[3. Cytadela] Zadania cz.3 poradnik Mass Effect - PC
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
3.14. Dane dla Shellsa
Podczas ponownej wizyty we Fluksie (po ukończeniu 3.11. Siostra Rity ) będziemy świadkami sceny, w której ochroniarze wyrzucają z klubu Schellsa. Kiedy z nim porozmawiamy (C4-3 ), dowiemy się, że pracuje nad systemem, który pozwoli wygrywać w kwazara. Potrzebuje jednak jeszcze pięciu zapisanych zwycięskich sesji z automatem, by móc go opracować. Prosi nas o pomoc. Kiedy się zgodzimy, otrzymamy urządzenie. Wraz z nim udajemy się na piętro kasyna (C4-1 ) i gramy na automatach, uważając na to, by właściciel nas nie złapał (po prostu nie należy przesadzić z liczbą wygranych - po siódmej zostaniemy przyłapani). Po pięciokrotnym wybraniu pieniędzy wychodzimy na zewnątrz i oddajemy urządzenie Schellsowi. Takie rozwiązanie sprawy przyniesie nam kilka punktów renegata. Jeżeli wolimy grać jako idealista, powinniśmy po wzięciu urządzenia i wejściu na piętro Fluksu (C4-1 ), porozmawiać z właścicielem i przekazać mu aparat.
3.15. Lęki Jahleeda
W poczekalni biur SOC-u (C3-2 ) usłyszymy pewną ciekawą rozmowę. Po jej zakończeniu możemy podejść do Jahleeda, by dowiedzieć się szczegółów. Dzięki temu otrzymamy kolejne zadanie. Tym razem musimy przekonać się, czy rzeczywiście Chorban czyha na jego życie. W tym celu musimy z nim porozmawiać. Znajdziemy go na dolnym rynku (C6-3 ).
Jak się okaże, to ten sam obcy, który zlecił nam skanowanie opiekunów. Jeżeli wcześniej podjęliśmy się zadania 3.7. Przeskanuj opiekunów , od niego dowiemy się, że Jahleed jest potrzebny do przeanalizowania danych, które zbierzemy. Jeżeli zdecydujemy się na pomoc, będziemy musieli wrócić do Jahleeda i mu o wszystkim opowiedzieć. Kiedy dowie się, że ma dodatkowych wspólników, postanowi nie chować już dłużej urazy do Chorbana.
Jeżeli wcześniej nie rozmawialiśmy z Chorbanem (3.7. Przeskanuj opiekunów ), musimy nastawić się na walkę. Dopiero po zabiciu jego ochroniarzy uda nam się poznać prawdę.
Uwaga! Jeżeli do tego momentu nie uporamy się z przeskanowaniem opiekunów (3.7. Przeskanuj opiekunów ), w dalszym ciągu będziemy mogli to zrobić, jednak otrzymamy za to punkty renegata. Idealiści powinni zrezygnować z zadania albo zakończyć je wcześniej.
3.16. Zaginieni badacze [niezbadany świat]
Kiedy już Rada nada nam nową funkcję (3.1. Zdemaskuj Sarena ), podczas jednej z jazd windą usłyszymy informację radiową o naukowcach zaginionych w gromadzie Hades Gamma. Sprawa wygląda podejrzanie. Warto byłoby ją sprawdzić (13.7.1.1 ).
3.17. Wrogie przejęcie [niezbadany świat]
Kiedy już otrzymamy nowe stanowisko (3.1. Zdemaskuj Sarena ), naprzeciwko wejścia do Emporium (C1-8 ) spotkamy Helenę Blake (C1-9 ). Powierzy nam misję wyeliminowania dwóch potężnych szefów światka przestępczego. Obaj przebywają w swoich dobrze chronionych siedzibach na odległych planetach (13.6.1.1, 13.7.3.1.) . Po wykończeniu bossów syndykatu pozostanie nam polecieć do kryjówki Blake (13.9.1.1 .).
Uwaga! Grając jako idealista powinniśmy odrzucić zlecenie, mówiąc, że go nie wykonamy. Blake i tak poda nam koordynaty, a my zdobędziemy nieco punktów moralności.
