PMDG 737: Opcje symulatora (PMDG Setup) Microsoft Flight Simulator 2020 poradnik, porady
Ta strona poradnika zawiera Opis ustawień symulatora PMDG 737. Opisaliśmy opcje wpływające na wydajność Performance oraz ustawienia realizmu symulacji w sekcji Simulation.
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2022
Druga główna grupa ustawień w PMDG Setup dotyczy opcji realizmu symulacji oraz niektórych elementów wpływających na wydajność działania. W tym rozdziale znajdziecie opis ustawień kategorii Simulation i Performance w menu Options.
Simulation
Kategoria Simulation to siedem stron opcji związanych z realizmem oraz udogodnieniami przy samotnym lataniu. Do przełączania się pomiędzy stronami służą przyciski PREV PAGE / NEXT PAGE.
Lista najważniejszych funkcji:
SIMULATION - realizm symulatora | ||
Funkcja | Strona | Opis |
Service Based Failures | Page 1/7 | Włącza usterki bazując na autentycznych statystykach zużycia części |
Engine Oil Use Last | Page 1/7 | Lot rozpoczyna się z poziomem oleju zapisanym po ostatnim locie. Im dłuższe użytkowanie danej maszyny, tym bardziej trzeba pilnować poziomu oleju i wymienić go / dolać we właściwym momencie. Przykładowe minimum to 12 litrów. |
Sync Capt and F/O EFIS | Page 1/7 | Synchronizacja ustawień panelu EFIS między fotelami kapitana i pierwszego oficera |
Sync Capt and Stby Baro | Page 1/7 | Synchronizacja ustawień zapasowego wysokościomierza między fotelami kapitana i pierwszego oficera |
IRS OPTIONS - opcje dostrajania nawigacji | ||
Realistic | Realistyczny czas dostrajania | |
Fast | Szybki - 30 sekund | |
Instant | Natychmiastowy - system nawigacji jest od razu gotowy do działania | |
Use Last Memory Pos | Użyj ostatniej zapamiętanej lokacji jako punktu odniesienia | |
SIMULATION - realizm symulatora | ||
Set MSFS Loc Crs | Page 2/7 | Używa ustawień kursu z symulatora MSFS - mniej realistyczna opcja |
Realistic AP engagemnet | Page 2/7 | Włącza realistyczne ograniczenia przy używaniu autopilota - samolot musi lecieć stabilnie i być wytrymowany |
Show thrust lever pos | Page 2/7 | Pokazuje pracę przepustnicy na ekranie silnika |
A/T manual override | Page 2/7 | Włączenie pozwala zawsze przejąć kontrolę nad przepustnicą w trybie auto (realistyczne ustawienie) |
High idle in flare | Page 2/7 | Włączenie pozwala na nieco większą moc przy końcowej fazie lądowania, co skutkuje bardziej gładkimi przyziemieniami, ale może opóźniać włączenie ciągu wstecznego |
Airspeed alive callout | Page 3/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość przekroczy 40 węzłów - większość linii nie używa tego |
Callout: 80 knots | Page 3/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie 80 węzłów - preferowane ustawienie YES |
Callout: V1 | Page 3/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie V1 - preferowane ustawienie NO. Zwykle jest automatyczne z komputera samolotu |
Callout: VR | Page 3/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie VR, czyli moment oderwania się od ziemi (rotate) - preferowane ustawienie YES |
Callout: V2 | Page 4/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie V2 - preferowane ustawienie NO. |
Callout: Positive Rate | Page 4/7 | Komunikat pierwszego oficera, gdy samolot zacznie się stabilnie wznosić i można schować podwozie - preferowane ustawienie YES |
Pause at top of descent | Page 5/7 | Automatyczna pauza, gdy samolot osiągnie fazę lotu do rozpoczęcia zniżania - przydatna w czasie długich lotów, gdy odchodzi się od komputera, ale trzeba wziąć pod uwagę, że samolot w czasie pauzy będzie ciągle zużywał paliwo |
Auto Time Compression | Page 5/7 | Ustawia limit przyspieszania czasu w trybie automatycznym |
TC/SR Button | Page 5/7 | Ustawia funkcje przycisku do przyspieszania czasu: auto |
AP Disco on CTRL input | Page 5/7 | Włączenie sprawia, że autopilot wyłączy się po poruszeniu sterami / orczykiem - realistyczne ustawienie. Można wyłączyć przy bardzo czułych, niesprawnych joystickach. |
Hide Seat | Page 6/7 | Ukrywa fotel kapitana CAPT lub pierwszego oficera F/O |
Hide Yoke | Page 6/7 | Ukrywa orczyk kapitana CAPT lub pierwszego oficera F/O |
Yoke moves when lowered | Page 6/7 | Włącza/wyłącza poruszanie obniżonym orczykiem |
Steering hardware type: Rudder / Tiller + Rudder | Page 7/7 | Skręcanie samolotem podczas kołowania zależnie od posiadanego sprzętu: Rudder - pedały mają pełen zakres skrętu do 78 stopni. Tiller - pedały skręcają tylko do 7 stopni, do ciaśniejszych skrętów niezbędny jest Tiller. |
Performance
W sekcji Performance znajdują się opcje dostosowania limitów klatek na sekundę dla wyświetlaczy i ekranów w kokpicie. Jak zawsze, do przełączania stron służą przyciski PREV PAGE / NEXT PAGE, wartości liczbowe wprowadzacie z klawiatury numerycznej FMC i koniecznie potwierdzacie przyciskiem EXEC.
Lista najważniejszych funkcji:
PERFORMANCE - wydajność | ||
Funkcja | Strona | Opis |
PFD / EFIS | Page 1/2 | Limit klatek głównego wyświetlacza PFD - zmiany nie zalecane |
ND / MAP | Page 1/2 | Limit klatek wyświetlacza nawigacji i mapy ND - zmiany nie zalecane |
Engine | Page 1/2 | Limit klatek ekranu silnika |
ISFD | Page 1/2 | Limit klatek zapasowego sztucznego horyzontu |
HGS | Page 1/2 | Limit klatek wyświetlacza HGS |
Disable Displays | Page 1/2 | Wyłącza na stałe ekrany po stronie pierwszego oficera / kapitana |
Sync Capt and Stby Baro | Page 1/2 | Synchronizacja ustawień zapasowego wysokościomierza między fotelami kapitana i pierwszego oficera |
Terr image / detail / size / color / sweep | Page 2/2 | Opcje dotyczące wyświetlania terenu na ekranie nawigacji |