Case 16 - Manifest Destiny (2) | Główne śledztwa w LA Noire L.A. Noire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
ZADANIE: Interview Mickey Cohen (Przesłuchaj Mickey'a Cohena)
Zmagania będziesz mógł kontynuować następnego dnia, automatycznie zjawiając się przy restauracji The Mocambo Club #1 z zamiarem przesłuchania Mickey'a Cohena. Wejdź do środka i po odbyciu krótkiej rozmowy z kelnerem wejdź za nim do głównej sali #2.
Przejdź pomiędzy kolejnymi stolikami, docierając do miejsca, w którym przebywa Mickey Cohen #1. Zanim jeszcze będziesz miał okazję przesłuchać Mickey'a do rozmowy włączy się siedzący z nim przy stole Johnny Stompanato #2.
Przesłuchanie rozpocznij od zadania pytania Finkelstein drug opertion (Rozprowadzanie narkotyków przez Finkelsteina) #1. Mickey stwierdzi, że nic nie wiedział o działalności swojego szwagra, w rezultacie czego wciśnij przycisk X (Doubt). Rozmówca doda teraz, że Lenny był kretynem i że sam nie popiera pomysłu rozprowadzania narkotyków. Kontynuuj przesłuchanie, zadając pytanie 111 Club shooting incident (Strzelanina w Klubie 111) #2.
Mickey wyzna, że nie wie nic na temat strzelaninie w klubie, tak więc wciśnij przycisk X (Doubt) #1. Rozmówca ponownie będzie upierał się przy tym, że nie rozprowadza narkotyków, przy czym już po zakończeniu przesłuchania i odejściu od stołu będziesz mógł wysłuchać bardzo ciekawej wymiany zdań z Johnnym #2, świadczącej o zupełnie innym stanie rzeczy.
ZADANIE: Meet with Robbery Detectives (Spotkaj się z detektywami od kradzieży)
Akcja automatycznie przeniesie się teraz na posterunek policji, gdzie detektywi będą musieli przebić się przez tłum fotoreporterów #1. Wysłuchaj dłuższej rozmowy ze swoim partnerem na temat aktualnego skandalu. Następnie czeka Cię spotkanie z porucznikiem Colmyer'em #2 dotyczące kradzieży z okrętu SS Coolridge. Rozmówca poinformuje Cię, że sprawę kradzieży badają detektywi Caldwell i McManus.
Ruszaj śladami swojego partnera i wejdź do prawego pomieszczenia #1 celem odbycia rozmowy z obecnym na komisariacie Caldwellem. Od detektywa dowiesz się kilku interesujących rzeczy. Będzie on mianowicie podejrzewał, że kradzież powiodła się dzięki współpracy z kimś z uprawnieniami dostępu do okrętu. Caldwell potwierdzi zniknięcie oprócz samej morfiny odnalezionych na miejscu zbrodni przedmiotów, jak również karabinów Thompson #2. Na sam koniec rozmowy otrzymasz z kolei szansę do przejrzenia kopii listy przedmiotów, które były przewożone parowcem.
Zignoruj lewą stronę dokumentu i zajmij się zbadaniem prawej strony. Musisz zaznaczyć i wybrać każdą z pokazanych na powyższym screenie pozycji, czyli tych z pewnymi fragmentami tekstu oznaczonymi czerwonym długopisem. Doprowadzi to do pozyskania kilku nowych i uaktualnionych śladów (Clue - Stolen BARs, Clue - Stolen Valors i Clue - Manifest). Główny bohater zauważy na liście pasażerów kilka znajomych nazwisk, w tym to zamordowanego McGoldrick'a.
ZADANIE: Attend Bus Stop Shooting (Wybierz się do miejsca ostrzału autobusu)
Do pomieszczenia wkrótce wbiegnie jeden z funkcjonariuszy #1, informując, że pewna osoba strzela z broni automatycznej do autobusu linii miejskiej. Wybiegnij z posterunku, wsiądź do radiowozu i zaplanuj podróż do lokacji [Bus Shooting - 1384 North Bronson Avenue] #2.
Paradoksalnie nie musisz się śpieszyć w drodze do miejsca zdarzenia, gdyż zadanie to nie jest objęte żadnym limitem czasowym. Mimo to będziesz wysłuchiwał kolejnych komunikatów radiowych dotyczących strzelaniny #1. Po dotarciu do celu gra wyświetli filmik, z którego dowiesz się, że strzelec rozstawił się na dachu #2 i że atakuje osoby przebywające w autobusie.
Nie próbuj atakować strzelca z miejsca startu, gdyż byłoby to skazane na porażkę. Zamiast tego pobiegnij w lewo #1 i następnie skręć w prawo, wybierając uliczkę biegnącą przy budynku, na dachu którego znajduje się snajper #2.
Omiń zaparkowaną w tym miejscu ciężarówkę i skieruj się nieznacznie w prawo, czyli na tyły budynku #1. Po dotarciu na miejsce powinieneś zauważyć drabinkę połączoną z zewnętrzną klatką schodową #2. Skorzystaj z niej w celu przedostania się na dach budynku.
Po znalezieniu się na dachu schowaj się oczywiście za najbliższą przeszkodą #1. Tradycyjnie dla scen wymiany ognia odczekaj na właściwy moment i oddaj kilka strzałów w okolice głowy snajpera #2. Strzały najlepiej jest oddawać tuż przy wychyleniu się zza zasłony, gdyż w przeciwnym wypadku ryzykowałbyś odniesieniem poważnych obrażeń.
