Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mass Effect - PC - poradnik do gry

Mass Effect - PC - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

[7. Noveria] 1. Port Hanshan (Zadania cz.1) poradnik Mass Effect - PC

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

7.1.1. Jak wydostać się z portu?

Już w trakcie podchodzenia do lądowania stanie się jasne, że władze kolonii nie będą zbyt przychylnie patrzyć na nasze poczynania. Gdy tylko opuścimy Normandię (warto wziąć ze sobą Liarę) i podążymy w stronę windy (NOV1-B ), zostaniemy zatrzymani przez patrol dowodzony przez Maeko Matsuo. Dojdzie do niezbyt przyjemnego powitania (wybór odpowiedzi przysporzy nam nieco punktów idealisty/renegata). Szybko jednak nieporozumienie zostanie wyjaśnione, a my będziemy mogli przejść dalej.

Chwilę później zaczepi nas Gianna Parasini, asystentka zarządcy portu, nijakiego Anoleisa. Dowiemy się od niej co nieco na temat obecnej sytuacji na Noverii. Powie nam również o matce Benezji, która udała się do laboratorium Szczyt 15. Obecnie jednak z powodów złych warunków atmosferycznych panuje zakaz opuszczania portu. Żeby móc podążyć na spotkanie z Benezją, musimy zdobyć specjalną przepustkę. W tej sprawie powinniśmy porozmawiać z samym Anoleisem.

W tym momencie możemy wrócić do doków, by porozmawiać z Maeko Matsuo (NOV1-2 ) i zdobyć nieco punktów idealisty/renegata albo skorzystać z windy (NOV1- B ) i udać się od razu na rynek portu Hanshan - [7. Noveria] 1. Port Hanshan (Zadania cz.1) - Mass Effect - PC - poradnik do gry

W tym momencie możemy wrócić do doków, by porozmawiać z Maeko Matsuo (NOV1-2 ) i zdobyć nieco punktów idealisty/renegata albo skorzystać z windy (NOV1- B ) i udać się od razu na rynek portu Hanshan.

Na miejscu udajemy się do biura Anoleisa (NOV2-1 ), które znajduje się w południowo-wschodniej części placu. Przed samym wejściem urzęduje Gianna (NOV2-3 ). Możemy z nią porozmawiać na różne tematy, by jeszcze lepiej rozeznać się w sytuacji. Na koniec prosimy o rozmowę z Anoleisem. Po chwili będziemy mogli wejść do jego biura.

Urzędnik bynajmniej nie będzie witał nas z otwartymi ramionami. Podczas krótkiej rozmowy stanie się jasne, że naszym zadaniem będzie zdobycie przepustki we własnym zakresie, bo na Anoleisa nie ma co liczyć.

Uwaga! Od tego momentu tylko od nas będzie zależeć, w jaki sposób zdobędziemy dokument uprawniający do opuszczenia portu. Do dyspozycji mamy trzy sposoby, z czego jeden związany jest z zadaniem dodatkowym 7.1.2 , a dwa wymagają podjęcia kroków w sprawie Lorika Qui'ina (7.1.1. ). Pierwszy sposób jest najszybszy, ale przynosi też najmniej punktów idealisty/renegata. Pozostałe dwa są nieco bardziej czasochłonne, ale dzięki nim nie tylko znacząco wpłyniemy na naszą moralność, ale również zdobędziemy sporo punktów doświadczenia. Dlatego też zajmę się nimi w pierwszej kolejności, a tych, którzy pragną jak najszybciej dostać się na Szczyt 15, odsyłam do kolejnego paragrafu.

Kiedy opuścimy biuro Anoleisa, zaczepi nas Gianna. W trakcie rozmowy z nią dowiemy się, że przepustkę możemy uzyskać od Lorika Qui'ina, którego znajdziemy w portowej knajpie (NOV3-2 ). Żeby się tam dostać, korzystamy ze znajdującej się naprzeciwko wejścia do doków windy (NOV2-B ).

Przy wejściu zaczepi nas Mallena Callis (NOV3-1 ), prosząc o pomoc w wykonaniu zadania związanego ze szpiegostwem przemysłowym (7.1.3. ). Jeżeli jej odmówimy, nie będziemy mieć już więcej sposobności, by je wykonać - asari po prostu sobie pójdzie.

Nasze kroki kierujemy do stolika, przy którym zasiada Lorik (NOV3-2 ) - [7. Noveria] 1. Port Hanshan (Zadania cz.1) - Mass Effect - PC - poradnik do gry

Nasze kroki kierujemy do stolika, przy którym zasiada Lorik (NOV3-2 ). Rozmawiając z nim dowiemy się, że Anoleis bynajmniej nie zarządza portem w pełni uczciwie, a dzięki szemranym interesom ostatnio bardzo mocno się wzbogacił. Lorik znalazł dowody na korupcję zarządcy, ale ten zamknął biura firmy naszego rozmówcy - Synthetics Insights, a teraz za pomocą przekupionych strażników przeczesuje je w poszukiwaniu zdobytych przez Qui'ina danych. W zamian za zdobycie dowodów Lorik ofiaruje nam swoją przepustkę. Na zakończenie rozmowy otrzymujemy kartę, która uruchomi windę prowadzącą do biur korporacji.

