Case 1 - Upon Reflection | Główne śledztwa w LA Noire L.A. Noire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Case 1 - Upon Reflection
ZADANIE: Investigate Crime Scene (Zbadaj miejsce zbrodni)
Twoje pierwsze zadanie polega na dotarciu do lokacji [Alleyway Crime Scene - 1517 Jesse Street]. Dokładne położenie tego miejsca możesz sprawdzić na głównej mapie (przycisk START i opcja MAP) lub podążać zgodnie z żółtą chorągiewką widoczną na mini-mapie w lewym dolnym narożniku ekranu. Jak zapewne zauważyłeś, znajduje się ono niedaleko miejsca startu. Proponuję pojechać na zachód #1 i następnie skręcić na północ #2.
Podjedź do miejsca zbrodni, a doprowadzi to do automatycznego wyświetlenia scenki przerywnikowej #1. Detektyw Floyd Rose poprosi Ciebie oraz Twojego partnera o zbadanie alejki, w której zamordowano czarnoskórego Scooter'a Peyton'a #2.
Ruszaj za swoim partnerem w stronę słabo oświetlonej alejki #1. Po drodze możesz zajmować się badaniem interaktywnych przedmiotów. Na domyślnych ustawieniach gry ich odnajdywanie jest łatwiejsze, gdyż po zbliżeniu się do każdego z nich usłyszysz krótki dźwięk, a dodatkowo zawibruje joypad. Większość odnajdywanych przedmiotów nie będzie miało żadnego wpływu na przebieg śledztwa, tak więc skupię się jedynie na omówieniu zdobywania najważniejszych obiektów. Na początek udaj się w stronę skrzyń zlokalizowanych po prawej stronie, przy których zatrzymał się wcześniej partner głównego bohatera #2.
Podejdź do lewej skrzyni #1 i wciśnij przycisk A. Po tym jak gra przybliży widok wybierz z pomocą lewej gałki analogowej leżącą na skrzyni gazetę (Newspaper) #2. Ponowne wciśnięcie przycisku A pozwoli Ci na obejrzenie filmiku przerywnikowego, związanego z artykułem widocznym na czołowej stronie.
Możesz już kontynuować eksplorację alejki. Udaj się konkretnie w stronę zakrwawionych drzwi, przy których będzie stał Twój partner #1. Wciśnij przycisk A stojąc w pobliżu drzwi, co pozwoli Ci je obejrzeć i tym samym pozyskać pierwszy ślad (Clue - Bloodstain) #2. Uwaga! Począwszy od tego miejsca bardzo wskazane jest częste korzystanie z notatnika głównego bohatera, który domyślnie wywoływany jest przyciskiem BACK. Znajdują się w nim między innymi informacje na temat osób, przedmiotów, lokacji oraz aktualnie wykonywanych zadań.
Zamknij to okno i podejdź kawałek w lewo. Ustaw się w miejscu, w którym nad sobą będziesz widział dużą okiennicę #1. Wciśnij przycisk A, a wysłuchasz komentarza na temat widocznego odbicia. Pojawi się tu sugestia, że na dachu pobliskiego budynku leży rewolwer #2.
Skieruj się śladami swojego partnera do nowej alejki. Zbliż się do pionowej rurki, przy której się zatrzymał #1, a główny bohater automatycznie powinien przystąpić do wspinaczki #2. Przedostań się w taki oto sposób na dach budynku.
Udaj się w lewo, a po kilku chwilach powinieneś dostrzec leżący na dachu rewolwer (Clue - Smith & Wesson revolver) #1. Użyj lewej gałki analogowej w celu obrócenia kamery, tak by pokazywała ona boczną część broni. Gra powinna przybliżyć w tym momencie widok #2, a Ty zdobędziesz między innymi numer seryjny rewolweru.
Wciśnij ponownie przycisk A, dzięki czemu dowiesz się, że z rewolweru wystrzelono dwa pociski #1. Możesz już odłożyć broń. Ponownie udaj się do rurki #2, tym razem dążąc do zejścia z dachu. Po znalezieniu się na dole wysłuchaj rozmowy ze swoim partnerem, który zaproponuje wybranie się z dowodem rzeczowym do okolicznego sklepu z bronią.
ZADANIE: Investigate Gun Store (Wybierz się do sklepu z bronią)
Jeżeli chcesz, możesz zgodnie z sugestią gry użyć notatnika do zaznaczenia kolejnego miejsca podróży. W tym celu musiałbyś wcisnąć przycisk BACK, otworzyć zakładkę LOCATIONS, wybrać lokację GUN STORE i na koniec zaznaczyć pole SET AS DESTINATION #1. Powróć teraz do miejsca startu, podejdź do radiowozu od strony kierowcy i wciśnij przycisk Y, tak by zasiąść za kółkiem #2.