ZADANIE: Search the Sniper's Body (Przeszukaj ciało snajpera)
Zaczekaj aż zjawi się tu Twój partner i ruszaj w stronę ciała zastrzelonego przed chwilą snajpera. Przystąp oczywiście do jego oględzin #1. Zignoruj głowę i ręce, skupiając się wyłącznie na zbadaniu prawej kieszeni marynarki denata #2.
Okaże się, że snajper miał w kieszeni notatnik, w którym zapisany został między innymi numer telefonu oraz numer stolika w restauracji Mocambo #1. Odblokujesz tym samym nowy ślad (Clue - Sniper's pocketbook). Teraz podejdź do leżącego obok snajpera karabinu #2.
Po podniesieniu broni ponownie będziesz musiał dokonać na niej przybliżenia obrazu, tak by upewnić się, że pochodzi ze skradzionego ładunku #1. Gra załączy teraz cut-scenkę, w trakcie której główny bohater rozpozna, iż kierowca zaatakowanego przez snajpera autobusu to Felix Alvarro, czyli mężczyzna, z którym służył w wojsku #2. Po krótkiej wymianie zdań będziesz musiał zadać Felixowi kilka pytań.
Na początek wybierz pytanie Informed of Coolridge heist (Wiedza na temat kradzieży ładunków z parowca SS Coolridge) #1. Rozmówca ograniczy się do stwierdzenia, że został jedynie przepytany w sprawie kradzieży wraz z innymi osobami, które przypłynęły na parowcu. Wciśnij w rezultacie przycisk X (Doubt) #2. Felix potwierdzi, że wiedział o nagłym wzbogaceniu się McGoldrick'a.
Drugie pytanie to Motive for shooting (Powód wszczęcia strzelaniny) #1. Tym razem Felix skłamie, mówiąc, że nie wie dlaczego znalazł się w centrum akcji. Wciśnij przycisk Y (Lie) i na potwierdzenie wersji, iż Mickey Cohen wydał rozkaz zastrzelenia Alvarro przedstaw odnaleziony przy ciele snajpera notatnik, czyli Sniper's pocketbook #2. Dopiero teraz dowiesz się, że Cohen likwiduje kolejne osoby, pragnąc ustalić kto przejął transport morfiny. Felix zdradzi ponadto, że Courtney Sheldon, będący znajomym obu rozmówców i również byłym członkiem marines, pragnie spotkać się z Cohenem w celu rozwiązania sprawy. W Twoim notatniku pojawi się nowy trop (Clue - 6th Marines). Na sam koniec rozmowy Felix wyjawi, że w mieście przebywa aktualnie Jack Kelso, czyli kolejna osoba z dawnej kompanii głównego bohatera.
ZADANIE: Locate Jack Kelso (Odszukaj Jacka Kelso)
Podejdź do jednej z pobliskich budek telefonicznych #1 i skorzystaj z niej w celu skontaktowania się z centralą. Po odbyciu krótkiej rozmowy zdobędziesz aktualny adres zamieszkania Jacka Kelso #2, którego przesłuchanie będzie kolejnym punktem prowadzonego śledztwa.
ZADANIE: Interview Jack Kelso (Przesłuchaj Jacka Kelso)
Powróć do radiowozu i zaplanuj podróż do lokacji [Kelso's Apartment - 1408 North El Centro Avenue] #1. Po dotarciu do bloku mieszkalnego gra wyświetli scenkę przerywnikową ze spotkania z Jackiem Kelso #2. Jasne stanie się, że obaj panowie nie darzą się dużą sympatią. Kelso odwieziony zostanie następnie na posterunek celem przeprowadzenia jego przesłuchania.
Zaczekaj na rozpoczęcie przesłuchania i zadaj pytanie Army surplus morphine (Morfina z nadwyżek wojskowych) #1. Jako że Jack stwierdzi, że ostatnie wydarzenia dotyczące pozyskania cennego ładunku morfiny, nie mają z nim nic wspólnego, wciśnij przycisk X (Doubt). Kelso postawi tezę, że grupa marines nie byłaby w stanie zorganizować sieci sprzedaży morfiny. Kolejne pytanie z listy to Ex-Marine McGoldrick (Były marine McGoldrick) #2. Jack powie prawdę na temat tego, że nie wiedział o otwarciu klubu przez McGoldrick'a, tak więc wciśnij przycisk A (Truth).
Kontynuuj przesłuchanie, zadając pytanie Arms stolen from Coolridge (Bronie skradzione z okrętu SS Coolridge) #1. Rozmówca powie prawdę o tym, że nie miał pojęcia o kradzieży karabinów. Wciśnij przycisk A (Truth), będąc jednocześnie świadkiem kolejnych szorstkich wypowiedzi Jacka, oskarżającego głównego bohatera o dążenia jedynie do zdobycia sławy w szeregach policji. Ostatnie pytanie dla Kelso to SS Coolridge robbery (Kradzież ładunków z okrętu SS Coolridge) #2. Mężczyzna skłamie, twierdząc, że nic nie wie na temat kradzieży. Wciśnij więc przycisk X (Doubt). Jack ograniczy się do stwierdzenia, że był już przesłuchiwany po kradzieży i że nie ma nic do dodania. Na sam koniec rozmowy wysłuchasz kolejnych obraźliwych stwierdzeń ze strony Jacka, zarówno na swój temat, jak i tych dotyczących partnera głównego bohatera.