Flight Simulator: Wersje PC i Xbox Series X oraz Xbox Series S - jakie są różnice? Microsoft Flight Simulator 2020 poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2022
W tym rozdziale poradnika do Microsoft Flight Simulator opisujemy różnice pomiędzy wersją na komputery PC i wydaną po roku wersją na konsole Xbox Series X oraz Xbox Series S. Przedstawiamy różnice w zawartości, ograniczenia techniczne i podstawy sterowania.
Różnice pomiędzy wersjami konsolowymi na Xboksa Series X i Xboksa Series S ograniczają się tylko do jakości grafiki. Mocniejsza konsola Series X oferuje obraz w rozdzielczości 4K i 30 klatkach na sekundę. Ta wartość może wynosić nieco więcej na telewizorach z technologią dynamicznej zmiany częstoliwości odświeżania (VRR - Variable Refresh Rate).
Słabszy Xbox Series S obsługuje rozdzielczość 1080p (Full HD) przy 30 klatkach na sekundę przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości detali i zasięgu rysyowania szczegółów. Obie wersje nie oferują opcji graficznych w ustawieniach gry, z wyjątkiem włączenia obrazu HDR.
Mechaniką stworzoną dla wersji konsolowej jest możliwość przesuwania kursora gałką joypada i manipulowania w ten sposób przełącznikami w kokpicie. Dzięki temu można obsługiwać całą grę tylko padem, bez konieczności podłączania myszki, klawiatury czy joysticka.
Microsoft Flight Simulator zakupiony w formie cyfrowej w sklepie MS Store współpracuje z funkcją Xbox Play Anywhere i przypisany do konta działa zarówno na komputerze PC, jak i konsoli. Dodatkowo istnieje także pudełkowa wersja na Xboksa na płycie BluRay, dostępna w edycji standardowej.
W porównaniu z wersją na komputery PC, edycja na konsole Xbox może nie oferować niektórych pozycji w sklepiku Marketplace z modami i dodatkami. Nie można też instalować modyfikacji i skórek tworzonych przez społeczność.