[5. Therum - Liara T'Soni] Ruiny poradnik Mass Effect - PC
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
LEGENDA (Mapy TH3, TH4 i TH5):
1. Liara T'Soni
A. Wejście do ruin
B. Do ruin II
C. Do ruin I
D. Do ruin III
E. Do ruin II
F. Do ruin IV
LEGENDA (Mapa TH6):
1. Panel sterowania laserem górniczym
A. Do ruin IV
B. Do ruin IV (od strony wieży protean)
Po wejściu do ruin (TH3-A ) idziemy tunelem aż do końca. Rozprawiamy się z gethami (liczy się szybkość działania, ponieważ nie mamy pod ręką zbyt wielu osłon) i wsiadamy do windy (TH3-B ). Po wyjściu z windy pokonujemy latające sądy obronne (pamiętajmy, że nie działają na nie zdolności telekinezy). Następnie zjeżdżamy kolejną windą (TH4-D ) poziom niżej. Dźwig ulegnie awarii, odcinając nam drogę powrotu. Nie pozostanie więc nic innego, jak poszukać innego wyjścia. Najpierw jednak trzeba odnaleźć Liarę.
Dostrzeżemy ją uwięzioną w proteańskim polu siłowym (TH5-1 ). Żeby ją uwolnić, musimy dostać się do wyłącznika. Problem w tym, że znajduje się on za barierą. Schodzimy rampą, by rozejrzeć się po najniższym poziomie wykopalisk (TH6 ). Zanim jednak znajdziemy się na samym dole, zabijamy napotkanych przeciwników. Grupa będzie dość liczna, jednak uporanie się z nią nie powinno stanowić większego problemu.
Na dole możemy pozbierać przedmioty z pojemników. Następne uruchamiamy panel sterowania laserem górniczym (TH6-1 ). Naszym zadaniem jest złamanie sekwencji uruchamiającej. Jeżeli wciśniemy odpowiedni przycisk, tło rozbłyskuje na zielono, jeżeli zły - na czerwono. Metodą prób i błędów odkryjemy właściwą kombinację.
Przechodzimy przez utworzoną dziurę, upewniamy się, czy mamy dobrze uzbrojony oddział i wjeżdżamy windą na wyższy poziom. Uwalniamy Liarę. Po krótkiej rozmowie, okaże się, że trzeba szybko opuścić teren wykopalisk. W tym celu będziemy musieli posłużyć się znajdującą się w wieży windą. Na górze czekać na nas będzie komitet powitalny z wytrzymałym krogańskim dowódcą na czele.
Niezależnie od tego, w jaki sposób poprowadzimy dyskusję, zawsze dojdzie do walki. W jej trakcie musimy pamiętać, by nie dopuścić do bezpośredniego kontaktu z kroganinem - jest śmiertelnie niebezpieczny w zwarciu. Zamiast tego poszukajmy najbliższej osłony, wyeliminujmy towarzyszących mu gethów, a dopiero wtedy, kiedy w miarę oczyścimy teren, zajmijmy się najtrudniejszym przeciwnikiem. Uważajmy przy tym, by nie oberwać atakiem biotycznym, który wywraca nas na ziemię. Do walki z kroganinem warto wykorzystać wszelkie możliwe umiejętności drużyny. Zawsze możemy też nakazać naszym podkomendnym zbliżyć się do przeciwnika. Skoncentruje się wówczas na nich, a my będziemy mieć szansę spokojnie przeprowadzić atak.
Chwilę później będziemy już bezpieczni na pokładzie Normandii. Po spotkaniu z załogą, podczas którego Liara podzieli się swoimi przemyśleniami na temat zagłady protean, będziemy mogli skontaktować się z radą i złożyć raport z przebiegu misji. Później nie pozostanie nam nic innego, jak porozmawiać z drużyną, zrobić zakupy w pokładowym sklepie i wybrać kolejny cel.