Opisy misji (Side-Ops) 141-150 | Poboczne misje | Solucja Metal Gear Solid V poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Opisy misji (Side-Ops) 141-150
Misja 141 - Eliminate the Wandering Puppets 14
Założenia misji: Musisz odnaleźć i wyeliminować grupę "marionetek" (Puppets).
Dostępność: Zadanie to powinno automatycznie odblokować się dzięki postępom w grze (musisz odblokować mapę Afryki) i zaliczaniu pozostałych pobocznych misji.
Lokalizacja: Plantacja Bampeve Plantation w Afryce.
Opis: Celem tej misji jest pozbycie się ośmiu marionetek i przeciwników tych odnajdziesz na planatacji Bampeve Plantation. Odnajduje się ich zarówno pod gołym niebem jak i wewnątrz niewielkich klatek i w ustaleniu położenia wszystkich celów może ci tak jak zawsze pomóc D-Dog. Sporym utrudnieniem jest to, że większość marionetek używa ciężkich pancerzy, przez co używanie zwykłego karabinu jest niewskazane. Zamiast tego korzystaj z wyrzutni rakiet, a także wrzucaj granaty do budynków z wrogami, dzięki czemu nie będziesz musiał ich wywabiać na zewnątrz.
Nagrody: 200000 GMP
Misja 142 - Eliminate the Wandering Puppets 15
Założenia misji: Musisz odnaleźć i wyeliminować grupę "marionetek" (Puppets).
Dostępność: Zadanie to powinno automatycznie odblokować się dzięki postępom w grze (musisz odblokować mapę Afryki) i zaliczaniu pozostałych pobocznych misji.
Lokalizacja: Wioska Bwala ya Masa w Afryce.
Opis: Wszystkie marionetki związane z tą misją przebywają w wiosce Bwala ya Masa. Z wioską tą sasiaduje spore wzgórze, z którego możesz wykonać rekonesans wsparty lornetką, choć jeśli ci się śpieszy to możesz równie dobrze wejść do wioski z D-Dogiem i pozwolić psu na oznaczenie celów. Wiele marionetek ma założone ciężkie pancerze, tak więc koniecznie zabierz na tę misję dobrą wyrzutnię lub granatnik. Dodatkowo możesz zaopatrzyć się w granaty i eliminować dzięki nim wrogów z wnętrz budynków nie czekając aż z nich wyjdą.
Nagrody: 200000 GMP
Misja 143 - Extract the AI Pod
Uwaga! Misja ta oznaczona jest w urządzeniu iDroid jako zadanie o wysokim priorytecie (Important Side-Ops). Musisz się nią docelowo zająć, bo jest ona jednym z wymagań do odblokowania głównej misji 35.
Założenia misji: Musisz dokonać ekstrakcji AI Poda.
Dostępność: Musisz ukończyć główną misję 32 (To Know Too Much) oraz jedno inne dowolnie wybrane zadanie (główna misja lub poboczna).
Lokalizacja: Baza Afghanistan Central Base Camp.
Opis: Do bazy Afghanistan Central Base Camp najlepiej jest zbliżyć się ze wschodu. Po wkroczeniu na jej teren zacznij skradać się i unikać jakichkolwiek konfrontacji. Cel podróży to duży budynek w centralnej części bazy, który pokazany został na powyższym obrazku.
Przy wejściu do budynku spotkasz jednego lub dwóch wartowników, których możesz odciągnąć lub po cichu się pozbyć. Jeżeli do tej pory skradałeś się i nie został wszczęty alarm to nad drzwiami prowadzącymi do wnętrza budynku powinna świecić się niebieska lampka i będziesz mógł wejść do środka. Jeśli narozrabiałeś to załaduj ostatni punkt kontrolny lub opuść bazę i zaczekaj aż sytuacja w niej się uspokoi.
Po wejściu do dużego budynku musisz jedynie podejść do oznaczonego przez grę terminalu komputerowego. Wejście w interakcję z nim doprowadzi do wystrzelenia AI Poda i zakończenia misji.
Nagrody: 140000 GMP
Misja 144 - Secure the Remains of the Man on Fire
Uwaga! Misja ta oznaczona jest w urządzeniu iDroid jako zadanie o wysokim priorytecie (Important Side-Ops). Musisz się nią docelowo zająć, bo jest ona jednym z wymagań do odblokowania głównej misji 35.
Założenia misji: Musisz zabezpieczyć szczątki Człowieka w Ogniu (Man on Fire).
Dostępność: Musisz ukończyć poboczną misję 143 (Extract the AI Pod).
Lokalizacja: Baza Yakho Oboo Supply Outpost w Afganistanie.
