Case 17 - The Gas Man (3) | Główne śledztwa w LA Noire L.A. Noire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
ZADANIE: Interview Walter Clemens (Przesłuchaj Waltera Clemensa)
Gra ponownie da Ci swobodę w kwestii kolejności odnajdywania instalatorów, przy czym ja proponuję wybierać się do kolejnych miejsc w oparciu o listę zadań z notatnika głównego bohatera. W celu odnalezienia Clemensa zaplanuj podróż do lokacji [Clemens' Worksite - Corner Third and Catalina] #1. Dotarcie do celu nie powinno Ci zająć dużo czasu i po krótkiej szamotaninie z Walter'em Clemens'em będziesz mógł przystąpić do przesłuchania tej osoby #2.
Na początek wybierz temat Knowledge of Varley (Znajomość Varley'a) #1. Mężczyzna skłamie, że nie zna Varley'a, tak więc wciśnij przycisk X (Doubt). Dopiero po tym jak postraszysz Clemensa wizją wspierania mordercy dowiesz się nieco więcej na temat zleceń otrzymywanych przez Varley'a i jednocześnie dodasz do notatnika zeznanie przesłuchiwanego instalatora (Clue - Walter Clemens' statement). Kontynuuj rozmowę, zadając pytanie Employment with InstaHeat (Zatrudnienie w InstaHeat) #2.
Walter opowie jedynie o kontrakcie z InstaHeat, zupełnie pomijając temat licencji, tak więc wciśnij ponownie przycisk X (Doubt) #1. Główny bohater postawi mężczyźnie zarzuty w związku z jego dawnym wyrokiem o podpalenie, dzięki czemu dowiesz się, że miało to jedynie na celu zemszczenie się na jego żonie. Ostatnie pytanie dla Waltera to Knowledge of Ryan (Znajomość Ryan'a) #2.
Rozmówca tym razem bardzo wyraźnie skłamie, twierdząc, że nie zna Ryan'a. Wciśnij przycisk Y (Lie) i na potwierdzenie swoich słów wybierz broszurę Ryan'a odnalezioną w szafce Clemensa, czyli Clemens' anarchist pamphlet #1. Clemens wyjawi, że to Ryan jest odpowiedzialny za dystrybucję ulotek i że to on wyszedł z całą inicjatywą. Przesłuchanie zakończy się wypuszczeniem Clemensa #2 po tym jak detektywi dojdą do porozumienia, że to nie on jest odpowiedzialny za wywołanie pożarów.
ZADANIE: Interrogate Matthew Ryan (Przesłuchaj Matthew Ryan'a)
Kolejna osoba z listy to Matthew Ryan. Zaplanuj po powrocie do radiowozu podróż do lokacji [Ryan's Worksite - Corner First and Normandie] #1. Niestety z Matthew Ryan'em nie pójdzie Ci tak gładko jak z poprzednim instalatorem, gdyż mężczyzna wskoczy do pojazdu służbowego i przystąpi do ucieczki #2.
Gra pozwoli Ci w trakcie tego pościgu przestrzelić opony w aucie uciekiniera, ale dopóki nie wyjedziesz z placu budowy proponuję skupić się jedynie na bezbłędnej jeździe. Ruszaj w lewo #1. Mijane po drodze drewniane płotki możesz niszczyć #2, ale uważaj żeby nie uderzyć w żaden z budynków ani słupów.
Już wkrótce zmuszony zostaniesz do przejechania przez badaną wcześniej siedzibę wykonawcy projektu #1. Radzę tu zwolnić, gdyż łatwo będzie w coś uderzyć. Bądź też gotowy do wykonania ostrego skrętu w prawo #2.
Jedź teraz prosto i postaraj się osiągnąć największą możliwą prędkość, albowiem czeka Cię skok #1. Jeżeli będzie on zbyt krótki, to po wylądowaniu możesz znacząco zwolnić i mieć problemy z powrotem na właściwą trasę. Kontynuuj jazdę na wprost, skręcając w lewo dopiero w celu wykonania kolejnego skoku #2 i opuszczenia placu budowy.
Już za chwilę konieczne okaże się wykonanie skrętu w lewo #1. Jedź prosto, ale obserwuj poczynania uciekiniera, będąc gotowym do skręcenia w prawo i pojechania na przełaj #2. Niezwykle istotne będzie tu oczywiście to żeby w nic nie uderzyć.
Powinieneś znaleźć się teraz na dłuższym prostym odcinku drogi i jest to dobry moment do tego żeby zbliżyć się do auta Ryan'a #1, dzięki czemu Twój partner przystąpi do ostrzału. Zniszczenie opon doprowadzi do zatrzymania auta uciekiniera #2.
Jeżeli nie zdecydujesz się na zatrzymanie Ryan'a już teraz, to pościg i tak nie będzie trwał o wiele dłużej. Auto mężczyzny po dotarciu do dużego skrzyżowania zderzyłoby się mianowicie z nadjeżdżającym tramwajem #1. Niezależnie od obrotu wydarzeń musisz zatrzymać się przy aucie Ryan'a celem dokonania aresztowania #2. Mężczyzna zostanie odwieziony na posterunek.