Wkroczenie na teren bazy OKB Zero | Misja 30 - Skull Face poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Wkroczenie na teren bazy OKB Zero

Po wylądowaniu od razu wyrusz w stronę bazy OKB Zero. Nie zwalniaj po dotarciu do posterunku 01, bo nie przebywają w nim żadni przeciwnicy. Po tym jak znajdziesz się bliżej bazy zacznij się już jednak czołgać i korzystać z dostępnych osłon (wysoka trawa, skały itp.). Do bazy prowadzi tylko jedna główna droga i jest ona pilnowana przez przeciwników. W szczególności uważaj na pierwszego snajpera okupującego metalowy balkonik, na którym zamontowany jest reflektor. Może on zauważyć Big Bossa z bardzo dużej odległości, także nocą.

Nie atakuj snajpera, bo zaalarmowałoby to okolicznych wrogów. Zamiast tego zacznij czołgać się w stronę bazy. Najlepiej jest pozostawać na lewo od głównej drogi. Okolica ta jest niestety zaminowana, tak więc jest to kolejny czynnik, który musisz mieć na uwadze. W zlokalizowaniu min może ci pomóc D-Dog. Każdą z nich omijaj w odległości co najmniej kilkunastu metrów, bo ewentualna detonacja zostanie oczywiście odnotowana.

Na teren bazy możesz wkroczyć na dwa sposoby. Zdecydowanie się na przejście przez pierwszą bramę nie jest dobrym pomysłem, bo okolica ta jest dobrze oświetlona i ponadto obszar ten patroluje co najmniej jedna maszyna krocząca (Walker Gear). Lepiej jest rozejrzeć się za zlokalizowaną na lewo od bramy i pokazaną na powyższym obrazku pierwszą ścianą do wspinaczki. Skorzystanie z niej pozwoli ci wkroczyć na teren bazy bez ryzyka wykrycia.