Case 18 - A Walk in Elysian Fields (1) | Główne śledztwa w LA Noire L.A. Noire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Case 18 - A Walk in Elysian Fields
ZADANIE: Investigate Residential House Fire (Zbadaj pożar, który miał miejsce w dzielnicy mieszkaniowej)
Rozdział ten rozpocznie się od stosunkowo krótkiego filmowego wprowadzenia #1, na którym po raz kolejny zobaczysz najprawdopodobniej podpalacza. Już po tym jak akcja przeniesie się na komisariat detektywi poinformowani zostaną przez kapitana McKelty'ego o konieczności zbadania nowego pożaru, w którym zginęły cztery osoby. Wyjdź z budynku, udaj się do radiowozu i zaplanuj podróż do lokacji [House Fire - 650 North Hobart Boulevard] #2.
Po dotarciu na miejsce podejdź do zniszczonego domu #1. Po tym jak zostaniesz przywitany przez koronera wejdź do środka i skieruj się do prawego pomieszczenia. Gra wyświetli tu cut-scenkę, której najważniejszym punktem będzie sposób ułożenia zwęglonych ciał #2. Wysłuchaj ekspertyzy obecnego na miejscu Lynch'a, który zasugeruje, że ciała zostały przeniesione i że przyczyną pożaru była prawdopodobnie eksplozja. Po rozmowach do Twojego notatnika dodany zostanie pierwszy trop (Clue - Bodies moved).
Zaczekaj aż gra odda kontrolę nad bohaterem w Twoje ręce i przyjrzyj ciałom pozostawionym w klęczącej pozie #1 celem wysłuchania kolejnych komentarzy. Rozejrzyj się teraz po pomieszczeniu, odnajdując leżące na ziemi zdjęcie rodzinne #2. Odblokujesz tym samym nowy wpis w notatniku (Clue - Family photograph).
Wysłuchaj rozmowy między detektywami dotyczącej tożsamości podpalacza. Na sam jej koniec jedno z ciał się rozpadnie #1, co zaowocuje gwałtowną reakcją Twojego partnera i opuszczeniem przez niego zgliszcz budynku. Rozważ ponowne obejrzenie zwęglonych ciał, po czym rozejrzyj się po wszystkich pomieszczeniach spalonego domu. Postaraj się odnaleźć schody prowadzące do piwnicy #2.
Po znalezieniu się w piwnicy musisz wykonać tylko jedną czynność, a mianowicie przyjrzeć się wielkiej dziurze stanowiącej zapewne miejsce powstania eksplozji #1. Możesz już wyjść z posiadłości celem odbycia rozmowy z partnerem głównego bohatera #2. Oprócz wysłuchania wspomnień z wojska zaplanujecie kolejne kroki, związane między innymi z przepytaniem sąsiadów. Główny bohater przypomni sobie również, że nazwisko Morellich znajdowało się na liście rodzin, które wygrały wycieczkę, ale tym tematem zajmiemy się znacznie później.
Zbadaj obszar na prawo od wejścia do zniszczonego domu, odnajdując leżącą na ziemi gazetę (Newspaper) #1. Tradycyjnego dla tego typu przedmiotów warto zdecydować się na obejrzenie materiału filmowego. Kontynuuj eksplorację okolicy, odnajdując przy płocie oddzielającym posesje grzejnik InstaHeat #2.
Szczegółowe oględziny grzejnika doprowadzą do ustalenia, że jest to wadliwy model 70 i że był on serwisowany przez Reginalda Varley'a #1. Odblokujesz oczywiście nowy ślad (Clue - Water heater). Dla odmiany udaj się teraz na lewo od wejścia do zniszczonego domu, czyli w stronę sąsiedniej posesji. Wybierz fragment, który nie jest oddzielony płotem, a jedynie niewielkim murkiem #2.
Podejdź do znajdującego się po lewej stronie niewielkiego drzewa #1 i wciśnij przycisk A w celu dokładniejszego zbadania tego miejsca. Na początek zdecyduj się na podniesienie przedmiotu leżącego po lewej stronie #2.
Użyj gałki analogowej w celu dokonania przybliżenia obrazu na podniesionym obiekcie, a okaże się, że jest to jeden z wielu wypalonych papierosów #1. Możesz oczywiście liczyć na to, że zdobędziesz nowy ślad (Clue - Cigarette butts). Odłóż papieros i zbadaj odciski butów widoczne po prawej stronie #2. Także i w tym przypadku odblokujesz nowy trop (Clue - Boot prints).
ZADANIE: Interview Neighbor (Przesłuchaj sąsiada)
Możesz już podejść do stojącej niedaleko osoby #1, którą okaże się być Dudley Forman. Od mężczyzny już na samym początku rozmowy dowiesz się o tym, że państwo Morelli mieli wybrać się na wygrane w loterii wakacje #2. Zdobędziesz związany z tym faktem nowy trop (Clue - Weekend away).
