Case 19 - House of Sticks (2) | Główne śledztwa w LA Noire L.A. Noire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
ZADANIE: Investigate Keystone Films (Zbadaj obszar studia filmowego Keystone Films)
Powróć do auta i zaplanuj podróż do lokacji [Keystone Film Studios - 658 North Wilton Place] #1. Po dotarciu na miejsce czeka Cię dłuższa rozmowa z tutejszym stróżem #2. Mężczyzna zdradzi przede wszystkim, że studio jest od wielu lat zamknięte, przyznając jednak o częstym pojawianiu się dostawców z firmy Elysian Fields. Stróż w zamian za przekazanie mu niewielkiej łapówki pozwoli na rozejrzenie się po obszarze dawnego studia filmowego.
Podejdź do prawej bramki #1 i zaczekaj aż Kelso przedostanie się na drugą stronę. Tu skieruj się do drewnianych belek zlokalizowanych po prawej stronie #2, a konkretnie tuż przy płocie oddzielającym teren studia od ulicy.
Dokonaj przybliżenia obrazu na oznaczeniu na jednej z drewnianych belek #1, a jasne stanie się to, że mogą one być wykorzystywane jedynie do wystroju wnętrz, a nie przy budowie domów. Informacja ta dodana zostanie do Twojego notatnika (Clue - Inferior quality lumber). Odwróć się i podejdź do kolejnej partii desek #2.
Tym razem musisz odnaleźć na jednej z belek rachunek na zamówienie dużej ich ilości przez firmę Elysian Fields #1. W ten oto sposób pozyskasz kolejny ślad (Clue - Lumber delivery receipt). Udaj się teraz w prawo, po czym skręć w lewo #2.
Po minięciu jednego z budynków studia filmowego ponownie skręć w lewo. Odszukaj tu wejście do sali projekcyjnej, oznaczonej jako Screening Room #1. Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu odszukaj kasetę filmową leżącą na jednym z niewielkich stolików #2.
Już teraz pozyskasz nowy ślad (Clue - Film canister), ale warto dodatkowo wcisnąć przycisk A żeby przekonać się, że w kasecie nie ma taśmy filmowej #1. Możesz już podejść do znajdującego się na lewo stąd projektora #2. Zaczekaj aż Jack go rozstawi.
Przed Tobą prosta zagadka polegająca na odpowiednim przygotowaniu filmu, tak by można go było później obejrzeć. Zacznij od zatrzymania ręki Jacka przy górnym pokrętle #1. Wciśnij przycisk A i następnie skorzystaj z gałki analogowej w celu wyostrzenia obrazu #2.
Teraz wybierz środkową gałkę projektora. Przekręć ją w lewo, zatrzymując ją w pozycji, w której film będzie wyświetlany z normalną szybkością #1. Na koniec skorzystaj z dolnego przełącznika (musisz wychylić gałkę analogową do góry) #2, co doprowadzi do odwrócenia kolejności odtwarzania filmu i tym samym rozpoczęcia projekcji.
Sam film nie jest szczególnie długi #1. Dowiesz się, że udziałowcami w Suburban Redevelopment Fund oprócz Lelanda Monroe są między innymi doktor Harlan Fontaine, Curtis Benson, Ray Gordon, Donald Sandler oraz szef policji Worrell. Po obejrzeniu filmu otrzymasz nowy ślad (Clue - Film) #2.
ZADANIE: Telephone Curtis Benson's Office (Zadzwoń do biura Curtisa Bensona)
Wyjdź z budynku, udaj się w prawo i po dotarciu do bramki #1 przeskocz na drugą stronę. Wejdź tu do opuszczonej budki strażniczej celem skorzystania z telefonu #2. Jack skontaktuje się ponownie ze swoim przełożonym Curtis'em Benson'em. Rozmówca nie będzie chciał potwierdzić, że jest udziałowcem funduszu, nakazując Jackowi natychmiastowe skontaktowanie się z Elsą celem nakłonienia jej do odebrania odszkodowania.
Drugim rozmówcą będzie właśnie panna Lichtmann, z którą Kelso umówi się przy barze Blue Room celem podzielenia się z nią pozyskanymi informacjami #1. Zaczekaj z wyświetlenia cut-scenki ze spotkania #2, po zakończeniu którego rozmowę z Elsą odbędzie wyraźnie zazdrosny Cole Phelps.
ZADANIE: Investigate Elysian Fields Site Two (Zbadaj drugą siedzibę Elysian Fields)
Wsiądź do samochodu i zaplanuj podróż do lokacji [Elysian Fields Site Two - Corner Wilton and Santa Monica] #1. Po dotarciu do celu okaże się, że siedziba firmy jest zamknięta. Uwagę Jacka przykuje natomiast zapalające się światło w jednym ze stawianych w tej okolicy budynków #2.
Skieruj się do budynku, w którym zapala się co chwilę światło. Po znalezieniu się w środku mógłbyś się trochę rozejrzeć, ale okazałoby się, że włącznik światła #1 i kilka innych elementów wyposażenia nie działają. Skieruj się następnie na piętro #2.
Po dotarciu na piętro skręć w prawo i wejdź do drugiego pomieszczenia po lewej stronie #1. Gra wyświetli za chwilę cut-scenkę z udziałem uzbrojonych gangsterów #2, którzy otoczą Jacka. Sterowanej postaci uda się ujść z życiem poprzez sprowokowanie bandytów do stoczenia walki wręcz.
Przystąp do atakowania jednego z napastników #1. Warto wiedzieć o tym, że cała walka jest niestety "ustawiona". Pokonanie wszystkich trzech gangsterów jest więc niemożliwe i niezależnie jak bardzo będziesz się starał Jack zostanie prędzej czy później znokautowany #2 i związany.
Przed Tobą kilka scenek przerywnikowych. Najważniejsza z nich to rozmowa telefoniczna jednego z gangsterów z Lelandem Monroe #1. Dowiesz się z niej o planach zlikwidowania Jacka Kelso oraz Elsy Lichtmann. Sterowanej postaci w trakcie jednej z kolejnych przejażdżek uda się na całe szczęście wydostać z bagażnika pojazdu #2.
ZADANIE: Get In a Vehicle (Zdobądź pojazd)
Biegnij w stronę widocznej w oddali ulicy #1, nie zatrzymując się nigdzie po drodze. Powinieneś zauważyć, iż jeden z przejeżdżających pojazdów zatrzymał się. Wykorzystaj okazję do tego żeby ukraść ten samochód #2.
ZADANIE: Escape Pursuers (Ucieknij gangsterom)
Możesz oczywiście kierować w stronę oznaczonego na mini-mapie apartamentu Elsy, ale chwilowo musisz w większym stopniu skupić się na zgubieniu aut gangsterów. W tym celu bardzo wskazane jest wybieranie bocznych uliczek i innych wąskich przejazdów #1. Możesz także wjechać na okoliczne pole budowy #2. Najważniejsze jest to żeby po drodze nie zatrzymywać się i w miarę możliwości w nic nie uderzyć. Uciekaj do momentu otrzymania uaktualnionego zadania, informującego jednocześnie o zgubieniu gangsterów.
ZADANIE: Get to Elsa's Apartment (Dotrzyj do apartamentu Elsy)
Możesz już na spokojnie zaplanować podróż do lokacji [Elsa's Apartment - 6005 West Sunset Boulevard] #1. Po drodze nie zostaniesz na szczęście przez nikogo zaatakowany. Dotarcie do apartamentu #2 doprowadzi do wyświetlenia filmiku z udziałem Cole'a i Elsy, który zakończy Twoje zmagania w tym rozdziale.