Opis: Do bazy Yakho Oboo Supply Outpost najlepiej jest dotrzeć z północnego-zachodu, czyli od strony sąsiadującego z nią wzgórza. Zagwarantuje ci to świetny podgląd na całą bazę i pozwoli zaplanować kolejne kroki. Zajmij się mianowicie eliminacją wszystkich wrogów zwróconych w stronę głównego placu bazy - zacznij od tych okupujących wyższe mury i następnie wyeliminuj tych, którzy patrolują właściwy plac. Próbuj działać z ukrycia, aczkolwiek ewentualne wszczęcie alarmu nie oznacza przekreślenia szans na ukończenie misji.
Zabezpieczenie głównego placu bazy jest sprawą priorytetową, bo to właśnie w tym miejscu odnajdziesz szczątki Człowieka w Ogniu - pokazane one zostały na powyższych obrazkach. Próba fultonowania szczątków doprowadzi do załączenia cut-scenki i zaliczenia tej misji.
Nagrody: 140000 GMP
Misja 145 - Search for the Escaped Children 01
Uwaga! Misja ta oznaczona jest w urządzeniu iDroid jako zadanie o wysokim priorytecie (Important Side-Ops). Ukończenie jej oraz czterech pozostałych zadań związanych ze zbiegłymi dziećmi (146-149) jest wymagane do odblokowania głównej misji 41 (Proxy War Without End).
Założenia misji: Musisz odnaleźć zbiegłe dziecko i dokonać jego ekstrakcji.
Dostępność: Musisz ukończyć główną misję 35 (Cursed Legacy) oraz poboczną misję 113 (Eli's Challenge).
Lokalizacja: Pole naftowe Mfinda Oilfield w Afryce.
Opis: Do pola naftowego Mfinda Oilfield najlepiej jest zbliżyć się ze wschodu. Staraj się tu skradać, unikając wykrycia zarówno przez standardowych żołnierzy pilnujących bazy, jak i śmigłowca latającego nad nią. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanego na powyższych obrazkach budynku. Przy wejściu do niego powinien stać co najmniej jeden wartownik, ale możesz go odciągnąć w jakieś ustronne miejsce i tam po cichu zlikwidować. Wynieś dziecko z budynku i odeślij je balonem do Bazy Matki (fultonowania możesz też dokonać wewnątrz budynku jeśli odblokowałeś już ulepszenie Wormhole - tunel czasoprzestrzenny).
Nagrody: 140000 GMP
Misja 146 - Search for the Escaped Children 02
Uwaga! Misja ta oznaczona jest w urządzeniu iDroid jako zadanie o wysokim priorytecie (Important Side-Ops). Ukończenie jej oraz czterech pozostałych zadań związanych ze zbiegłymi dziećmi (145, 147-149) jest wymagane do odblokowania głównej misji 41 (Proxy War Without End).
Założenia misji: Musisz odnaleźć zbiegłe dziecko i dokonać jego ekstrakcji.
Dostępność: Musisz ukończyć główną misję 35 (Cursed Legacy) oraz poboczną misję 113 (Eli's Challenge).
Lokalizacja: Dolina Lufwa Valley w Afryce.
Opis: Cel podróży to duża posiadłość znajdująca się w północno-wschodniej części doliny Lufwa Valley. Do posiadłości najlepiej jest dotrzeć z północnego-zachodu i zakraść się do jej tylnych drzwi. Miejsca tego pilnuje co najmniej dwóch wrogów, ale możesz się ich dość łatwo pozbyć. Po wejściu do posiadłości kontynuuj skradanie się (D-Dog może ci pomagać w odnajdywaniu i eliminowaniu wrogów). Poszukiwane dziecko więzione jest w pokazanym na powyższych obrazkach pomieszczeniu. Jest to drugie piętro willi. Po zabezpieczeniu okolicy podnieś dziecko, wynieś je z budynku i fultonuj (fultonowania możesz też dokonać wewnątrz posiadłości jeśli odblokowałeś już ulepszenie Wormhole - tunel czasoprzestrzenny).
Nagrody: 140000 GMP
Misja 147 - Search for the Escaped Children 03
Uwaga! Misja ta oznaczona jest w urządzeniu iDroid jako zadanie o wysokim priorytecie (Important Side-Ops). Ukończenie jej oraz czterech pozostałych zadań związanych ze zbiegłymi dziećmi (145, 146, 148, 149) jest wymagane do odblokowania głównej misji 41 (Proxy War Without End).
Założenia misji: Musisz odnaleźć zbiegłe dziecko i dokonać jego ekstrakcji.
Dostępność: Musisz ukończyć główną misję 35 (Cursed Legacy) oraz poboczną misję 146 (Search for the Escaped Children 02).
Lokalizacja: Ruiny Aabe Shifap Ruins w Afganistanie.
