Odblokowanie misji 45 (A Quiet Exit) | Misja 45 - A Quiet Exit | Solucja MGS V poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Czterdziesta piąta główna misja gry Metal Gear Solid V nie odblokowuje się w automatyczny sposób dzięki zaliczeniu jednego z poprzednich zadań. Uzyskanie do niej dostępu jest dość skomplikowane i cała procedura dokładnie przedstawiona została poniżej. Z misją tą związane są ponadto dwie bardzo ważne informacje:
- Misja 45 jest ostatnią, w której pojawia się Quiet. Nie można temu w żaden sposób zapobiec, tak więc postaraj się odpowiednio wcześniej opracować ulepszenia powiązane z Quiet (na potrzeby osiągnięcia przyznawanego za określoną liczbę zakończonych projektów) czy zaliczyć misje, w których bardzo może przydać się jej wsparcie.
- Misja 45 odblokowuje się niezależnie od misji 46-50. W skrajnych okolicznościach możesz zaliczyć misje 46-50, a czterdziestą piątą mieć nadal zablokowaną czy nieukończoną.
Naturalnym krokiem do odblokowania głównej misji 45 jest uzyskanie dostępu do pobocznej misji 150 (Secure Quiet - odnalezienie Quiet po jej zniknięciu). Dzieje się tak dlatego, że tuż po zaliczeniu pobocznej misji 150 automatycznie rozpoczyna się główna misja 45 (nie będziesz się mógł nawet do niej przygotować).
Pierwszym i najbardziej oczywistym wymaganiem jest to żeby w trakcie zaliczania głównej kampanii mieć Quiet dostępną jako pomocnika. Gwoli przypomnienia, w celu "zrekrutowania" Quiet musisz pod koniec jedenastej głównej misji (Cloaked in Silence) pojmać ją żywcem, a następnie zaczekać na odblokowanie pobocznej misji 111 (Visit Quiet) i odwiedzić ją na platformie medycznej Bazy Matki.
Kolejne ważne wymaganie dotyczy poprawienia relacji (bond) z Quiet do maksymalnego poziomu i najłatwiej możesz tego dokonać zabierając ją na kolejne misje i aktywnie współpracując z nią w ich zaliczaniu. Aktualny poziom relacji możesz sprawdzić po zakończonej misji lub w trakcie przygotowań przed wylotem na misję. Zaznaczony na powyższym obrazku pasek musi zapełnić się, a więc osiągnąć maksymalną wartość stu punktów.
Uwaga - Pasek relacji nie pozostaje na maksymalnym poziomie na stałe. Może on spaść jeśli np. doprowadziłeś do odniesienia przez Quiet poważnych obrażeń w trakcie misji. Relacje na szczęście można łatwo i szybko poprawić.
Kolejnym wymaganiem jest zadbanie o to żeby w emblemacie Diamentowych Psów (Diamond Dogs) nie znajdował się motyw motyla (Butterfly). Jeżeli nie modyfikowałeś do tej pory emblematu to najprawdopodobniej nie będziesz musiał nic dodatkowego robić. W przeciwnym razie sprawdź emblemat - musisz w tym celu po uaktywnieniu urządzenia iDroid wybrać zakładkę Mother Base (Baza Matka), a następnie opcje Customize (Modyfikacje) i Emblem (Emblemat).
Następne wymaganie dotyczy konieczności wysłuchania wszystkich nagrań z kategorii Questioning Huey. Nagrania te są związane z naukowcem Emmerichem, a konkretnie z wątpliwościami odnośnie jego dobrych intencji. Kasety magnetofowe możesz odsłuchiwać z pomocą urządzenia iDroid. Musisz po jego uaktywnieniu wybrać zakładkę Missions (Misje), a następnie opcję Cassette Tapes (Kasety magnetofnowe). Kategorie kaset do wysłuchania zaznaczone zostały na powyższym obrazku. Miejsca ich pozyskiwania to:
- Questioning Huey 1 - Musisz ukończyć główną misję 12 (Hellbound).
- Questioning Huey 2 - Musisz ukończyć główną misję 13 (Pitch Dark).
- Questioning Huey 3 - Musisz ukończyć poboczną misję 143 (Extract the AI Pod).
- Questioning Huey 4 - Musisz ukończyć poboczne misje 145-149 (Search for the Escaped Children 01-05).
- Questioning Huey 5 - Musisz ukończyć główną misję 43 (Shining Lights, Even in Death).
- Questioning Huey 6 - Musisz wysłuchać nagrania "Reasons for Facilitating the Wolbachia Mutation 2" z grupy Questioning Huey 5 w momencie gdy pies (D-Dog) jest wybrany na aktywnego pomocnika (Buddy).
Ostatnim wymaganiem jest doprowadzenie do wyświetlenia scenki przerywnikowej obrazującej wygnanie Emmericha z Bazy Matki. Po tym jak spełnisz wszystkie wcześniej wymienione wymagania zajmuj się zaliczaniem głównych lub pobocznych misji aż zostaniesz wezwany przez Millera do Bazy Matki.
Tuż po tym jak filmik przerywnikowy dotyczący Emmericha dobiegnie końca dowiesz się od Millera o zniknięciu Quiet. Poboczna misja 150 powinna się w tym momencie pojawić na liście pobocznych zadań (Side-Ops) i musisz do niej przystąpić.
Uwaga - Zanim wyruszysz na poszukiwania Quiet w ramach opcjonalnej misji 150 poczyń odpowiednie przygotowania, bo tuż po jej zaliczeniu rozpocznie się główne zadanie 45. Wyposaż mianowicie Big Bossa w najlepszy dostępny pancerz bojowy oraz w wyrzutnię rakiet (najlepiej żeby był to model z samonaprowadzalnymi pociskami). Więcej informacji na ten temat odnajdziesz na kolejnej stronie poradnika, w opisie przejścia misji 45.
Już po rozpoczęciu opcjonalnej misji 150 wyrusz w stronę posterunku numer 4 znajdującego się w Afryce. Okolica ta jest okupowana przez siły wroga i najbardziej musisz uważać na wrogiego snajpera, który ukrywa się w południowej części wioski. Zlokalizuj snajpera z pomocą lornetki lub polegając na wskazaniach D-Doga, po czym zajdź go od flanki lub od tyłu i po cichu wyeliminuj.
Trochę problemów może ci sprawić zrozumienie założeń pobocznej misji 150, bo na Twojej mapie nie pojawi się żadna orientacyjna lokalizacja Quiet. Docelowo musisz przedostać się do pokazanego na powyższych obrazkach budynku, który znajduje się tuż obok wieży obserwacyjnej (odpowiednio wcześniej zneutralizuj rozstawionych w pobliżu wrogów). Po wejściu do budynku wysłuchaj krótkiego komentarza Millera i podejdź do stołu z dokumentami, które musisz dokładniej zbadać. Wykonanie tej czynności doprowadzi do automatycznego rozpoczęcia głównej misji 45 - A Quiet Exit. Opis przejścia tej misji jest na kolejnej stronie tego poradnika.