Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect - PC - poradnik do gry

Mass Effect - PC - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Bohater poradnik Mass Effect - PC

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Bohater

Nie będę sugerował gry konkretną klasą postaci, ponieważ i tak przez większość czasu podróżuje się w drużynie, więc to, czego nasz bohater nie potrafi, będzie można uzupełnić talentami towarzyszy. Najlepiej wybrać którąś z klas podstawowych, wyspecjalizowanych w konkretnej grupie umiejętności: żołnierza, adepta, bądź technika. Tylko oni mogą osiągnąć prawdziwe mistrzostwo w danej dziedzinie, klasy mieszane są bardziej wszechstronne, ale odbija się to na ograniczeniu rozwoju.

W trakcie przypisywania punktów na rozwój poszczególnych umiejętności warto pamiętać o skoncentrowaniu się na wybranych specjalizacjach zamiast rozdzielać punkty po równi. Dzięki temu dość szybko stworzymy silną postać. Ta sama zasada dotyczy pozostałych członków drużyny. Lepiej jest zrobić trzech specjalistów z różnych dziedzin niż trzech ogólnie rozwiniętych.

Dla lepszej orientacji w tematyce dostępnych klas postaci, poniżej zamieszczam listę umiejętności, które dostępne są dla każdej z nich.

Żołnierz

Talenty

Umiejętności

Karabiny szturmowe

Fala ognia

Szkolenie szturmowe

Przypływ adrenaliny

Pancerz bojowy

Wzmocnienie tarczy

Pierwsza pomoc

Pierwsza pomoc

Zdrowie

Niewrażliwość

Pistolety

Strzelec wyborowy

Strzelby

Rzeź

Karabiny snajperskie

Zabójstwo

Urok

Zniżka w sklepach

Zastraszanie

Zmotywowany nabywca

Szkolenie Widma

Jedność

Żołnierz

-

Żołnierz uderzeniowy (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Komandos (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Inżynier

Talenty

Umiejętności

Pancerz podstawowy

Wzmocnienie tarczy

Redukcja

Redukcja

Deszfracja

Sabotaż

Pierwsza pomoc

Pierwsza pomoc

Elektronika

Przeładowanie

Medycyna

Porażenie nerwowe

Pistolety

Strzelec wyborowy

Hakowanie

Hakowanie SI

Urok

Zniżka w sklepach

Zastraszanie

Zmotywowany nabywca

Szkolenie Widma

Jedność

Inżynier

-

Agent (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Medyk (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Adept

Talenty

Umiejętności

Bariera

Bariera

Pancerz podstawowy

Wzmocnienie tarczy

Podniesienie

Podniesienie

Pistolety

Strzelec wyborowy

Osobliwość

Osobliwość

Zastój

Zastój

Rzut

Rzut

Odkształcenie

Odkształcenie

Urok

Zniżka w sklepach

Zastraszanie

Zmotywowany nabywca

Szkolenie Widma

Jedność

Adept

-

Bastion (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Nemesis (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Szpieg

Talenty

Umiejętności

Redukcja

Redukcja

Deszyfracja

Sabotaż

Elektronika

Przeładowanie

Pierwsza pomoc

Pierwsza pomoc

Zdrowie

Niewrażliwość

Pistolety

Strzelec wyborowy

Karabiny snajperskie

Zabójstwo

Pancerz taktyczny

Wzmocnienie tarczy

Urok

Zniżka w sklepach

Zastraszanie

Zmotywowany nabywca

Szkolenie Widma

Jedność

Szpieg

-

Komandos (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Agent (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Strażnik

Talenty

Umiejętności

Bariera

Bariera

Deszyfracja

Sabotaż

Elektronika

Przeładowanie

Pierwsza pomoc

Pierwsza pomoc

Podniesienie

Podniesienie

Medycyna

Porażenie nerwowe

Zastój

Zastój

Rzut

Rzut

Urok

Zniżka w sklepach

Zastraszanie

Zmotywowany nabywca

Szkolenie Widma

Jedność

Strażnik

-

Bastion (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Medyk (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Szturmowiec

Talenty

Umiejętności

Szkolenie szturmowe

Przypływ adrenaliny

Bariera

Bariera

Podniesienie

Podniesienie

Pistolety

Strzelec wyborowy

Strzelby

Rzeź

Pancerz taktyczny

Wzmocnienie tarczy

Rzut

Rzut

Odkształcenie

Odkształcenie

Urok

Zniżka w sklepach

Zastraszanie

Zmotywowany nabywca

Szkolenie Widma

Jedność

Szturmowiec

-

Żołnierz uderzeniowy (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Nemesis (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Jeżeli zdecydujemy się na grę adeptem - klasą o bardzo dużym potencjale, warto zabierać ze sobą na misje Ashley - świetnego żołnierza i Tali - specjalistkę w sprawach techniki. Jako żołnierz powinniście współpracować z Tali oraz Liarą - biotyczką. Z kolei jako technik korzystajcie z pomocy Ashley i Liary. W ten sposób w czasie walki będziecie mogli (bezpośrednio bądź pośrednio) posłużyć się nie tylko szerokim wachlarzem broni, lecz także skorzystać z umiejętności technicznych oraz biotyki. Dzięki temu unikniecie nieprzyjemnych niespodzianek i będziecie przygotowani praktycznie na wszystko.

Podczas eksploracji nowych miejsc warto sprawdzać wszystkie obiekty, które przykują uwagę Sheparda (zostaną zaznaczone niebieskim okręgiem). Niektóre z nich służą do odblokowania informacji w encyklopedii, co poza zdobyciem nowej wiedzy pozwala nam w łatwy sposób uzyskać nieco punktów doświadczenia. Ponadto wśród nich znajdziemy również pojemniki i schowki z różnymi przedmiotami, które mogą przydać się nam w dalszej rozgrywce.

Uwaga 1 - Poradnik do gry - Bohater - Mass Effect - PC - poradnik do gry

Uwaga 1! Po zakończeniu gry możemy przystąpić ponownie do rozgrywki, grając naszą postacią na takim poziomie doświadczenia i z takim wyposażeniem, z jakim skończyliśmy Mass Effect po raz pierwszy. Tylko w ten sposób możemy uzyskać 60 poziom doświadczenia (achievement). Nie myślmy jednak, że będzie łatwo - gra dostosowuje trudność do naszego zaawansowania, więc walki staną się naprawdę wymagające.

Uwaga 2! Alternatywnym, ale i nie mniej ciekawym pomysłem jest przechodzenie gry po raz drugi postacią stworzoną zupełnie od nowa. Twórcy wprowadzili bowiem do Mass Effect dość ciekawe rozwiązanie, polegające na tym, że po przyznaniu achievementa za wielokrotne wykorzystanie danej umiejętności bądź zabicie określonej liczby wrogów z danego rodzaju broni otrzymujemy możliwość wzbogacenia tworzonej przez nas postaci o określony talent (ten, z którym związany był achievement). W ten sposób nic nie stoi na przeszkodzie, by zagrać na przykład adeptem z umiejętnością korzystania z karabinów szturmowych.