Case 17 - The Gas Man (1) | Główne śledztwa w LA Noire L.A. Noire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Case 17 - The Gas Man
ZADANIE: Investigate Steffens House Fire (Zbadaj spłonięcie domu państwa Steffens'ów)
Pomimo tego, że filmowego wprowadzenie do tego rozdziału zasugeruje, że będziesz miał z seryjnym podpalaczem #1, na zebraniu poprowadzonym przez kapitana McKelty'ego dowiesz się jedynie o dwóch pozornie nie powiązanych ze sobą pożarach domów jednorodzinnych. Kapitan przedstawi Ci także Twojego nowego partnera, którym będzie rutynowany Herschel Biggs #2.
Gra pozwoli Ci odwiedzić miejsca obu pożarów w dowolnej kolejności, ale dla zachowania pewnego porządku proponuję w pierwszej kolejności zbadać spłonięcie domu państwa Steffens'ów. Wyjdź z komisariatu, odszukaj radiowóz Biggs'a #1 i zaplanuj z pomocą notatnika podróż do lokacji [Steffens House Fire - 326 South Kenmore Avenue] #2.
Dotarcie do miejsca pożaru nie powinno Ci sprawić dużych kłopotów, tym bardziej, że dodatkową wskazówką będą unoszące się kłęby dymu #1. Na początek czeka Cię dłuższa rozmowa. Od funkcjonariusza Mike'a Branigana #2 dowiesz się mianowicie, że pożar wybuchł zeszłej nocy i że małżeństwo, które mieszkało w tym domu było w tym czasie na wakacjach wygranych w loterii. Policjant doda też, że obiekty w okolicy wyburzane są pod nowe osiedle mieszkaniowe, oraz że dom państwa Steffensów nie był ubezpieczony.
Zignoruj zgliszcza domu, bo nie odnalazłbyś tam żadnych istotnych śladów. Zamiast tego skieruj się w lewo. Musisz odnaleźć leżący na ziemi i częściowo zniszczony grzejnik firmy InstaHeat #1. Zaczekaj aż kamera dokona przybliżenia obrazu na grzejniku, a dowiesz się, że był on niedawno serwisowany przez niejakiego Matthew Ryan'a #2. Informacja ta pojawi się oczywiście w Twoim notatniku (Clue - Heater serviced by Ryan).
ZADANIE: Interview Mr Steffens (Przesłuchaj pana Steffens'a)
Najwyższa pora przesłuchać Dona Steffens'a, czyli jedną z osób, które tu mieszkały. Mężczyznę odnajdziesz na prawo od wejścia do zniszczonego domu #1. Potwierdzi on, że był w tym czasie z żoną na wakacjach, po czym przekaże w ręce detektywów bilet z biura podróży Gulliver's Travel #2. Odblokujesz w ten sposób nowy trop (Clue - Competition ticket).
W sumie będziesz musiał zadać mężczyźnie dwa pytania i zacznij od Travel competition (Podróż w ramach wygranej) #1. Mężczyzna opowie o szczegółach wycieczki, a także o tym, że list z informacją o wygranej otrzymał od funduszu Suburban Redevelopment. Zauważ, że odblokowałeś nowy wpis w notatniku (Clue - Suburban Redevelopment). Jako że mężczyzna nie ma powodu żeby kłamać wciśnij przycisk A (Truth) #2. Pan Steffens doda, że jego żona przystąpiła do konkursu poprzez wypełnienie ulotki konkursowej.
Kontynuuj rozmowę, zadając pytanie Suburban Redevelopment (Fundusz Suburban Redevelopment Fund) #1. Mężczyzna przyzna, że wraz z innymi osobami z okolicy otrzymał propozycję przekazania domu, ale skłamie odnośnie tego, że się nie targował w kwestii wysokości odszkodowania. Wciśnij w rezultacie przycisk X (Doubt) #2, dzięki czemu dowiesz się, że jego dom był ostatnim blokującym rozpoczęcie inwestycji i że liczył na uzyskanie wyższej kwoty odszkodowania.