Przed powrotem na główny poziom warto wejść nieco wyżej i odwiedzić pomieszczenie, w którym znajduje się konsola sterująca systemem bezpieczeństwa Synthetics Insights (NOV3-4 ). Jeżeli uda nam się do niej włamać, ułatwimy sobie infiltrację pomieszczeń firmy.

W pobliżu dojrzymy terminal (NOV3-3 ), dzięki któremu otrzymamy kolejne zadanie do wykonania (7.1.4. ).

Wracamy na Plac, a następnie wchodzimy w znajdujące się na południowym-zachodzie przejście i wsiadamy do windy (NOV2-A ) - [7. Noveria] 1. Port Hanshan (Zadania cz.1) - Mass Effect - PC - poradnik do gry

Wracamy na Plac, a następnie wchodzimy w znajdujące się na południowym-zachodzie przejście i wsiadamy do windy (NOV2-A ).

Zaraz po wyjściu natkniemy się na wynajętych przez Anoleisa strażników. Za pomocą uroku/zastraszania możemy zniechęcić ich do walki, a co za tym idzie - zdobyć punkty idealisty/renegata.

Z kolejnymi przebywającymi w biurze strażnikami nie pójdzie już tak łatwo. Będziemy musieli ich wyeliminować. Na szczęście nie będzie to zbyt trudne zadanie i dzięki połączeniu siły ognia, biotyki i techniki powinniśmy dość szybko się z nimi uporać.

Naszym celem jest biuro Lorika i znajdujący się w nim komputer (NOV4-1 ). Kopiujemy dane i wracamy. W połowie drogi (NOV4-2 ) zaczepi nas sierżant Kaira Stirling wraz z grupą strażników. Niezależnie od tego, jak będziemy rozmawiać, nasza konwersacja zawsze zakończy się walką. Najgroźniejszym przeciwnikiem będzie Kaira, więc po znalezieniu najbliższej osłony warto skoncentrować wszystkie swoje siły na niej. Kiedy już się jej pozbędziemy, pozostanie nam jedynie wyeliminować pozostałych strażników.

Uwaga - [7. Noveria] 1. Port Hanshan (Zadania cz.1) - Mass Effect - PC - poradnik do gry

Uwaga! Zanim wsiądziemy do windy (NOV4-A ), warto jeszcze rozejrzeć się po biurach. Znajdziemy w nich kilka pojemników z dość interesującym wyposażeniem. W tym celu warto również poświęcić chwilę na złamanie zamków kodowych otwierających drzwi do znajdującego się na północy pokoju.

Po wyjściu z windy dojdzie do dość niespodziewanego spotkania. Gianna zaprosi nas na drinka po czym pospiesznie się oddali. Znajdziemy ją w Mezzanine (NOV3-5 ). W trakcie rozmowy poznamy prawdziwą tożsamość asystentki Anoleisa. Następnie kobieta poprosi nas o pomoc w nakłonieniu Lorika do złożenia zeznań obciążających zarządcę portu. Możemy się nie zgodzić i po prostu wręczyć dane turianinowi (NOV3-2 ) w zamian za przepustkę. W przeciwnym wypadku mamy kolejne możliwości działania, które przysporzą nam bądź to punktów idealisty, bądź renegata.

Jeżeli chcemy dość znacznie podnieść swój wskaźnik idealizmu, zgadzamy się na propozycję Gianny. Następnie, wykorzystując urok, przekonujemy Lorika (NOV3-2 ) do złożenia zeznań. Później pozostanie nam tylko udać się do biura Gianny (NOV2- 3 ) i podzielić się dobrą wiadomością.

Z kolei grając jako renegat również przystajemy na prośbę Gianny, ale Lorika nakłaniamy poprzez zastraszenie - [7. Noveria] 1. Port Hanshan (Zadania cz.1) - Mass Effect - PC - poradnik do gry

Z kolei grając jako renegat również przystajemy na prośbę Gianny, ale Lorika nakłaniamy poprzez zastraszenie. Następnie idziemy do Anoleisa (NOV2-1 ) i informujemy go o prawdziwej roli jego asystentki. Nie dajemy mu jednak dowodów Qui'ina. Po wydarzeniach, którymi będziemy świadkami, zabieramy przepustkę z ciała zarządcy.

Niezależnie od tego, w jaki sposób zdobyliśmy przepustkę, udajemy się w stronę garażu (NOV2-5 ). Przed wejściem pokazujemy nasze upoważnienie strażniczce (NOV2-4 ).

Zanim wsiądziemy do Mako, będziemy musieli zmierzyć się z gethami, które dotarły na Noverię jako ładunek Benezji. Po walce możemy jeszcze porozmawiać z Maeko, która przybiegnie zaalarmowana hałasem, albo po prostu wsiąść do pojazdu i wyjechać z kompleksu.

1 - [7. Noveria] 1. Port Hanshan (Zadania cz.1) - Mass Effect - PC - poradnik do gry