Obrona przed atakami sowieckiego zmechanizowanego oddziału | Misja 45 - A Quiet Exit poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Obrona przed atakami sowieckiego zmechanizowanego oddziału
Po odzyskaniu kontroli nad głównym bohaterem wyrzuć wyrzutnię GROM-11, którą podarowała mu Quiet, bo dysponujesz już zapewne znacznie lepszym modelem, który zabrałeś na tę misję. Plan działania jest prosty - musicie bronić się w pobliżu pałacu Lamar Khaate Palace przed atakami wrogiej piechoty oraz maszyn wojskowych. Tych drugich będzie w sumie piętnaście - siedem czołgów, siedem wozów APC oraz jeden śmigłowiec bojowy. Wyeliminowanie wszystkich maszyn jest drugim głównym celem misji, tak więc ewentualna ucieczka z pola bitwy jest wykluczona. Czołgi i pojazdy opancerzone będą docierały w pobliże pałacu przez całą misję, a śmigłowiec pojawi się w okolicy dopiero w końcowej fazie walk.
Podczas rozgrywania tej misji po raz pierwszy powinieneś dążyć do zaliczenia bitwy poprzez zniszczenie wszystkich wrogich maszyn. Do atakowania czołgów oraz wozów APC używaj zabranej na tę misję wyrzutni rakiet. Staraj się w pierwszej kolejności celować w te maszyny, które znalazły się bliżej pałacu lub są zdolne do skutecznego ostrzeliwania ruin. W zależności od typu posiadanej wyrzutni rakiet pojazdy opancerzone będą niszczone w wyniku 1-2 pomyślnych trafień, a do wyeliminowania każdego z czołgów będą potrzebne 2-4 udane trafienia.
Na czas przeładowywania wyrzutni rakiet staraj się nie zatrzymywać w jednym miejscu lub w ostateczności wykonuj to znajdując się za zasłoną (np. za dużymi klatkami wykorzystywanymi do przetrzymywania więźniów). W przeciwnym razie Big Boss może zostać skutecznie ostrzelany (szczególnie przez czołgi) i znaleźć się nagle na skraju śmierci. Zmierzającą w stronę pałacu piechotą nie musisz się w ogóle przejmować, bo zwykli żołnierze będą bardzo skutecznie eliminowani przez Quiet. Warto jej zresztą rozkazać na samym początku bitwy żeby zaczęła osłaniać głównego bohatera swoim ostrzałem snajperskim.
Uwaga - Na ekranie widoczny jest pasek zdrowia Quiet (został on zaznaczony na powyższym obrazku). Przez większość bitwy nie musisz się nim zbytnio przejmować. Dbaj jedynie o to żeby tuż pod pałac nie podjeżdżały wrogie maszyny i żeby nie upłynęło zbyt dużo czasu od pojawienia się w okolicy do momentu ich zniszczenia. O dobry stan zdrowia Quiet na poważnie musisz zadbać dopiero pod sam koniec misji.
Bardzo ważną rolę w opisywanej bitwie odgrywa regularne uzupełnianie zapasów, szczególnie jeśli dysponujesz wyrzutnią z bardzo ograniczoną liczbą pocisków. Nie czekaj na to aż Quiet zamówi zrzut zaopatrzenia, bo bardzo często spaźnia się ona z jego realizacją. Najlepiej jest samemu zamawiać zrzuty i to ze sporym wyprzedzeniem, np. po tym jak wyczerpiesz połowę dostępnych rakiet lub nawet od razu po zebraniu przedmiotów z poprzedniego zrzutu. Na miejsce zrzucenia zapasów wybieraj oczywiście pałac żeby nie wychodzić na otwartą przestrzeń.
Po wyeliminowaniu około połowy czołgów i pojazdów opancerzonych gra utworzy punkt kontrolny i Miller zasugeruje ponadto przez radio żeby przygotować się do kolejnych ataków. Możesz zgodnie z jego sugestią umieścić miny na obu głównych drogach prowadzących do pałacu. Pamiętaj jednak o tym żeby nie znajdować się zbyt długo w dużej odległości od pałacu, bo możesz nie zdążyć z powrotem w jego okolice przed pojawieniem się kolejnych maszyn.
W końcowej fazie bitwy na mapie pojawi się śmigłowiec bojowy, który rozpocznie przelot w stronę pałacu. Musisz błyskawicznie na to zareagować, bo maszyna ta stanowi największe zagrożenie spośród wszystkich, z którymi ma się do czynienia w tej misji. Jeśli masz wyrzutnię z samonaprowadzalnymi pociskami to zaatakuj śmigłowiec jak najwcześniej, a jeśli używasz gorszego modelu to zaczekaj aż się zbliży i zawiśnie w jednym miejscu. Pojedyncze trafienie niemal na pewno nie zniszczy śmigłowca, tak więc KONIECZNIE schowaj się za pałacem lub za inną większą przeszkodą żeby uniknąć jego potężnego ostrzału rakietowego. Oddaj jeszcze kilka kolejnych strzałów żeby zniszczyć śmigłowiec lub zmusić jego pilota do ucieczki (ten drugi wariant nie ma żadnego negatywnego rezultatu).
Pod sam koniec walk wrogowie przypuszczą ostatni atak i oznacza to konieczność przystąpienia do bardziej agresywnych działań, bo maszyny szybciej będą mogły podjechać pod pałac. Jeśli zamierzasz utrzymać pasek zdrowia Quiet na idealnym poziomie to nie możesz sobie w tym momencie pozwolić ostrożną grę. Jak najszybciej zniszcz ostatnie pojazdy, nie pozwalając im na ostrzelanie kobiety snajpera (wrogą piechotę cały czas ignoruj). Bitwę zakończy nowa scenka przerywnikowa.