[Niezbadany świat] Pogranicze Keplera poradnik Mass Effect - PC
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Pogranicze Keplera
13.10.1. System Hershela
System ten odblokowuje się po otrzymaniu misji 3.19. Doktor Michel .
Planeta | Zdatna do lądowania | Zdatna do badania | Znaleziska |
MSV Fedele (ukryty) | Tak | Nie | - |
Skalista asteroida (ukryta) | Nie | Tak | Metale ciężkie |
Clobaka | Nie | Nie | - |
Clugon | Nie | Nie | - |
Matol | Nie | Nie | - |
Tungen | Nie | Nie | - |
13.10.1.1. MSV Fedele - Garrus: Dr Saleon
Jeżeli wykorzystamy wszystkie okazje, by porozmawiać z Garrusem na pokładzie Normandii, po ukończeniu misji na dwóch spośród trzech powiązanych z głównym wątkiem fabularnym planetach (5. Therum, 6. Feros, 7. Noverii ), turianin opowie nam historię okrutnego naukowca, który umknął wymiarowi sprawiedliwości. Jeżeli zgodzimy się pomóc naszemu sojusznikowi, poda nam koordynaty frachtowca MSV Fedele, na którym powinniśmy zastać doktora.
Pokład wypełniony jest zombie, więc należy trzymać się na dystans (przydatna jest biotyka oraz granaty). Po skończonej walce wchodzimy do pomieszczenia znajdującego się na południowym wschodzie statku. Tam zastaniemy poszukiwanego przez Garrusa lekarza.
Niezależnie od tego, jak potoczy się nasza rozmowa, wynik jest ten sam - walka. Saleon nie stanowi dla nas żadnego zagrożenia i bardzo szybko padnie martwy. Pozostanie nam jeszcze krótka zamiana słów z Garrusem i powrót na Normandię.
13.10.2. System Newton
Planeta | Zdatna do lądowania | Zdatna do badania | Znaleziska |
Ontarom | Tak | Nie | Metale ciężkie (x2), insygnia turian |
Klencory | Nie | Tak | Zapiski matki |
Juncro | Nie | Tak | Złoża gazu |
Sesmose | Nie | Nie | - |
Planeta Ontarom 1. Insygnia turian 2. Rozbita sonda 3. Podziemna stacja (Martwi naukowcy ) 4. Metale ciężkie 5. Metale ciężkie |
Martwi naukowcy
Misję otrzymamy po włamaniu się do terminala na Noverii (7.1.4 ). Po przybyciu do systemu Newtona skontaktuje się z nami admirał Hackett z informacją, że ktoś zabija naukowców pracujących nad pewnym projektem, który związany jest z historią Sheparda, o ile przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię o tym, jak to nasz bohater zasłynął jako jedyny ocalony z potwornego wydarzenia. Ostatni z naukowców ukrywa się na Ontarom.
Na miejscu odnajdujemy podziemną stację (Ontarom - 3 ). Z daleka eliminujemy jej ochronę (najemnicy), a następnie wchodzimy do środka. Tutaj również czeka nas walka z grupą nieprzyjaciół.
Po ich pokonaniu wchodzimy do pomieszczenia na zachodzie stacji. Na miejscu spotkamy żołnierza mierzącego z pistoletu do poszukiwanego przez nas naukowca.
Uwaga! Jeżeli nasz bohater był na Akuze (wspomniane tło historyczne), zostanie rozpoznany. W innym przypadku rozmowa będzie toczyła się jak z obcym. Nie ma to jednak wpływu na jej przebieg.
Najszybszym sposobem przekonania Toombsa do opuszczenia broni jest użycie umiejętności perswazji. W innym przypadku powinniśmy z opcji dialogowych wybrać "to nie jest sprawiedliwość".
Jeżeli jednak zależy nam na śmierci naukowca, możemy zachęcić Toombsa do oddania strzału, bądź też zaoferować się, że sami to zrobimy. Jeżeli Toombs zabije swego zakładnika, chwilę później pozbawi siebie życia. Jeżeli jednak my załatwimy naukowca, Toombs przeżyje.