Walka poradnik Mass Effect - PC
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Walka
W trakcie walki pamiętajcie o tym, że towarzysze Sheparda nie należą do najbystrzejszych. Warto więc kontrolować ich działania, wskazując poszczególne cele do ataku, nakazując ukrycie, czy też polecając udać się w konkretne miejsce. Szczególnie przydatne jest polecenie ukrycia, które sprawia, że kontrolowani przez SI bohaterowie szukają najbliższej przeszkody, chowają się za nią i stamtąd ostrzeliwują wrogów.
Jeżeli gramy adeptem, unikajmy wysuwania się na czoło oddziału. Nasza postać najlepiej spełnia swoją funkcję zostając z tyłu i stamtąd atakując przeciwników mocami biotyki (szczególnie potężna jest osobliwość, umiejętność, która przy odpowiednim stopniu zaawansowania pozwala rozprawić się nawet z większą liczbą wrogów). Możemy więc śmiało wysyłać naszych towarzyszy przodem. Z tego samego powodu jeżeli w drużynie mamy adepta, nie powinniśmy wysyłać ludzi na przód. Niestety nie da się wydawać komend indywidualnie, więc adept będzie wybiegał razem z drugim członkiem drużyny. To zaś sprawi, że będzie bardzo narażony na ataki przeciwników. Z kolei postać szkolona do walki bezpośredniej będzie marnować się, stojąc z tyłu. Dlatego też najbardziej optymalnym wydaje się stworzenie Sheparda-adepta bądź, ewentualnie, żołnierza.
Przy walkach toczonych w Mako warto pamiętać, że uzbrojenie pojazdu nie spisuje się zbyt dobrze przy małych odległościach od celu. O wiele bardziej korzystnym rozwiązaniem jest zabawa w snajpera. Wystarczy w momencie, gdy tylko dostrzeżecie przeciwnika, przełączyć się na widok z wieżyczki, nastawić zbliżenie i jednego po drugim eliminować wrogów. W przypadku większych pojazdów warto używać działka. Jest ono również przydatne do pozbywania się osłon, za którymi mają zwyczaj chować się wrogowie. Kiedy natraficie na pancerniki i kolosy, pamiętajcie, że wystrzeliwane przez nie pociski można łatwo ominąć po prostu nad nimi przeskakując.