Opis: Po dotarciu do ruin Aabe Shifap Ruins nie musisz się skradać, bo nie spotkasz tu żadnych przeciwników (za wyjątkiem niedźwiedzia, którego możesz ominąć). Poszukiwane dziecko znajduje się na samym szczycie pokazanej na powyższym obrazku wieży we wschodniej części ruin (możesz pomóc sobie wskazaniami D-Doga). Zlokalizuj interaktywną ścianę do wspinaczki i dotrzyj z jej pomocą na samą górę. Dokonaj następnie fultonowania dziecka.
Nagrody: 140000 GMP
Misja 148 - Search for the Escaped Children 04
Uwaga! Misja ta oznaczona jest w urządzeniu iDroid jako zadanie o wysokim priorytecie (Important Side-Ops). Ukończenie jej oraz czterech pozostałych zadań związanych ze zbiegłymi dziećmi (145-147, 149) jest wymagane do odblokowania głównej misji 41 (Proxy War Without End).
Założenia misji: Musisz odnaleźć zbiegłe dziecko i dokonać jego ekstrakcji.
Dostępność: Musisz ukończyć główną misję 35 (Cursed Legacy) oraz poboczną misję 146 (Search for the Escaped Children 02).
Lokalizacja: Pałac Lamar Khaate Palace w Afganistanie.
Opis: Do pałacu Lamar Khaate Palace dobrze jest zbliżyć się z południowego-wschodu (uwaga na okoliczne pole minowe!). Przedostań się następnie na tyły pałacu i zlokalizuj schody prowadzące na wyższe piętra zrujnowanego budynku. Poszukiwane dziecko znajduje się właśnie na górnym poziomie, a konkretnie w miejscu pokazanym na powyższych obrazkach. W drodze do dziecka omijaj zniszczone fragmenty podłogi, przez które możesz przez przypadek spaść na niższe piętro. Fultonuj dziecko żeby zaliczyć misję.
Nagrody: 140000 GMP
Misja 149 - Search for the Escaped Children 05
Uwaga! Misja ta oznaczona jest w urządzeniu iDroid jako zadanie o wysokim priorytecie (Important Side-Ops). Ukończenie jej oraz czterech pozostałych zadań związanych ze zbiegłymi dziećmi (145-148) jest wymagane do odblokowania głównej misji 41 (Proxy War Without End).
Założenia misji: Musisz odnaleźć zbiegłe dziecko i dokonać jego ekstrakcji.
Dostępność: Musisz ukończyć główną misję 35 (Cursed Legacy) oraz poboczną misję 146 (Search for the Escaped Children 02).
Lokalizacja: Fort Da Smasei Laman w Afganistanie.
Opis: Do fortu Da Smasei Laman zbliż się od dowolnej strony, bo nie ma na jego terenie żadnych standardowych przeciwników. Zamiast tego będziesz miał do czynienia z marionetkami (Puppets) oddziału Skulls, czyli z oponentami przypominającymi powolne i mało rozgarnięte zombie. Kolejne marionetki najlepiej jest zabijać, czy to polegając na karabinie szturmowym czy na granatach. Poszukiwane dziecko znajduje się na górnym poziomie ruin w ich północno-wschodniej części - miejsce to pokazane zostało na powyższych obrazkach. Po tym jak zbliżysz się do dziecka zaprzestań używania materiałów wybuchowych i innych bardziej agresywnych metod walki żeby je przez przypadek nie zabić. Podnieś dziecko, wynieś je z ruin i odeślij do bazy (fultonowania możesz też dokonać od razu jeśli odblokowałeś już ulepszenie Wormhole - tunel czasoprzestrzenny).
Nagrody: 140000 GMP
Misja 150 - Secure Quiet
Uwaga! Misja ta oznaczona jest w urządzeniu iDroid jako zadanie o wysokim priorytecie (Important Side-Ops). Musisz do niej przystąpić żeby docelowo odblokować główne zadanie 45 (A Quiet Exit).
Założenia misji: Musisz odnaleźć Quiet.
Lokalizacja: Okolice posterunku 04 w Afryce.
Odblokowanie pobocznej misji 150 nie jest łatwą sprawą. Musisz sprostać wielu wymaganiom i większość z nich dotyczy postaci Quiet. Pierwszym i najbardziej oczywistym wymaganiem jest to żeby mieć Quiet jako pomocnika. Gwoli przypomnienia, w celu "zrekrutowania" Quiet musisz pod koniec jedenastej głównej misji (Cloaked in Silence) pojmać ją żywcem, a następnie zaczekać na odblokowanie pobocznej misji 111 (Visit Quiet) i odwiedzić ją na platformie medycznej Bazy Matki.
Kolejne ważne wymaganie dotyczy poprawienia relacji (bond) z Quiet do maksymalnego poziomu i najłatwiej możesz tego dokonać zabierając ją na kolejne misje i aktywnie współpracując z nią w ich zaliczaniu. Aktualny poziom relacji możesz sprawdzić po zakończonej misji lub w trakcie przygotowań przed wylotem na misję. Zaznaczony na powyższym obrazku pasek musi zapełnić się, a więc osiągnąć maksymalną wartość stu punktów.
