[7. Noveria] 4. Stacja Szczelinowa i underlaby (Zadania cz.1) poradnik Mass Effect - PC
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
7.4.1. Na spotkanie z Benezją
Po wyjściu z wagonika kierujemy się na północ, aż dojdziemy do dwóch par drzwi. Te prowadzące na północ będą zamknięte, więc udajemy się na zachód. Chwilę później dotrzemy do kolejnych dwóch par drzwi. Wybieramy te wiodące na wyższy poziom (NOV12-D ). W ten sposób dotrzemy na główny poziom Stacji Szczelinowej.
Kiedy opuścimy windę i pójdziemy kawałek przed siebie, natkniemy się na kapitana Vantralisa (NOV13-1 ). Rozmawiamy z nim, by dowiedzieć się o stacji. Kiedy nadarzy się ku temu okazja, korzystamy z naszych umiejętności perswazji, by zdobyć informacje na temat systemów bezpieczeństwa budynku. W trakcie rozmowy oferujemy swoją pomoc. Kapitan wręczy nam wtedy kartę aktywującą windę do underlabów (NOV12-C ). Po zakończeniu konwersacji posterunek Ventralisa zostanie zaatakowany przez wrogów. Po rozprawieniu się z nimi będziemy mogli ruszać dalej.
Kierujemy się do centralnego pomieszczenia, gdzie natkniemy się na niedobitki personelu. Wśród nich spotkamy medyka, Alestię Iallis (NOV13-2 ), doktora Palona (NOV13-3 ), a także kupca, elcora Petozi (NOV13-S ). Warto porozmawiać z wszystkimi, by rozeznać się w sytuacji.
Z rozmowy z Palonem (NOV13-3 ) dowiemy się, że dalszych informacji będą mogli udzielić nam doktor Cohen oraz Han Olar, który jako jedyny przeżył nieszczęśliwy wypadek w laboratorium.
Uwaga 1! Dobrym pomysłem jest odwiedzenie pobliskich baraków strażników (NOV13-5 ). Znajdziemy tam nieco ciekawego wyposażenia.
Uwaga 2! Możemy pominąć działania opisane w dalszej części tego paragrafu i włamać się do znajdujących się na północnym-zachodzie głównego pomieszczenia drzwi. Prowadzą do zastrzeżonej części kompleksu (NOV13-4 ), z której windą (NOV13-C ) możemy dotrzeć w pobliże Benezji. Wkroczenie na ten teren jest równoznaczne ze sprzeciwieniem się Ventralisowi. Przyjdzie więc nam walczyć ze znajdującymi się w środku strażnikami. To rozwiązanie nie przysporzy nam tylu punktów doświadczenia, co spełnienie prośby doktora Cohena. Nie jest również wskazane dla graczy pragnących podążać drogą idealisty. Ci, którzy zdecydują się jednak na ten sposób dotarcia na miejsce konfrontacji, powinni po wyjściu z windy udać się na południe w kierunku laboratorium, w którym przebywa Benezja (ciąg dalszy w 7.4.2. Matka Benezja ).
Kierujemy się do gabinetu medycznego (NOV13-D ), gdzie rozmawiamy z doktorem Cohenem. Korzystamy z uroku/zastraszania, by dowiedzieć się prawdy o wypadku w laboratorium. Jak się okaże, niezbędne jest stworzenie lekarstwa, które uratowałoby zatrutych naukowców. Niestety laboratorium ze sprzętem i notatkami doktora zostało objęte kwarantanną i Ventralis nie chce tam nikogo wpuścić. Być może uda nam się go przekonać?
Wracamy do Ventralisa (NOV13-1 ) i namawiamy go, by pozwolił nam wejść do laboratorium. Dowódca niechętnie zgodzi się i poinformuje o tym fakcie pilnującego dostępu do objętej kwarantanną strefy strażnika.
Korzystamy z windy na zachodzie (NOV13-B ), by dotrzeć na niższy poziom. Na miejscu rozmawiamy z Hanem Olarem (NOV12-3 ), dzięki czemu poznamy prawdę na temat pochodzenia kreatur, z którymi już od jakiegoś czasu przychodzi nam walczyć - uważaną za wymarłą rasą obcych, raknii.
Podchodzimy do strażnika (NOV12-2 ) i rozmawiamy z nim. Po chwili droga do laboratorium (NOV12-1 ) stanie przed nami otworem.
Wewnątrz znajdziemy pojemniki, a także notatki dotyczące sporządzenia lekarstwa. Przygotowanie specyfiku nie jest trudne. Wystarczy wcisnąć wyświetlony na ekranie przycisk, w momencie, kiedy wyświetlony pasek znajdzie się pomiędzy dwiema kreskami. Po kolei przyjdzie nam wcisnąć: X, Y, X, A.
Po sporządzeniu lekarstwa zostaniemy zaatakowani. Szybko szukamy osłony i eliminujemy przeciwników, pamiętając, że na asari biotyka nie jest zbyt skuteczna.
Wychodzimy z laboratorium i ponownie rozmawiamy z Hanem Olarem (NOV12-3 ). Wypytujemy go o dostęp do tunelu technicznego. Jak się okaże, klucz do niego posiada doktor Cohen.
Wracamy na główny poziom i udajemy się do gabinetu medycznego (NOV13-D ). Wręczamy lekarzowi sporządzony specyfik i prosimy o dostęp do tunelu. Cohen bez większych problemów nam go umożliwi.
Udajemy się na niższy poziom (NOV13-B ) i podchodzimy do Hana Olara (NOV12-3 ). Korzystamy z klucza, by otworzyć znajdujące się na północnym-zachodzie pomieszczenia drzwi. W ten sposób dotrzemy do tuneli serwisowych.
Naszym celem jest laboratorium (NOV12-4 ). Po drodze przyjdzie nam walczyć z raknii, ale nie będzie to problem, z którym byśmy sobie nie poradzili.