Przesłuchanie rozpocznij od zadania pytania Morelli fire witness report (Zeznanie świadka pożaru) #1. Dudley nie da Ci nawet dokończyć zdania, stwierdzając, że obudziła go dopiero eksplozja. Wciśnij przycisk X (Doubt), dzięki czemu dowiesz się, że mężczyzna nie darzył sympatią swoich sąsiadów, a także, że rodzina Morellich nie chciała sprzedać swojej ziemi pod nowe osiedle. W Twoim notatniku pojawi się kolejny trop (Clue - Houses to be demolished). Kontynuuj rozmowę, zadając pytanie Suspicious activity (Podejrzana aktywność) #2. Forman stwierdzi, że nikogo nie widział, ale jeżeli wciśniesz przycisk X (Doubt) i przywołasz ślady odnalezione przy drzewie, to mężczyzna zmieni zdanie, podając ogólnikowy rysopis podejrzanej osoby kręcącej się po tej okolicy.
Kolejne pytanie z listy to Planned demolitions (Planowane wyburzenia) #1. Dudley potwierdzi, że firma Elysian Fields ma plany zagospodarowania tego terenu, ale skłamie mówiąc, że nie wie czy państwa Morelli chcieli sprzedać swój dom. Wciśnij przycisk X (Doubt) dzięki czemu dowiesz się, że pan Morelli był przeciwny sprzedaży i zburzeniu domu, gdyż sam go zbudował. Ostatnie pytanie dla Formana to Promotional travel contest (Wycieczka wygrana w konkursie) #2. Sąsiad przyzna, że państwo Morelli wygrali wycieczkę, ale doda też, że się na nią nie zdecydowali. Możesz uwierzyć mężczyźnie poprzez wciśnięcie przycisku A (Truth). Forman na koniec doda, że wycieczki były przekazywane tym osobom, które nie chciały sprzedawać swoich domów, jak również zaproponuje odnalezienie kuponu zgłoszeniowego, który sam otrzymał pocztą.
Przed Tobą rozmowa z partnerem, który w międzyczasie odnalazł figurkę origami przedstawiającą żurawia #1. Zauważ, że zdobyłeś nowy ślad (Clue - Origami crane). Wciśnij przycisk A, dzięki czemu główny bohater zdecyduje się na dokładniejsze oględziny pozyskanego przedmiotu. Pozwoli Ci to na dokonanie odkrycia, że figurka powstała z jednej z ulotek reklamowych firmy Elysian Fields Developments #2. Także i tym lista śladów ulegnie powiększeniu (Clue - Elysian Fields flyers).
Zanim opuścisz to miejsce zjawi się tu ponownie Dudley Forman #1, pokazując otrzymaną pocztą ulotkę #2. Okaże się, że jest ona identyczna do tej, której użyto do skonstruowania figurki origami.
ZADANIE: Trace Address on Elysian Fields (Zdobądź adres firmy Elysian Fields)
Budkę policyjną odnajdziesz niedaleko miejsca, w którym zaparkował karawan #1. Skontaktuj się z centralą w celu zdobycia adresu Elysian Fields Developments. Dodatkowo odbędziesz rozmowę z kapitanem McKelty'm #2, który stanowczo odradzi nękania stojącego na czele namierzonej firmy Lelanda Monroe. Detektywi zadecydują, że kolejnym krokiem w powinno być zbadanie pożaru na osiedlu Rancho Escondido.
ZADANIE: Investigate Rancho Escondido (Zbadaj pożar, który miał miejsce w lokacji Rancho Escondido)
Powróć do radiowozu i zaplanuj podróż do lokacji [Rancho Escondido - Corner Fountain and Wilton] #1. Po dotarciu do celu będziesz świadkiem przepychanek między funkcjonariuszami i wzburzonym tłumem. Zakończą się one znokautowaniem jednego z policjantów #2 i wszczęciem bójki.
ZADANIE: Disperse the Riot (Rozpędź zamieszki)
Przystąp do atakowania pierwszego mężczyzny z tłumu #1. Musisz oczywiście pamiętać o stosowaniu częstych bloków, a także o tym żeby na sam koniec pojedynku we właściwy sposób dobić swojego oponenta #2.
Pokonanie mężczyzny nie doprowadzi do zakończenia walk, gdyż automatycznie zaatakowany zostaniesz przez kolejną osobę #1. Także i tym razem Twoim zadaniem będzie wyprowadzenie dobijającego ciosu #2. Pozwoli Ci to zapanować nad sytuacją i na spokojnie przystąpić do oględzin miejsca pożaru.