Jajo Wielkiego Ducha | 10 - Jajo Wielkiego Ducha Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Jajo Wielkiego Ducha
Oczywiście rzeczone jajo trzeba odzyskać, musi się bowiem znaleźć w inkubatorze, zanim stary Złoty Żółw uda się na wieczny spoczynek.
Zagadnij Tanamę, by dowiedzieć się, która chata w wiosce należy do szamana. Następnie opuść komnatę (Ścieżka Żółwi w dole ekranu) i udaj się do wioski.
Ignorując nadal śpiącego strażnika, spróbuj wejść do chaty szamana - to ta na prawo od kaplicy, w której uwięzieni są Alessandro i Briscoe. W tym momencie szaman z Simpkinsem wyjdą na zewnątrz, szczęśliwie Morgane zdąży się ukryć. Kiedy odejdą, bezpiecznie pakuj się do środka.
Tam zainteresuj się leżącym na podłodze po lewej materacem. Morgane odsunie go - okaże się, że pod nim jest sekretna skrytka-pułapka. Niewątpliwie to w niej znajduje się jajo Wielkiego Ducha.
Obadaj ją - pojawi się kolejna układanka (w rodzaju jednorękiego bandyty). Musisz ustawić obok siebie cztery identyczne symbole, w tym wypadku - co jest oczywiste - żółwi.
Przetestuj działanie tej łamigłówki. Przekonasz się, że kliknięcie na pierwsze okienko powoduje przesuwanie obrazków tylko w nim, na drugie - w pierwszym i drugim, na trzecie - w trzecim i czwartym, na czwarte - w czwartym i pierwszym. Istotna jest więc tu kolejność.
A zatem najpierw ustaw obrazek żółwia (klikając tyle razy, aż się on pojawi) w trzecim okienku, następnie w czwartym, potem w drugim i na koniec w pierwszym. Zagadka ma zresztą kilka rozwiązań, równie dobrze najpierw można wyklikać symbol żółwia w okienku drugim, potem w trzecim, potem w czwartym, a na końcu w pierwszym. Albo najpierw w trzecim, potem w drugim, potem w czwartym i na końcu w pierwszym.
Istotne jest, aby pierwsze zawsze było ostatnie, a czwarte zawsze po trzecim, natomiast trzecie lub drugie powinny rozpoczynać układankę. Kiedy we wszystkich czterech okienkach pojawią się rysunki żółwi i zaświecą na zielono, kliknij drewnianą strzałkę w prawym dolnym rogu planszy.
Z otwartej skrytki spróbuj wyjąć jajo Wielkiego Ducha - niestety, wygląda na to, że nie sposób wyciągnąć go gołymi rękoma.
Musisz stworzyć coś w rodzaju torby, do której zwiniesz naenergetyzowane jajo. W tym celu zdejmij ze ściany zwierzęce futro i zwierzęcą skórę.
Z wiszącej na ścianie na prawo od drzwi drewnianej figurki wyjmij igłę z kości.
Z półki po lewej weź natomiast nić grabarską. W ekwipunku nawlecz igłę nicią i dokooptuj do tego futro i skórę. Otrzymasz skórzaną torbę.
Wykorzystaj ją do wyjęcia jaja Wielkiego Ducha ze skrytki. W tym momencie Morgane znajdzie się w potrzasku. Zabranie jaja uruchomi mechanizm pułapki i w wejściu do chaty opuści się krata.