Dodatkowe aktywności na mapie | Eksploracja świata gry w MGS V The Phantom Pain poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Dodatkowe aktywności na mapie
Zadania głównego wątku fabularnego to nie jedyna atrakcja dostępna w Metal Gear Solid V. Nie licząc rzeczy związanych z Bazą Matką, swój czas spędzony z grą możesz też spożytkować na kilka innych sposobów. Najważniejsze dodatkowe aktywności w MGS V, którymi powinieneś się zainteresować, to:
- Poboczne misje (Side-Ops) - Zadań tych jest w grze 157 i dostęp do kolejnych jest sukcesywnie odblokowywany. Niektóre poboczne misje możesz ukończyć podczas przechodzenia głównych misji. Inne są bardziej niezależnymi zleceniami i wybiera się je w taki sam sposób jak nadrzędne zadania, czyli z listy podczas pobytu na pokładzie śmigłowca. Staraj się w miarę możliwości jak najwcześniej zaliczać udostępniane poboczne misje, bo możesz dzięki temu zdobyć gotówkę (GMP), wejść w posiadanie rzadkich planów czy zrekrutować nowe ważne postacie (np. tłumacza języków obcych).
- Diamenty i surowce - Pozyskiwaniem diamentów oraz surowców możesz zajmować się w dowolnym momencie gry, np. podczas przechodzenia głównych zadań czy swobodnej eksploracji mapy. Rozglądaj się za nimi przede wszystkim w wioskach i wrogich bazach, choć część przedmiotów (np. rośliny) odnajduje się na otwartych przestrzeniach z dala od zabudowań. Warto dodać, że surowce od momentu ich odnalezienia są zaznaczane na mapie świata. Po pewnym czasie się one odnawiają i możesz wtedy po nie wrócić i je ponownie zebrać. Jest to szczególnie wskazane w przypadku rzadkich materiałów potrzebnych do rozbudowy bazy czy opracowania nowych wynalazków.
- Sekrety - W Metal Gear Solid V do odblokowania jest sporo sekretów i podobnie jak w przypadku diamentów oraz surowców dysponujesz pełną swobodą w doborze okoliczności ich pozyskiwania. Odnajduj przede wszystkim kasety (Cassette Tapes), plakaty (Posters), plany (Blueprints) oraz zdjęcia (Memento Photos).
- Zakładnicy - Ratowanie zakładników jest bardzo często wymagane do zaliczania głównych lub pobocznych zadań, ale możesz też odnajdywać więźniów z własnej inicjatywy. Za każdym razem gdy dotrzesz do większej bazy sił wroga spróbuj zlokalizować więzienie i sprawdzić czy nie ma w nim jakichś osób do uratowania (możesz je "fultonować" lub dotrzeć z nimi do punktu eksfiltracji). Oswobadzanie zakładników wiąże się zazwyczaj z dużymi profitami (więcej gotówki, nowy personel w bazie, wyższa ranga na koniec misji).
Wspomniane wyżej ograniczenie dotyczące braku możliwości odsyłania balonem cięższych przedmiotów możesz obejść dzięki pracom badawczo-rozwojowym w Bazie Matce. Możesz mianowicie zakupić dwa ulepszenia - CARGO 1 (powyższy obrazek) oraz CARGO 2. Ulepszenie CARGO 1 możesz odblokować w dość wczesnym stadium gry (wystarczy jedynie dostatecznie awansować swoje zespoły R&D i Support). Gwarantuje ono możliwość odsyłania do bazy odnalezionych moździerzy i stanowisk maszynowych. Ulepszenie CARGO 2 możesz odblokować najwcześniej po zaliczeniu dziesiątej misji głównego wątku fabularnego, bo jednym z wymogów do jego zakupienia jest dysponowanie specjalistą od transportu (Transportation Specialist), którego odnajduje się we wspomnianym zadaniu. Dzięki odblokowaniu tego ulepszenia będziesz mógł podrywać w powietrze pojazdy, stanowiska przeciwlotnicze czy duże kontenery ze sprzętem.
Uwaga - Im cięższy przedmiot próbujesz odesłać do bazy, tym więcej gotówki (GMP) musisz wydać na ten cel (np. 5000 GMP na potrzeby odesłania pojedynczego moździerza). Jeśli tylko finanse ci na to pozwalają to warto decydować się zawsze na "kradzież", bo nawet jeśli dana rzecz ostatecznie ci się nie przyda to będziesz mógł ją sprzedać.