Unikalni przeciwnicy | Bezpośrednie konfrontacje z oddziałami wroga poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Unikalni przeciwnicy
Unikalnych przeciwników w grze Metal Gear Solid V można podzielić na kilka różnych kategorii i poniżej znalazło się omówienie czterech najważniejszych. W zestawieniu tym nie zostały uwzględnione wrogie pojazdy, które dokładniej przedstawiliśmy na następnej stronie tego rozdziału.
Snajperzy w MGS V są równie irytujący jak w niemal każdej innej grze akcji. Dysponują oni przeważnie bardzo dużym polem widzenia i rażenia oraz z racji zajmowanej przez nich pozycji czy założonego stroju trudno jest ich szybko zlokalizować. Przed potencjalnymi atakami z zaskoczenia w wykonaniu snajperów możesz zabezpieczać się dzięki dobremu rekonesansowi. Jeżeli nie zdołasz na czas wykryć snajpera to postaraj się położyć szybko na ziemi lub schować za najbliższą przeszkodą i dopiero wtedy zacznij planować kolejne kroki. Snajperów najłatwiej można eliminować dzięki korzystaniu z karabinów z lunetą czy zachodząc ich od flanki lub od tyłu (jeśli nie wykryli jeszcze Big Bossa). Najbardziej ekstremalnym rozwiązaniem jest wezwanie nalotu na pozycję snajpera, ale z takiej metody korzystaj tylko wtedy gdy okupuje on bardzo trudno dostępne miejsce i utrudnia ci zaliczenie misji.
Z dowódcami wrogich oddziałów oraz pojedynczymi oficerami ma się do czynienia praktycznie od samego początku gry. Sami w sobie nie stanowią oni poważnego zagrożenia, choć o wiele szybciej mogą wezwać posiłki. Osoby te w miarę możliwości warto ogłuszać i porywać, czyli fultonować balonem do swojej Bazy Matki, bo występuje duże prawdopodobieństwo pozyskania dobrze wyszkolonego członka personelu. Miej jednak na uwadze to, że są oni przeważnie rozstawieni w trudno dostępnych miejscach (np. w samym środku dużej bazy) i niejednokrotnie dysponują obstawą.
Bossowie to unikalni przeciwnicy pojawiający się niemal wyłącznie w misjach głównego wątku fabularnego gry. Spotkania z nimi są rzadkością, ale niemal każda taka konfrontacja stanowi duże wyzwanie, bo bardzo często dysponują oni unikalnymi zdolnościami oraz osobnym (wydłużonym) paskiem zdrowia. Dokładne omówienia wszystkich konfrontacji z bossami znajdują się w opisie przejścia gry, a to dlatego, że każde takie spotkanie jest na swój sposób wyjątkowe.
Członkowie oddziału Skulls to również unikalni wrogowie. Na pierwszy rzut oka przypominają oni powolne zombiaki, ale jest to tylko złudzenie, bo od momentu wykrycia Big Bossa zyskują oni bardzo wyraźnie na zwinności i stanowią większe zagrożenie od niemal wszystkich standardowych wrogów napotykanych podczas przechodzenia gry. Jeśli tylko masz taką możliwość (i jeśli dana misja na to pozwala) to trzymaj się od nich z daleka, dzięki czemu nie odnotują oni obecności głównego bohatera i nie zaatakują go. Jeśli pomimo Twoich starań doszło do konfrontacji to masz dwa główne wyjścia - podjęcie walki lub ucieczkę. Wybór stoczenia walki jest dobrym pomysłem tylko jeżeli musisz pozostać w danym miejscu i dysponujesz odpowiednim wyposażeniem. W eliminowaniu zombiaków najlepiej sprawdzają się wyrzutnie i granatniki. Ucieczka to najlepsze rozwiązanie jeśli nie musisz pozostać w danym miejscu. Wiedz jednak, że piesza ucieczka jest skazana na niepowodzenie, bo zombiaki potrafią bardzo szybko się poruszać. Musisz w rezultacie użyć jakiegoś pojazdu lub (lepszy pomysł) skorzystać z konia.
Uwaga - Podczas spotkań z członkami oddziału Skulls cały teren walk jest spowity mgłą i oznacza to, że w danej części mapy nie możesz wzywać wsparcia ani śmigłowca służącego do eksfiltracji. Jest to dodatkowa zachęta do tego żeby starać się oddalać od tego typu wrogów zamiast przystępować do walk z nimi.