Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

PMDG 737: Opcje symulatora (PMDG Setup) Microsoft Flight Simulator 2020 poradnik, porady

Ta strona poradnika zawiera Opis ustawień symulatora PMDG 737. Opisaliśmy opcje wpływające na wydajność Performance oraz ustawienia realizmu symulacji w sekcji Simulation.

Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2022

Druga główna grupa ustawień w PMDG Setup dotyczy opcji realizmu symulacji oraz niektórych elementów wpływających na wydajność działania. W tym rozdziale znajdziecie opis ustawień kategorii Simulation i Performance w menu Options.

Simulation

Kategoria Simulation to siedem stron opcji związanych z realizmem oraz udogodnieniami przy samotnym lataniu - PMDG 737: Opcje symulatora (PMDG Setup) - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

Kategoria Simulation to siedem stron opcji związanych z realizmem oraz udogodnieniami przy samotnym lataniu. Do przełączania się pomiędzy stronami służą przyciski PREV PAGE / NEXT PAGE.

Lista najważniejszych funkcji:

SIMULATION - realizm symulatora

Funkcja

Strona

Opis

Service Based Failures

Page 1/7

Włącza usterki bazując na autentycznych statystykach zużycia części

Engine Oil Use Last

Page 1/7

Lot rozpoczyna się z poziomem oleju zapisanym po ostatnim locie. Im dłuższe użytkowanie danej maszyny, tym bardziej trzeba pilnować poziomu oleju i wymienić go / dolać we właściwym momencie. Przykładowe minimum to 12 litrów.

Sync Capt and F/O EFIS

Page 1/7

Synchronizacja ustawień panelu EFIS między fotelami kapitana i pierwszego oficera

Sync Capt and Stby Baro

Page 1/7

Synchronizacja ustawień zapasowego wysokościomierza między fotelami kapitana i pierwszego oficera

IRS OPTIONS - opcje dostrajania nawigacji

Realistic

 

Realistyczny czas dostrajania

Fast

 

Szybki - 30 sekund

Instant

 

Natychmiastowy - system nawigacji jest od razu gotowy do działania

Use Last Memory Pos

 

Użyj ostatniej zapamiętanej lokacji jako punktu odniesienia

SIMULATION - realizm symulatora

Set MSFS Loc Crs

Page 2/7

Używa ustawień kursu z symulatora MSFS - mniej realistyczna opcja

Realistic AP engagemnet

Page 2/7

Włącza realistyczne ograniczenia przy używaniu autopilota - samolot musi lecieć stabilnie i być wytrymowany

Show thrust lever pos

Page 2/7

Pokazuje pracę przepustnicy na ekranie silnika

A/T manual override

Page 2/7

Włączenie pozwala zawsze przejąć kontrolę nad przepustnicą w trybie auto (realistyczne ustawienie)

High idle in flare

Page 2/7

Włączenie pozwala na nieco większą moc przy końcowej fazie lądowania, co skutkuje bardziej gładkimi przyziemieniami, ale może opóźniać włączenie ciągu wstecznego

Airspeed alive callout

Page 3/7

Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość przekroczy 40 węzłów - większość linii nie używa tego

Callout: 80 knots

Page 3/7

Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie 80 węzłów - preferowane ustawienie YES

Callout: V1

Page 3/7

Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie V1 - preferowane ustawienie NO. Zwykle jest automatyczne z komputera samolotu

Callout: VR

Page 3/7

Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie VR, czyli moment oderwania się od ziemi (rotate) - preferowane ustawienie YES

Callout: V2

Page 4/7

Komunikat pierwszego oficera, gdy prędkość osiągnie V2 - preferowane ustawienie NO.

Callout: Positive Rate

Page 4/7

Komunikat pierwszego oficera, gdy samolot zacznie się stabilnie wznosić i można schować podwozie - preferowane ustawienie YES

Pause at top of descent

Page 5/7

Automatyczna pauza, gdy samolot osiągnie fazę lotu do rozpoczęcia zniżania - przydatna w czasie długich lotów, gdy odchodzi się od komputera, ale trzeba wziąć pod uwagę, że samolot w czasie pauzy będzie ciągle zużywał paliwo

Auto Time Compression

Page 5/7

Ustawia limit przyspieszania czasu w trybie automatycznym

TC/SR Button

Page 5/7

Ustawia funkcje przycisku do przyspieszania czasu: auto

AP Disco on CTRL input

Page 5/7

Włączenie sprawia, że autopilot wyłączy się po poruszeniu sterami / orczykiem - realistyczne ustawienie. Można wyłączyć przy bardzo czułych, niesprawnych joystickach.

Hide Seat

Page 6/7

Ukrywa fotel kapitana CAPT lub pierwszego oficera F/O

Hide Yoke

Page 6/7

Ukrywa orczyk kapitana CAPT lub pierwszego oficera F/O

Yoke moves when lowered

Page 6/7

Włącza/wyłącza poruszanie obniżonym orczykiem

Steering hardware type: Rudder / Tiller + Rudder

Page 7/7

Skręcanie samolotem podczas kołowania zależnie od posiadanego sprzętu: Rudder - pedały mają pełen zakres skrętu do 78 stopni. Tiller - pedały skręcają tylko do 7 stopni, do ciaśniejszych skrętów niezbędny jest Tiller.

Performance

W sekcji Performance znajdują się opcje dostosowania limitów klatek na sekundę dla wyświetlaczy i ekranów w kokpicie - PMDG 737: Opcje symulatora (PMDG Setup) - Microsoft Flight Simulator 2020 - poradnik do gry

W sekcji Performance znajdują się opcje dostosowania limitów klatek na sekundę dla wyświetlaczy i ekranów w kokpicie. Jak zawsze, do przełączania stron służą przyciski PREV PAGE / NEXT PAGE, wartości liczbowe wprowadzacie z klawiatury numerycznej FMC i koniecznie potwierdzacie przyciskiem EXEC.

Lista najważniejszych funkcji:

PERFORMANCE - wydajność

Funkcja

Strona

Opis

PFD / EFIS

Page 1/2

Limit klatek głównego wyświetlacza PFD - zmiany nie zalecane

ND / MAP

Page 1/2

Limit klatek wyświetlacza nawigacji i mapy ND - zmiany nie zalecane

Engine

Page 1/2

Limit klatek ekranu silnika

ISFD

Page 1/2

Limit klatek zapasowego sztucznego horyzontu

HGS

Page 1/2

Limit klatek wyświetlacza HGS

Disable Displays

Page 1/2

Wyłącza na stałe ekrany po stronie pierwszego oficera / kapitana

Sync Capt and Stby Baro

Page 1/2

Synchronizacja ustawień zapasowego wysokościomierza między fotelami kapitana i pierwszego oficera

Terr image / detail / size / color / sweep

Page 2/2

Opcje dotyczące wyświetlania terenu na ekranie nawigacji