ZADANIE: Trace Address for Suburban Redevelopment (Zdobądź adres funduszu Suburban Redevelopemnt)
Odejdź od miejsca zdarzenia i skieruj się do jednego z pobliskich skrzyżowań celem skorzystania z budki policyjnej #1. W trakcie rozmowy telefonicznej zdobędziesz adres firmy planującej zabudowę tej okolicy #2, a także poznasz jej założenia inwestycyjne i sposób finansowania. Wybraniem się do jej siedziby zajmiemy się nieco później. Na chwilę obecną Twoim priorytetem powinno być zbadanie miejsca, w którym spłonął drugi dom.
ZADANIE: Investigate Sawyer House Fire (Zbadaj spłonięcie domu państwa Sawyer'ów)
Powróć do radiowozu (powinien stać zaparkowany przed zniszczonym domem) i zaplanuj podróż do lokacji [Sawyer House Fire - 4414 Rosewood Avenue] #1. Podobnie jak wcześniej, po drodze będziesz mógł kierować się w oparciu o unoszące się kłęby dymu #2.
Po dotarciu na miejsce spotkasz się w pierwszej kolejności z kapitanem straży Lynch'em #1. Poinformuje on detektywów o tym, że mąż, żona oraz dwójka dzieci spłonęli w pożarze domu. Lynch zdradzi też wybuch grzejnika InstaHeat jako prawdopodobną przyczynę wszczęcia pożaru. Podejdź teraz do zniszczonego domu celem odbycia rozmowy z koronerem #2. Najważniejsza informacja pozyskana z tej rozmowy jest taka, że prawdopodobny czas zgonu to okolice północy.
Eksplorację miejsca pożaru warto rozpocząć od przyjrzenia się wszystkim zwęglonym ciałom leżącym na trawniku #1. Udaj się teraz na prawo od wejścia do zniszczonego domu, a konkretnie w stronę miejsca gdzie zaparkowany jest jeden z wozów strażackich #2.
Musisz odszukać leżący na chodniku niewielki obiekt #1. Użyj gałki analogowej w celu dokonania przybliżenia obrazu na tym przedmiocie, a okaże się, że jest to zawór regulacyjny pochodzący z grzejnika #2. Zdobędziesz tym samym nowy ślad (Clue - Regulator valve).
Przed Tobą nowe scenki przerywnikowe. Od jednej z sąsiadek #1 dowiesz się, że państwo Sawyer'owie również wygrali wycieczkę w biurze podróży Gulliver's Travel, ale w ostatniej chwili zrezygnowali z niej z racji na chorobę syna. W okolicy zauważony zostanie następnie mężczyzna podejrzewany o bycie seryjnym podpalaczem #2. Jak się zapewne domyślasz, będziesz go musiał doścignąć i aresztować.
Ruszaj prosto, wybierając uliczkę między budynkami #1. Skręć następnie w prawo i przygotuj się do wbiegnięcia do jednego z pobliskich budynków #2.
Po znalezieniu się w środku kieruj się prosto, dzięki czemu dotrzesz po kilku chwilach do wyjścia #1. Ponownie skręć w prawo i ruszaj prosto, przeskakując przed jeden z drewnianych płotów #2.
Ruszaj dalej, mijając po drodze jeden z domów jednorodzinnych #1. Gra powinna już gdzieś w tych okolicach pozwolić Ci na powalenie ściganego mężczyzny na ziemię. Jeżeli zdecydujesz się na taki krok, to musisz zaczekać na wyświetlenie na ekranie odpowiedniej informacji #2 i następnie wcisnąć szybko przycisk A.
Jeżeli masz zamiar kontynuować pościg z pominięciem możliwości przedwczesnego schwytania uciekiniera, to przygotuj się do przeskoczenia przez kolejny płotek #1. Główny bohater po przebiegnięciu kilkunastu metrów zostałby znokautowany, w rezultacie czego konieczne byłoby przystąpienie do pojedynku wręcz #2. Nie zapomnij oczywiście o stosowaniu bloków i wyprowadzeniu silnego ciosu na sam koniec walki.
Niezależnie od obranego sposobu działania uda Ci się pojmać podejrzanego, który przedstawi się jako Herbert Chapman #1. Mężczyzna poproszony zostanie o opróżnienie kieszeni, co doprowadzi do obciążającego go odkrycia, a mianowicie pozyskania papierosa włożonego do pudełka na zapałki #2. Chapman zostanie aresztowany, zaś Lynch poprosi Cię o odwiedzenie jego remizy w niedalekiej przyszłości.