Pozostałe opcjonalne cele w misji Pitch Dark | Misja 13 - Pitch Dark poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Pozostałe opcjonalne cele w misji Pitch Dark
Ekstrakcja nieletnich bojowników z wioski Masa
To zdecydowanie najtrudniejszy do wykonania opcjonalny cel misji. Wymaga on i bezbłędnego działania i najlepiej jest się nim zająć podczas powtórnego zaliczania trzynastego zadania. Zacznij od dotarcia do wioski Bwala ya Masa. Zbadaj jej centralną część, a powinieneś zauważyć pokazanych na powyższym obrazku nieletnich bojowników, którzy będą poddawani szkoleniu przez co najmniej dwóch rebeliantów.
Użyj dowolnej broni z tłumikiem żeby szybko pozbyć się wspomnianych dwóch dorosłych żołnierzy. Dzieci powinny rozpocząć ucieczkę i musisz im w tym przeszkodzić zanim wyjdą poza mapę. W zależności od tego jaką broń posiadasz możesz zacząć obezwładniać nieletnich bojowników na odległość (np. snajperka z amunicją usypiającą) lub wyruszyć za nimi i oddawać strzały w ich stronę z mniejszej odległości. Po całej akcji upewnij się, że udało ci się pozbawić przytomności wszystkich czterech małych rebeliantów. Zaznacz sobie też to miejsce na mapie żeby łatwo powrócić do niego w przyszłości.
Nie możesz niestety użyć urządzenia do fultonowania na dzieciach. Zacznij w rezultacie od zbadania pobliskiego wzgórza, na którym powinien stać zaparkowany gazik. Rozpraw się z tutejszymi przeciwnikami, ukradnij pojazd i powróć z nim do ogłuszonych dzieci. Korzystając z okazji zamów też przylot śmigłowca, na przykład do miejsca, w którym rozpocząłeś misję.
Możesz się teraz zachować na dwa sposoby. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem CARGO 2 to załaduj na pokład jeepa trójkę dzieci (to maksymalny limit pasażerów), fultonuj pojazd i dostarcz osobiście czwarte dziecko do lądowiska. Jeśli nie ulepszyłeś urządzenia do fultonowania to przetransportuj gazikiem wszystkie dzieci do miejsca wylądowania śmigłowca. Jako że musisz wykonać dwa kursy dobrze jest odpowiednio wcześniej oczyścić wioskę z sił wroga.
Ekstrakcja sępa ze spalonej wioski
Odnalezieniem rzadkiego gatunku sępa możesz zająć się już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy i nie będzie to zbyt kłopotliwe. Wybierz zachodnią drogę prowadzącą w stronę pola naftowego Mfinda Oilfeild. Niedługo przed osiągnięciem celu podróży dotrzesz do niewielkiej spalonej wioski. Użyj tu lornetki (lub pomóż sobie wskazaniami D-Doga) żeby zlokalizować pokazanego na powyższych obrazkach sępa (Vulture). Połóż się na ziemi i zakradnij się w jego pobliże, a następnie użyj na nim dowolnej broni z ładunkami usypiającymi. Na sam koniec fultonuj sępa do Bazy Matki.
Ekstrakcja czterech maszyn kroczących z okolic pola naftowego
Wrogowie korzystający z maszyn kroczących pojawią się dopiero pod koniec misji, a konkretnie po tym jak doprowadzisz do zniszczenia zbiornika na terenie pola naftowego Mfinda Oilfield. Tuż po tym jak wysadzisz zbiornik dotrzyj do drogi znajdującej się na południe od bazy i rozmieść na niej jakąś przeszkodę. Schowaj się i zaczekaj na przybycie dwóch spośród czterech maszyn kroczących (Walking Gear). Zakradnij się do nich od tyłu i użyj dowolnej broni żeby ogłuszyć lub zabić ich operatorów. Po udanej akcji fultonuj obie maszyny, przy czym będzie to oczywiście możliwe tylko jeśli dysponujesz ulepszeniem CARGO 2 (i funduszami na pokrycie kosztów fultonowania).
Na poszukiwania dwóch pozostałych maszyn wyrusz w stronę ścieżki znajdującej się na wschód od pola naftowego (tej biegnącej w stronę posterunku 01). Tutejszym maszynom kroczącym będą towarzyszyli zwykli żołnierze, których możesz spróbować odciągnąć od celów misji lub zneutralizować niejako przy okazji. Niezależnie jak się zachowasz nie stosuj ciężkiego uzbrojenia żeby przez przypadek nie zniszczyć przedwcześnie maszyn kroczących.