Case 16 - Manifest Destiny (1) | Główne śledztwa w LA Noire L.A. Noire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Case 16 - Manifest Destiny
ZADANIE: Investigate the 111 Clubu (Wybierz się do Klubu 111)
Rozdział ten rozpocznie się od zebrania. Porucznik Colmyer poinformuje detektywów o strzelaninie, która miała miejsce w Klubie 111 #1. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że dwie spośród zastrzelonych osób miały przy sobie strzykawki z morfiną z nadwyżek wojskowych. Wszystko wskazuje na to, że pomimo zabezpieczenia ogromnego ładunku Finkelsteina nie odzyskano wszystkich strzykawek. Zauważ, że już na starcie zdobyłeś jeden trop (Clue - Morphine). Opuść posterunek, wsiądź do radiowozu i zaplanuj podróż do lokacji [The 111 Club - 6232 Hollywood Boulevard] #2.
Po dotarciu na miejsce #1 czeka Cię rozmowa z byłym partnerem Stefanem Bekowsky'm #2. Od detektywa dowiesz się, że zabite osoby to muzycy jazzowi Bittleston i Bowe, oraz były członek marines Eddie McGoldrick, który był właścicielem klubu. Główny bohater rozpozna ostatnie nazwisko, gdyż z McGoldrick'em służył na wojnie. Bekowsky zasugeruje ponadto, że dobrze byłoby zdobyć zeznania od obecnej na miejscu hostessy.
Zacznij od wybrania się do niewielkiego pomieszczenia zlokalizowanego na wprost od wejścia do klubu #1. Wewnątrz odnajdziesz ciało Eddie'ego McGoldrick'a #2. Warto oczywiście przystąpić do jego oględzin (głowa, ręce, kieszenie marynarki), ale nie natrafisz na żadne istotne ślady.
Pozostań w tym pomieszczeniu i obejrzyj częściowo otwarty sejf #1, wysłuchując krótkiego komentarza głównego bohatera. Możesz już wyjść z tego pomieszczenia i powrócić do głównej sali klubu #2, gdzie wcześniej rozmawiałeś z Bekowsky'm.
Tu rozpocznij od zbadania ciała jednego z muzyków jazzowych, a mianowicie Bowe'a #1. Nie musisz go dokładniej oglądać, a jedynie wysłuchać uwagi o odniesionych obrażeniach. Skieruj się do sąsiedniego pomieszczenia #2.
Tradycyjnie już w pierwszej kolejności zainteresuj się zbadaniem ciała. Będzie to drugi z muzyków jazzowych, czyli Bittleston #1. Oględziny głowy i rąk możesz pominąć. Zajrzyj natomiast do prawej kieszeni marynarki #2, w której odnajdziesz strzykawkę z morfiną. Zdobędziesz w ten sposób uaktualniony ślad (Clue - Morphine).
Kontynuuj eksplorację tego pomieszczenia, podchodząc do leżącej na ziemi walizki #1. Po jej otwarciu zignoruj możliwość obejrzenia trąbki. Wyjmij natomiast i odłóż każdy z trzech przedmiotów znajdujących się w prawej dolnej części walizki #2.
Wykonanie opisanej powyżej czynności (zbadanie trzech niewielkich obiektów) doprowadzi do wysunięcia się bocznej skrytki #1. Zacznij od zbadania lewego przedmiotu ukrytego w skrytce. Będzie to przepustka do klubu jazzowego Blue Room i znalezisko to zostanie odnotowane (Clue - Blue Room pass) #2.
Wybierz teraz dla odmiany prawy przedmiot #1, a mianowicie strzykawkę z morfiną. Po raz kolejny zaktualizowany zostanie jeden z wcześniejszych śladów (Clue - Morphine). Możesz już odejść od walizki i udać się do niewielkiego pomieszczenia, do którego wejście zlokalizowane jest na lewo od ciała zamordowanego muzyka #2.
Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu zacznij od zbadania napisu na skrzyni #1, a dowiesz się, że w środku znajdują się papierosy z nadwyżek wojskowych. Odblokujesz tym samym nowy ślad (Clue - Valor cigarettes). Podejdź teraz do skrzyni od przodu i podnieś jeden z kartonów #2.
Użyj gałki analogowej celem dokonania przybliżenia obrazu na podniesionym przed chwilą kartonie #1. Możesz już odłożyć ten przedmiot i podejść do zlokalizowanego przy ściana stojaka na bronie #2.