Warto spojrzeć na mapę, a zauważysz, że tym razem czeka Cię już nieco dłuższa przejażdżka na północny-zachód, a konkretnie do lokacji [Gun Store - 367 South Central Avenue]. Proponuję pojechać na północ, skręcić na zachód po dotarciu do ulicy 6th Street #1 i następnie ponownie wybrać się na północ po dotarciu do ulicy Central Avenue #2.
Dotarcie do celu nie powinno Ci zająć dużo czasu #1. Podobnie jak wcześniej, gra automatycznie wyświetli krótki filmik. Skieruj się do drzwi wejściowych sklepu z bronią #2. Przed Tobą rozmowa z właścicielem sklepu, od którego dowiesz się, że to on sprzedał ten rewolwer i że broń wykonana została na zamówienie. Po chwili sprzedawca wyjmie spod lady księgę zamówień (Clue - Gun store ledger).
Zacznij od wciśnięcia przycisku A w celu otwarcia księgi. Musisz teraz odszukać na liście przedmiot pasujący do właściwości odnalezionego rewolweru. Odpowiedniego wpisu nie odnajdziesz na lewej stronie, tak więc przesuń kamerę na prawą stronę. Wybierz piątą pozycję od góry (powyższy screen). Dowiesz się, że właściciel rewolweru to Errol Schroeder.
ZADANIE: Investigate Schroeder's Apartment (Wybierz się do mieszkania Schroder'a)
Możesz się teraz rozejrzeć nieco po sklepie z bronią, bądź też od razu powrócić do radiowozu #1. Rozważ skorzystanie z notatnika i wybranie z niego nowo odblokowanej lokacji, czyli [Schroeder's Apartment - 203 South Glass Street] #2.
Najlepiej byłoby podjechać nieco na północ i następnie skręcić na wschód, wybierając ulicę 4th Street #1. Po dłuższej przejażdżce wiążącej się między innymi z przejechaniem przez most dotrzesz w okolice mieszkania podejrzanego. Niedaleko miejsca docelowego skręć na północ #2. Wkrótce załączy się nowy filmik obrazujący dotarcie do celu.
Skieruj się prosto i skorzystaj z głównej bramy w celu wejścia do budynku #1. Po znalezieniu się w środku zbadaj zlokalizowane po prawej stronie skrzynki pocztowe #2, a dowiesz się, że Schroeder zamieszkuje apartament numer 2.
Możesz już skierować się po schodach na piętro #1. Po znalezieniu się na górze podejdź do pierwszych drzwi po prawej stronie i wciśnij przycisk A by zapukać #2. Przed Tobą nowa scenka przerywnikowa z udziałem Errol'a Schroeder'a. Mężczyzna wpadnie w furię po tym jak zauważy zniknięcie swojego rewolweru, zaś Ty zmuszony zostaniesz do stoczenia pojedynku na pięści.
Jako że jest to pierwsza walka w grze, jej wygranie nie powinno Ci sprawić dużych problemów. Zacznij od wciśnięcia i przytrzymania lewego triggera #1. Proponuję mieć dodatkowo wciśnięty przycisk X służący za blok #2. Pozostawaj teraz w ciągłym ruchu, unikając uderzeń wyprowadzanych przez Schroeder'a.
Wyczekuj dobrych momentów do wyprowadzania ataków, do czego służy przycisk A #1. Możesz się także pokusić o nieco bardziej skomplikowane kontrataki. W tym przypadku wymagane jest wciśnięcie przyciska X w momencie wykonania przez oponenta ataku. Po pomyślnym uniku należałoby z kolei wcisnąć przycisk A w celu wyprowadzenia silniejszego uderzenia #2.
Walcz do momentu otrzymania informacji o ataku wyprowadzanym przyciskiem Y. Wciśnięcie tego przycisku powinno doprowadzić do powalenia Schroeder'a na ziemię #1. Wciśnij teraz szybko przycisk A celem zakończenia tej walki #2. Schroeder'owi założone zostaną kajdanki, zaś Ty będziesz się mógł rozejrzeć po jego mieszkaniu.
ZADANIE: Search Schroeder's Apartment (Przeszukaj mieszkanie Schroeder'a)
Jedyne miejsce, którym należy się zainteresować, to otwarta szafka, w której Schroeder szukał swojego rewolweru #1. Główny bohater powinien automatycznie wyjąć z niej notatnik Schroeder'a (Clue - Schroeder's notebook) #2. Wciśnij przycisk A w celu otwarcia notatnika.
Na pierwszych dwóch stronach notatnika nie odnajdziesz żadnych ciekawych informacji. Wciśnij przycisk A w celu przewinięcia strony. Tu uwagę głównego bohatera automatycznie zwróci nazwisko Floyd'a Rose'a #1, czyli detektywa spotkanego na miejscu zbrodni. Przed Tobą dwa kolejne filmiki #2, po zakończeniu których awansujesz do kolejnego rozdziału.