Case 9 - The Golden Butterfly (2) | Główne śledztwa w LA Noire L.A. Noire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
ZADANIE: Question the Neighbor (Przepytaj sąsiadkę)
Wysłuchaj rozmowy pomiędzy detektywami, po czym skieruj się w stronę nawołującej z oddali sąsiadki państwa Mollerów #1. Kobieta opowie o zażartej kłótni z poprzedniego dnia, a także o tym, że Hugo Moller próbował spalić pewne rzeczy na zapleczu #2.
ZADANIE: Take Hugo Moller into Custody (Aresztuj Hugo Mollera)
Gra na koniec rozmowy z sąsiadką wyświetli krótką cut-scenkę ukazującą Hugo Mollera próbującego pozbyć się kolejnych rzeczy #1. Ruszaj w jego stronę #2. Gdy tylko dostatecznie się do niego zbliżysz mężczyzna rzuci się do ucieczki.
Skręć dwukrotnie w lewo #1, biegnąc następnie w linii prostej. Pościg ten może się zakończyć na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszym z nich jest doścignięcie Hugo Mollera i wciśnięcie przycisku A po ujrzeniu stosownej informacji na ekranie. Pozwoliłoby Ci to powalić go na ziemię i pierwsza okazja do wykonania tego typu czynności pojawi się już za chwilę #2.
Jeżeli nie potrafisz doścignąć Mollera lub jeżeli nie chcesz powalać go na ziemię, to musisz kontynuować pościg. Wymagane byłoby w takiej sytuacji przeskoczenie przez kilka większych przeszkód, między innymi przez murek #1. Pościg dobiegłby w takiej sytuacji końca w jednej z okolicznych alejek #2. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania Moller zostanie zatrzymany i powrócicie w okolice jego domu.
ZADANIE: Inspect the Incinerator (Zbadaj beczkę do spalania odpadów)
Podejdź do beczki #1 i dokonaj przybliżenia obrazu na znajdujących się w niej odpadach. Główny bohater automatycznie podniesie but. Zbadaj jego podeszwę i użyj gałki analogowej w celu zbliżenia kamery, odnajdując obciążające Hugo ślady krwi #2. Do notatnika dodany zostanie oczywiście nowy dowód rzeczowy (Clue - Bloody Shoes), zaś Hugo Moller odwieziony zostanie na posterunek.
Zgodnie z sugestią partnera dobrze byłoby wezwać w to miejsce funkcjonariuszy oraz osobę z opieki społecznej, która zajęłaby się córką państwa Mollerów. Możesz to uczynić sam lub zaczekać aż Twój partner skorzysta z radia. Polecam ten pierwszy wariant, gdyż i tak musisz skontaktować się z centralą. Odszukaj w tym miejscu policyjny telefon #1. W trakcie rozmowy oprócz wspomnianych wyżej kwestii poproszony zostaniesz o zjawienie się w kostnicy. Główny bohater uzyska ponadto adres szkoły Belmont #2.
ZADANIE: Return to Central Morgue (Powróć do kostnicy)
Otwórz notatnik i zaplanuj z jego pomocą podróż do lokacji [Central Morgue - 2 Macy Street] #1. Po dotarciu na miejsce wejdź do budynku i następnie skieruj się do prawego pomieszczenia #2.
Na początek czeka Cię oczywiście rozmowa z koronerem #1. Potwierdzi on zgon przez uduszenie i zaproponuje zapoznanie się z przykładowymi fragmentami sznurów. W tym celu podejdź do lewego stołu i wciśnij przycisk A #2.
Możesz teraz podnieść każdą z próbek #1 i przenieść ją pod szkło powiększające. Spróbuj następnie wychylić gałkę analogową do góry. Pozytywny rezultat uzyskasz dopiero po wybraniu trzeciej próbki (pierwszej od dołu) #2. Wysłuchaj informacji na temat popularnych zastosowań tej odmiany liny.
Udaj się teraz w prawo, a konkretnie do miejsca, w którym na stole leżą odlewy odcisków butów #1. Wybierz jedną z zachowanych próbek i najedź palcem na miejsce, w którym znajduje się informacja o rozmiarze buta #2. Wciśnij przycisk A w celu wysłuchania nowego komentarza. Zauważ też jednocześnie, że pozyskałeś uaktualniony ślad (Clue - Size eight footprints).
Zanim jeszcze stąd wyjdziesz zbadaj leżące na stole ciało #1, gdyż tylko w taki sposób "zaliczysz" tę lokację. Możesz już opuścić budynek kostnicy #2.
Skieruj się do pobliskiej budki policyjnej #1 w celu skontaktowania się z centralą. W trakcie rozmowy zostaniesz poinformowany o tym, że na parkingu przy szkole Belmont odnaleziony został pojazd należący do zamordowanej kobiety #2.
ZADANIE: Investigate Belmont High School (Wybierz się do szkoły Belmont)
Otwórz notatnik głównego bohatera i zaplanuj podróż do lokacji [Belmont High School - West Second Street] #1. Jeszcze podczas jazdy powinieneś usłyszeć komunikat przez radio dotyczący doniesienia o pojawieniu się podejrzanej osoby w okolicy szkoły #2, ale nie musisz sobie tym chwilowo zaprzątać głowy.
Po dotarciu na miejsce czekają Cię dwie rozmowy. Pierwsza z nich będzie z funkcjonariuszem, który zaprowadzi Cię do odnalezionego samochodu #1. Druga rozmowa będzie miała miejsce z lokalnym stróżem, który poskarży się na pewnego pedofila kręcącego się w okolicach szkoły. Osoba ta wkrótce wypatrzona zostanie w tle i będziesz ją musiał doścignąć #2.
ZADANIE: Apprehend Lurker (Aresztuj pedofila)
Biegnij początkowo prosto, skręcając po kilku chwilach w prawo #1. Przebiegnij następnie przez całe boisko, kierując się nieznacznie w lewo #2.
Po kilku chwilach zmuszony zostaniesz do tego żeby dwukrotnie skręcić w prawo i skorzystać ze schodów #1. Pobiegnij teraz w lewo, kierując się w stronę widocznej w oddali alejki #2.
Biegnij teraz cały czas prosto, przeskakując po drodze nad niewielkimi przeszkodami #1. Jeżeli wcześniej się zbytnio nie ociągałeś, to gdzieś w tych okolicach powinna się pojawić możliwość złapania uciekiniera. W tym celu musiałbyś oczywiście zaczekać na wyświetlenie na ekranie informacji o okazji do wciśnięcia przycisku A #2.
Jeżeli nie zdołałeś dogonić zbiega lub jeżeli nie chcesz powalać go na ziemię, to musisz kontynuować pościg #1. Zakończyłby się on po przebiegnięciu kilkudziesięciu dodatkowych metrów koniecznością stoczenia z mężczyzną walki wręcz #2. Nie zapomnij o wciśnięciu przycisku Y w celu powalenia przeciwnika i następnie przycisku A w celu dobicia go.
Niezależnie od wybranego rozwiązania problemu gra załączy scenkę z rozmowy z pedofilem, a mianowicie Eli Rooney'em #1. Żądanie pokazania zawartości kieszeni zakończy się zdobyciem złotej broszki należącej do ofiary morderstwa #2 i odblokowaniem uaktualnionego śladu (Clue - Butterfly brooch). Eli będzie się zarzekał, iż nie popełnił morderstwa, a wspomniany obiekt odnalazł na parkingu. Tak czy siak, mężczyzna zostanie aresztowany i odwieziony na posterunek.