Podnieś jeden z karabinów BAR #1. Użyj teraz gałki analogowej w celu przybliżenia kamery do tabliczki ulokowanej na górnej części broni #2. Pozyskasz oczywiście nowy trop (Clue - BARs). Wysłuchaj teraz rozmowy z partnerem dotyczącej prowadzonej aktualnie sprawy kradzieży towarów, które były przewożone parowcem SS Coolridge. Zdobędziesz w ten sposób kolejny trop (Clue - Coolridge Heist).
Możesz już powrócić do głównej sali klubu i zainicjować rozmowę z przebywającą tu hostessą #1. Na początek zadaj pytanie 111 Club shooting incident (Strzelanina w Klubie 111) #2. Kobieta nie będzie zbyt rozmowna, ograniczając się do stwierdzenia, że miała w tym czasie wolne i dlatego zdołała ujść z życiem. Wciśnij przycisk X (Doubt), dzięki czemu dowiesz się nieco więcej na temat przejęcia nierentownego klubu przez Eddie'ego, a także, że niedługo po odkupieniu lokalu zaczął on być regularnie odwiedzany przez podejrzanych typków.
Drugie pytanie dla hostessy to Knowledge of McGoldrick (Znajomość McGoldrick'a) #1. Kobieta nie skłamie mówiąc, że Eddie nie miał zielonego pojęcia o tym jak należy prowadzić klub, tak więc wciśnij przycisk A (Truth). Przesłuchanie wkrótce dobiegnie końca #2.
ZADANIE: Investigate the Blue Room (Wybierz się do klubu jazzowego Blue Room)
Wyjdź z lokalu, udaj się do radiowozu i zaplanuj podróż do lokacji [The Blue Room - 6026 Hollywood Boulevard] #1. Jako że miejsce to znajduje się on niedaleko stąd dotarcie do celu nie powinna Ci zająć dużo czasu. Wejdź do środka i następnie skieruj się do prawych drzwi #2, prowadzących do głównej sali.
Gra wyświetli w tym miejscu scenkę przerywnikową z udziałem Elsy Lichtmann oraz innych obecnych w pomieszczeniu muzyków #1. Po krótkiej wymianie zdań i odesłaniu partnera do baru będziesz miał okazję do tego żeby przesłuchać kobietę #2.
Na początek zadaj pytanie Army surplus morphine (Morfina z nadwyżek wojskowych) #1. Jako że kobieta odmówi pomocy przy odnalezieniu transportu morfiny wciśnij przycisk X (Doubt). Próba zastraszenia Elsy nie powiedzie się, ale od muzyków obecnych na scenie dowiesz się o tym, że za rozprowadzanie morfiny nie jest z całą pewnością odpowiedzialna żadna czarnoskóra osoba #2.
Drugie pytanie dla Elsy to Morphine overdose victims (Ofiary przedawkowania morfiny) #1. Kobieta ponownie skłamie, twierdząc, że wymienione przez Roy'a nazwiska nic jej nie mówią. Wciśnij przycisk X (Doubt), dzięki czemu dowiesz się, że Elsa znała Cornell'a. Kobieta wkrótce wyprosi z pomieszczenia muzyków i odbędzie dłuższą rozmowę z głównym bohaterem na temat słuszności i skuteczności prowadzonych przez niego działań #2.
ZADANIE: Tail Elsa Lichtmann (Śledź Elsę Lichtmann)
Po zakończeniu przesłuchania Elsy główny bohater stwierdzi w trakcie rozmowy ze swoim partnerem, że ma coś do załatwienia #1 i że spotkanie z Cohenem może zaczekać. Akcja przeskoczy teraz o kilka godzin do przodu, a Twoim zadaniem będzie śledzenie Elsy, która odjedzie z klubu taksówką #2.
Reguły śledzenia drugiego pojazdu nie uległy od ostatniego czasu żadnym zmianom, tak więc pamiętaj przede wszystkim o zachowywaniu bezpiecznego dystansu i zatrzymywaniu się przy poboczu w razie potrzeby #1. Unikaj też zderzeń z innymi pojazdami, w szczególności na skrzyżowaniach i we wszystkich miejscach gdzie będzie obowiązywał wzmożony ruch uliczny #2.
Śledź kobietę do momentu gdy zjawi się przy swoim apartamencie i wysiądzie z taksówki #1. Obejrzysz teraz przydługawą scenkę przerywnikową, która zasugeruje, iż główny bohater ma romans z Elsą #2.