Ogólne informacje na temat pomocników | Pomocnicy (Buddies) w Metal Gear Solid V poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Ogólne informacje na temat pomocników
Pomocnicy (Buddies) są bardzo ważnym elementem gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Mogą oni towarzyszyć Big Bossowi w rozgrywanych przez niego misjach pomagając mu na różne sposoby, na przykład w eksploracji mapy czy w eliminowaniu napotykanych sił wroga. W grze znajduje się jest czterech pomocników - koń (D-Horse), pies (D-Dog), Quiet (kobieta snajper) oraz maszyna krocząca (D-Walker). Warto w tym miejscu dodać, że tylko koń jest dostępny jest od samego początku kampanii. Pozostałych pomocników musisz już odblokować we własnym zakresie.
Na daną misję z głównym bohaterem może wyruszyć tylko jeden z dostępnych pomocników. Wyboru pomocnika możesz dokonać na ekranie przygotowań do misji i przy okazji dobrać mu też wyposażenie (np. zmienić kamuflaż czy wykorzystywaną broń). Decyzja o wyborze pomocnika powinna być uzależniona od specyfiki misji, którą chcesz rozegrać. Przykładowo, na misję, w której musisz dużo podróżować po mapie dobrze jest zabrać konia. Podpowiedzi na temat doboru sojuszników do poszczególnych zadań znajdziesz w naszym opisie przejścia gry. Ponadto na kolejnych stronach tego rozdziału zamieściliśmy bardziej szczegółowe informacje na temat ich specjalizacji.
Poszczególni pomocnicy różnią się między sobą nie tylko pod względem zastosowań na polu walki, ale także tego w jakim zakresie współpracuje się z nimi podczas rozgrywania misji. Przykładowo, Big Boss może dosiadać konia i maszyny kroczącej, a pies i Quiet automatycznie za nim podążają. Jedną z niewielu cech wspólnych pomocników jest to, że możesz im wydawać polecenia z rozwijanego menu. Możesz w ten sposób na przykład nakazać danemu sojusznikowi żeby zbliżył się do Big Bossa, żeby udał się w zaznaczone miejsce czy żeby zaatakował wybranego przeciwnika. Zestaw dostępnych poleceń jest zazwyczaj początkowo bardzo skromny i kolejne opcje odblokowuje się w miarę postępów w grze.
Główny bohater może utrwalać więzi (współczynnik Bond Level) z trzema ze swoich pomocników, a mianowicie z koniem, psem oraz Quiet. Dokonuje się tego przede wszystkim dzięki zabieraniu ich na misje i wykorzystywaniu ich unikalnych zdolności (temat ten dokładniej opisaliśmy na stronach poświęconych poszczególnym pomocnikom). Jest to ważna zależność gry, bo dzięki budowaniu dobrych relacji z nimi możesz przyczynić się do odblokowania ich nowych umiejętności czy nowych odmian ich wyposażenia. Gra wyświetla paski relacji z sojusznikami po każdej zakończonej misji (ekran podsumowania). Oprócz tego możesz je sprawdzić podczas wybierania pomocnika jeszcze przed rozpoczęciem danego zadania.