Uwaga - Pasek relacji nie pozostaje na maksymalnym poziomie na stałe. Może on spaść jeśli np. doprowadziłeś do odniesienia przez Quiet poważnych obrażeń w trakcie misji. Relacje na szczęście można łatwo i szybko poprawić.
Kolejnym wymaganiem do odblokowania misji 150 jest zadbanie o to żeby w emblemacie Diamentowych Psów (Diamond Dogs) nie znajdował się motyw motyla (Butterfly). Jeżeli nie modyfikowałeś do tej pory emblematu to najprawdopodobniej nie będziesz musiał nic dodatkowego robić. W przeciwnym razie sprawdź emblemat - musisz w tym celu po uaktywnieniu urządzenia iDroid wybrać zakładkę Mother Base (Baza Matka), a następnie opcje Customize (Modyfikacje) i Emblem (Emblemat).
Następne wymaganie dotyczy konieczności wysłuchania wszystkich nagrań z kategorii Questioning Huey. Nagrania te są związane z naukowcem Emmerichem, a konkretnie z wątpliwościami odnośnie jego dobrych intencji. Kasety magnetofowe możesz odsłuchiwać z pomocą urządzenia iDroid. Musisz po jego uaktywnieniu wybrać zakładkę Missions (Misje), a następnie opcję Cassette Tapes (Kasety magnetofnowe). Kategorie kaset do wysłuchania zaznaczone zostały na powyższym obrazku. Miejsca ich pozyskiwania to:
- Questioning Huey 1 - Musisz ukończyć główną misję 12 (Hellbound).
- Questioning Huey 2 - Musisz ukończyć główną misję 13 (Pitch Dark).
- Questioning Huey 3 - Musisz ukończyć poboczną misję 143 (Extract the AI Pod).
- Questioning Huey 4 - Musisz ukończyć poboczne misje 145-149 (Search for the Escaped Children 01-05).
- Questioning Huey 5 - Musisz ukończyć główną misję 43 (Shining Lights, Even in Death).
- Questioning Huey 6 - Musisz wysłuchać nagrania "Reasons for Facilitating the Wolbachia Mutation 2" z grupy Questioning Huey 5 w momencie gdy pies (D-Dog) jest wybrany na aktywnego pomocnika (Buddy).
Ostatnim wymaganiem do odblokowania misji 150 jest doprowadzenie do wyświetlenia scenki przerywnikowej obrazującej wygnanie Emmericha z Bazy Matki. Po tym jak spełnisz wszystkie wcześniej wymienione wymagania zajmuj się zaliczaniem głównych lub pobocznych misji aż zostaniesz wezwany przez Millera do Bazy Matki.
Tuż po tym jak filmik przerywnikowy dotyczący Emmericha dobiegnie końca dowiesz się od Millera o zniknięciu Quiet. Misja 150 powinna się nareszcie pojawić na liście pobocznych zadań (Side-Ops).
Uwaga - Zanim wyruszysz na poszukiwania Quiet poczyń odpowiednie przygotowania, bo tuż po zaliczeniu misji 150 rozpocznie się główne zadanie 45. Wyposaż mianowicie Big Bossa w najlepszy dostępny pancerz bojowy oraz w wyrzutnię rakiet (najlepiej żeby był to model z samonaprowadzalnymi pociskami). Więcej informacji na ten temat odnajdziesz w poradniku z opisem przejścia głównych zadań (omówienie misji 45).
Już po rozpoczęciu misji 150 wyrusz w stronę posterunku numer 4 znajdującego się w Afryce. Okolica ta jest okupowana przez siły wroga i najbardziej musisz uważać na wrogiego snajpera, który ukrywa się w południowej części wioski. Zlokalizuj snajpera z pomocą lornetki lub polegając na wskazaniach D-Doga, po czym zajdź go od flanki lub od tyłu i po cichu wyeliminuj.
Trochę problemów może ci sprawić zrozumienie założeń tej pobocznej misji, bo na Twojej mapie nie pojawi się żadna orientacyjna lokalizacja Quiet. Docelowo musisz przedostać się do pokazanego na powyższych obrazkach budynku, który znajduje się tuż obok wieży obserwacyjnej (odpowiednio wcześniej zneutralizuj rozstawionych w pobliżu wrogów). Po wejściu do budynku wysłuchaj krótkiego komentarza Millera i podejdź do stołu z dokumentami, które musisz dokładniej zbadać. Wykonanie tej czynności doprowadzi do automatycznego rozpoczęcia głównej misji 45 - A Quiet Exit.
Nagrody: 140000 GMP