każdej nowej turze, bo dysponuje on również pasywną zdolnością, która daje mu niewielkie szanse na zatrzymanie pocisków w locie i uniknięcie odniesienia obrażeń. Jeśli będziesz go atakował tylko jeden bohater to cała walka może się bardzo przeciągnąć.
Oprócz Luxa musisz też uważać na innych przeciwników. Najbardziej kłopotliwi wrogowie to Pyro i Tank. W przypadku Pyro tradycyjnie dbaj o to żeby członkowie drużyny nie stali blisko siebie, bo może wtedy zostać podpalona więcej niż jedna osoba. Tank rozpoczyna bitwę na przeciwległym końcu bazy i powinno ci to pozwolić na osłabienie lub zabicie innych wrogów zanim się pojawi. Tak samo jak w innych bitwach z tymi mutantami spróbuj na nim zdolności Puppetter żeby przejąć nad nim kontrolę.
Po zakończonych walkach przeszukaj oczywiście bazę. Możesz wyjąć unikalny skarb z tej samej skrzyni co w przypadku wariantu dostarczenia klucza Luxowi. Oprócz tego przeszukaj ciała wrogów żeby zdobyć drobny loot.
Do obszaru The Castle of Light musisz powrócić po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym gry. Koniecznie jest mianowicie uwolnienie Hammona więzionego w bunkrze atomowym w lokacji The World Ender - jest to południowo-wschodni narożnik mapy świata. Z rozmowy z uratowanym Hammonem dowiesz się o konieczności odwiedzenia Zakazanego Miasta.
Po tym jak powrócisz do The Castle of Light odszukaj przejście do nowo odblokowanej lokacji Grave of the Ancients - jest ono słabo widoczne i pokazuje je powyższy obrazek.