PMDG 737: Czym się różnią wersje 737-600, 737-700 i 737-800? Microsoft Flight Simulator 2020 poradnik, porady
Ta strona poradnika opowiada o tym czym różnią się wszystkie wersje Boeinga: PMDG 737-600, PMDG 737-700, PMDG 737-800. Podpowiadamy też, która wersja PMDG 737 jest najlepsza.
Ostatnia aktualizacja: 31 stycznia 2023
Czym różnią się poszczególne wersje samolotu PMDG 737? Opisujemy różnice pomiędzy samolotami Boeing 737-600, 737-700 i 737-800, dostępnymi jako osobne, płatne dodatki do Microsoft Flight Simulatora. Dzięki naszym wskazówkom możecie zdecydować, która wersja jest dla Was najlepsza i warta zakupu.
Podstawowa różnica pomiędzy wersjami Boeinga 737 NG (Next Generation) 600, 700 i 800 to rozmiar kadłuba. 600-tka mierzy 31.2m, 700-tka to 33.6 metra, a 800 ma 39.5 metra długości. Każdy z modeli ma też nieco inny silnik o zwiększonej mocy, bo dłuższy kadłub to większa waga, co z kolei wymaga więcej mocy.
Z tego powodu można się spodziewać małych różnic w fizyce lotu. Największa i najcięższa wersja będzie nieco wolniej reagować na stery. Trzeba się też liczyć z większym ryzkiem tzw. "tail strike", czyli możliwością otarcia ogonem o pas startowy podczas rozpoczęcia wznoszenia przy starcie. Większe samoloty zabierają większą liczbę pasażerów oraz więcej bagaży.
Ponadto PMDG 737-700 i 800 mają jeszcze wersje cargo oraz biznesową, z zupełnie inaczej wymodelowanym wnętrzem oraz osobnym zestawem skórek. Boeing 737-800 jest najpopularniejszą wersją wśród operatorów lotniczych i liczy niemal 5 tysięcy zamówionych samolotów, w porównaniu do 1128 egzemplarzy wersji 700, 69 wersji 600 i 557 obu wariantów wersji 900.
PMDG 737-900 jako nowy dodatek DLC pojawi się w niedalekiej przyszłości.