Ekstrakcja jeńcow oraz członków wrogiego patrolu | Misja 9 - Backup, Back Down poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Ekstrakcja jeńcow oraz członków wrogiego patrolu
Uwaga - Uratowanie sześciu zakładników to opcjonalny cel misji, aczkolwiek z racji na jego wysoki poziom skomplikowania zdecydowaliśmy się wydzielić go na odrębnej stronie. Ratowaniem zakładników najlepiej jest zająć się podczas powtórnego przechodzenia misji, bo powinieneś wyłącznie na nich skupić swoją uwagę (nie zapomnij tylko o zniszczeniu pierwszego pojazdu APC!). Polecamy docierać do nich w sugerowanej poniżej kolejności, dzięki czemu żaden ci nie "ucieknie" ani nie zostanie zabity.
Uwaga - W odnajdywaniu zakładników bardzo może ci pomóc pies (D-Dog), bo będą oni dzięki niemu automatycznie zaznaczani (pies musi się jedynie do nich zbliżyć), zwalniając Cię z konieczności powolnej eksploracji czy częstego używania lornetki.
Jako miejsce rozpoczęcia misji wybierz południowo-zachodnie lądowisko (to przy pałacu Lamar Khaate Palace) i tuż po znalezieniu się na ziemi rozejrzyj się wokół miejsca startu. Pierwszego jeńca powinieneś odnaleźć właśnie w tym miejscu lub ewentualnie po przejściu kilkunastu kroków na północ.
Musisz się teraz śpieszyć, bo życie drugiego więźnia znajduje się w niebezpieczeństwie. Odszukaj na północny-wschód od pałacu Lamar Khaate Palace górską ścieżkę prowadzącą na wschód, a konkretnie w stronę posterunku numer 15. Po kilku chwilach powinieneś spotkać czterech członków wrogiego patrolu - miejsce to pokazane zostało na powyższych obrazkach. Żołnierze są powiązani z ukrytym celem misji i żeby go zaliczyć musisz ich pojmać żywcem. Zacznij w rezultacie używać sprawnie pistoletu z amunicją usypiającą i staraj się celować w głowy wrogów oraz chować w trawie żeby unikać wykrycia. Po tym jak pozbawisz przytomności wszystkich przeciwników fultonuj ich wszystkich do Bazy Matki.
Pozostań na górskiej ścieżce, którą podążali opisani wyżej przeciwnicy i skieruj się dalej na wschód. Wkrótce dotrzesz do miejsca, w którym na ziemi będzie leżał drugi więzień (powyższy obrazek). Odeślij tę osobę balonem.
Teraz powinieneś zainteresować się mostem nad rzeką, który znajduje się w niewielkiej odległości na północ od posterunku numer 12. Zejdź pod most i rozejrzyj się w miejscu gdzie płynie rzeka. W pokazanym na powyższych obrazkach miejscu powinieneś zauważyć trzeciego jeńca. Może on przebywać pod mostem lub znajdować się w niewielkiej odległości na zachód od niego (w zależności jak szybko do niego dotarłeś).
Czwarty w kolejności więzień jest przetrzymywany w koszarach Wakh Sind Barracks, które doskonale znasz już z poprzednich misji. Musisz konkretnie dotrzeć do piwnicy budynku w górnej części koszar. Więzień jest w tym samym zamkniętym pomieszczeniu, w którym wcześniej ratowałeś inżyniera i pilnować go będzie 2-3 wrogów (warto ich ogłuszyć). Otwórz drzwi, podnieś jeńca i eksfiltruj go w taki sam sposób jak wspomnianego inżyniera, a więc umieszczając go pod dziurą w suficie i używając opcji fultonowania.
Piąty więzień znajduje się w klatce przy pałacu Lamar Khaate Palace. Nie musisz eliminować wszystkich żołnierzy z pałacu, a jedynie ogłuszyć lub zamordować tych rozstawionych najbliżej klatki. Za takim rozwiązaniem przemawia to, że Big Boss będzie potrzebował kilku sekund na otwarcie drzwi i na wyniesienie zakładnika żeby następnie go fultonować.
Szóstego więźnia nie powinieneś zostawiać sobie na koniec, tylko zainteresować się uratowaniem go gdy tylko pojawi się taka możliwość. Nie możesz się z tym spóźnić, bo przepadnie szansa na udany ratunek. Wyczekuj momentu, w którym poinformowany zostaniesz o pojawieniu się na mapie gazika z więźniem na pokładzie - rozpocznie on swój przejazd na północ od lokacji Yakho Oboo Supply Outpost, kierując się najpierw na południe i następnie skręcając na wschód. Ustaw się w dowolnym miejscu na trasie przejazdu jeepa, rozstaw jakąś przeszkodę (np. zwykły karton) i zaczekaj aż pojazd zatrzyma się przy niej. Użyj dowolnej broni żeby ogłuszyć lub zabić załogę pojazdu. Możesz teraz wyciągnąć zakładnika z auta i użyć na nim urządzenia do fultonowania albo poderwać w powietrze cały pojazd (jest to możliwe jeśli posiadasz ulepszenie CARGO 2).