3.18. Wieszcz z Prezydium
W Prezydium, w pobliżu wejścia do Okręgów, spierają się ze sobą oficer SOC i obcy (C1-10 ). Kiedy porozmawiamy z nimi, dowiemy się, że obcy jest pastorem, który próbuje publicznie szerzyć swoją wiarę bez odpowiedniego zezwolenia. Nasze zadanie jest proste: musimy namówić pastora lub oficera do tego, by zaprzestali sporu. Przydatna będzie umiejętność urok/zastraszanie.
3.19. Doktor Michel
Kiedy już uratujemy Tali (3.1. Zdemaskuj Sarena ) i ponownie wybierzemy się do Kliniki medycznej (C7-1 ), zastaniemy dr Michel podczas niezbyt przyjemnej rozmowy. Jeżeli wypytamy lekarkę o szczegóły, powie nam, że jest szantażowana. Po tym, kiedy zaofiarujemy się pomóc, dowiemy się, że powinniśmy iść na dolny Rynek i porozmawiać z kupcem imieniem Morlan (C6-S ).
Kiedy tam się udamy i powiemy, że przychodzimy w sprawie dr Michel, pojawi się wynajęty kroganin. W trakcie rozmowy możemy posłużyć się naszym darem przekonywania (urok/zastraszanie), by odwieść go od zamiaru nękania lekarki. Innym rozwiązaniem jest walka, w ten sposób jednak nie uzyskamy żadnych punktów idealisty/renegata.
Po załatwieniu sprawy wracamy do dr Michel (C7-1 ) i mówimy jej, że już nie musi się martwić.
Możemy również wypytać ją o Banesa, o którym wspomniał kroganin. Lekarka powie, że mężczyzna podjął się ostatnio jakiegoś zlecenia wojskowego. Dalszych informacji może udzielić nam kapitan Anderson (po tym, kiedy otrzymamy już dowództwo nad Normandią, znajdziemy go w Dokach). Ten jednak odeśle nas do admirała Kahoku (C2-4 ). W efekcie otrzymamy kolejne zadanie (3.20. Zaginieni marines ). Jeżeli nie jesteście zainteresowani historią Banesa, możecie od razu iść do Kahoku. Efekt będzie ten sam.
3.20. Zaginieni Marines [niezbadany świat]
Kiedy już Rada zatrudni nas na nowym stanowisku, w Wieży natkniemy się na admirała Kahoku (C2-4 ). Dowiemy się od niego, że niepokoi się brakiem kontaktu z pewną grupą zwiadowczą. Jeżeli zgodzimy się mu pomóc, dowiemy się, że powinniśmy szukać ich w systemie Sparta, w gromadzie Artemis Tau (13.3.4.1. ).
Po wykonaniu zadania wracamy do Cytadeli, by poinformować admirała o losie jego żołnierzy.
Uwaga! Wykonanie tej misji umożliwi podjęcie się zadania Cerberus (13.16.3.1. ).
3.21. Korsarze [niezbadany świat]
Kiedy już Rada zatrudni nas na nowym stanowisku (3.1. Zdemaskuj Sarena ), w Wieży spotkamy mężczyznę imieniem Garoth (C2-3 ). Początkowo nie będzie miał nam za wiele do powiedzenia, ale kiedy zaczniemy drążyć temat, dowiemy się, że jego brat lecący na statku Majesty zaginął gdzieś na Xawin, w systemie Strenuus, mgławicy Końskiego Łba. Obiecujemy, że dowiemy się, co stało się z jego bratem (13.9.3.1 ).
Po powrocie z planety Xawin udajemy się do Garotha i informujemy go o losie brata.
3.22. Zakładnik [niezbadany świat]
Po tym, kiedy przekonamy Radę o winie Sarena (3.1. Zdemaskuj Sarena ), podczas którejś z jazd windą w Cytadeli będziemy mieli możliwość posłuchać wiadomości na temat porwania przewodniczącego Parlamentarnej Podkomisji ds. Studiów nad Nadludźmi. Zakładnik przetrzymywany jest w porzuconym frachtowcu w systemie Farinata, w gromadzie Hades Gamma (13.7.4.1 ).