Case 13 - The Quarter Moon Murders (1) | Główne śledztwa w LA Noire L.A. Noire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Case 13 - The Quarter Moon Murders
Rozdział ten rozpocznie się w pomieszczeniu z dowodami. Od kapitana Donnelly'ego dowiesz się o otrzymaniu nowego listu oraz poematu od seryjnego mordercy #1. Główny bohater poprosi oczywiście o możliwość zbadania leżących na stole przedmiotów i na początek proponuję wybrać list #2, odblokowując tym samym nowy ślad (Clue - Black Dahlia letter).
Teraz wybierz leżącą po czerwonej stronie książkę #1. Zawiera ona poematy, których autorem jest Percy Bysshe Shelley. Wciśnij przycisk A w celu otwarcia książki i zapoznania się z zaznaczonym przez seryjnego mordercę fragmentem tekstu #2.
Na sam koniec wybierz górną kartkę #1. Na kartce zapisany będzie fragment jednego z poematów, co zostanie odnotowane w Twoim notatniku (Clue - Shelley excerpt) #2. Wysłuchaj kolejnej rozmowy z kapitanem, który będzie wyraźnie niezadowolony z tego, że w poprzednich śledztwach aresztowano najprawdopodobniej niewinne osoby. Główny bohater odkryje następnie znaczenie otrzymanego fragmentu poematu, sugerując, że dobrze byłoby zbadać okoliczny plac Pershing Square, w samym centrum którego znajduje się fontanna.
ZADANIE: Investigate Pershing Square (Zbadaj plac Pershing Square)
Opuść budynek komisariatu, wsiądź do radiowozu i użyj notatnika do zaplanowania podróży do lokacji [Pershing Square - Corner Fifth and Hill] #1. Po dotarciu na miejsce skieruj się od razu w stronę wspomnianej wcześniej fontanny #2.
Wejdź do wody i wciśnij przycisk A, dzięki czemu główny bohater powinien wspiąć się na górną część fontanny #1. Przyjrzyj się obiektom pozostawionym przy jednej ze statuł #2.
Podnieś leżący po lewej stronie list, uaktualniając poprzedni ślad (Clue - First excerpt) i odblokowując nowy trop (Clue - Second excerpt) #1. Poemat będzie zawierał kolejne wskazówki, sugerując tym samym, że seryjny morderca droczy się ze stróżami prawa, wystawiając ich zdolności śledcze na próbę. Odłóż kartkę i zainteresuj się leżącym po prawej stronie obiektem #2.
Podniesiony przedmiot okaże się być kartą ubezpieczeniową należącą do Elizabeth Short, czyli pierwszej ofiary seryjnego mordercy #1. Informacja na temat tego znaleziska znajdzie się w Twoim notatniku (Clue - Social Security card). Wysłuchaj krótkiej rozmowy ze swoim partnerem #2 i zaczekaj aż główny bohater zejdzie na dół.
ZADANIE: Decipher the second excerpt (Rozszyfruj drugi poemat)
Rozszyfrowanie fragmentu poematu polega na ustaleniu miejsca, które należy odwiedzić w następnej kolejności. W tym celu spauzuj grę i wybierz opcję MAP by wywołać mapę miasta. Miejsce, do którego musisz się teraz udać, to Hall of Records (powyższy screen). Jeżeli już wcześniej je odkryłeś, to salę odnajdziesz po ikonie budynku. W przeciwnym wypadku w tym samym miejscu będzie znajdowała się ikona pytajnika. Nie zmienia to jednak końcowego rezultatu, gdyż musisz po namierzeniu wspomnianego punktu wcisnąć przycisk A w celu zaznaczenia go jako celu podróży.
ZADANIE: Investigate the Hall of Records (Wybierz się do sali zapisów)
Dotarcie do celu nie powinno Ci sprawić większych problemów #1. Zaczekaj aż główny bohater zaparkuje radiowóz i skieruj się do głównego wejścia do budynku #2. Gra wyświetli tu ładną cut-scenkę, ukazując jednocześnie wielki żyrandol, do którego będziesz musiał się przedostać.
ZADANIE: Scale the Chandelier (Przedostań się na żyrandol)
Zacznij od odbycia krótkiej rozmowy z tutejszym strażnikiem #1, który udzieli Wam krótkiej instrukcji odnośnie sposobu dotarcia do żyrandolu. Ruszaj po schodach na górę #2.
Po znalezieniu się na górnym balkoniku skręć w prawo, a następnie w lewo, wchodząc do znajdującego się tu pomieszczenia #1. Podejdź do ściany na lewo od stołu, a główny bohater powinien automatycznie doskoczyć do drabinki #2. Przedostań się z jej pomocą na wyższy poziom.
Otwórz nowe drzwi, a powinieneś znaleźć się na wprost od żyrandola #1. Musisz teraz przejść po jednej z lin podtrzymujących żyrandol. Ruszaj prosto. W trakcie przemarszu należy umiejętnie balansować #2, wychylając gałkę analogową w przeciwnym kierunku do odchyłów ciała głównego bohatera.
Niewielkie błędy przy utrzymaniu równowagi nie skończą się na szczęście spadnięciem na dół, a jedynie chwyceniem się liny #1. Przedostań się do żyrandola i ustaw się tuż przy leżących na ziemi przedmiotach #2.
Zacznij od zbadania nowej kartki, która będzie zawierała kolejny fragment poematu #1. Obiekt ten dodany zostanie do Twojego notatnika (Clue - Third excerpt). Teraz obejrzyj prawy przedmiot. Okaże się, że jest to zegarek, który należał do jednej z ofiar mordercy, a mianowicie Deidry Moller #2. Zdobędziesz nowy dowód rzeczowy (Clue - Deidre Moller's watch).
Żyrandol wkrótce zacznie się odrywać z sufitu, tak więc będziesz musiał szybko działać żeby ujść z życiem. Zacznij wychylać gałkę na przemian na lewo i na prawo, próbując doprowadzić do rozhuśtania żyrandola #1. Zaczekaj aż zostanie on na tyle rozbujany żeby znaleźć się blisko jednego z balkoników #2 i wciśnij przycisk A. Możesz już obejrzeć nową cut-scenkę i następnie wyjść z budynku.
ZADANIE: Decipher the third excerpt (Rozszyfruj trzeci poemat)
Podobnie jak wcześniej, musisz wywołać mapę miasta. Odszukaj na niej lokację LA Public Library (powyższy screen) i wciśnij przycisk A w celu wybrania jej jako celu podróży.
ZADANIE: Investigate the Public Library (Wybierz się do biblioteki publicznej)
Dotarcie do biblioteki #1 nie będzie zbyt czasochłonne, gdyż znajduje się ona w stosunkowo niewielkiej odległości od odwiedzonego przed chwilą obiektu. Po dotarciu na miejsce gra wyświetli krótki filmik pokazujący przylegające do budynku biblioteki rusztowania #2. Jak się zapewne domyślasz, Twoim zadaniem będzie dotarcie na sam szczyt głównej wieży.